• notnaxd

3-månaders vaccination

Hej!

Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.

Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?

För och nackdelar?

Mvh

• Svar på tråden 3-månaders vaccination
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 09:38:39 följande:

Såklart hon hade antikroppar mot vaccinet, det får alla som vaccineras. Det är ju det som är vitsen med vaccination, att kroppen ska bilda antikroppar.

Men suck. Inte de antikropparna jag menade. De antikroppar som bildades som ville " stöta" bort vaccinet. Svårt att förklara för någon som inte vill förstå.
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 09:35:50 följande:

Din dotter fick en mycket svår och mycket ovanlig allergisk reaktion, och hon kunde fått den av antibiotika, ipren eller en vanlig infektion. Det är alltså inte vaccinet som är osäkert, utan att din dotters immunförsvar fick en överreaktion. Ja, det finns absolut barn som inte bör vaccineras, tack vare att de andra vaccinerar sig, så kommer dessa (även dina barn) bli mindre utsatta för sjukdomarna.

Så om man ska vara krass, så kan även dina barn råka ut för exakt samma sak, men då av helt andra orsaker. Risken är självklart inte hög.

Har ni screenats så ni vet att de inte har det genetiskt?

Snälla. Vi åkte till Tyskland för att träffa en expert på vaccinskador alltså doktorerat i det. Litar fullt på honom.
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-20 09:48:21 följande:

Men suck. Inte de antikropparna jag menade. De antikroppar som bildades som ville " stöta" bort vaccinet. Svårt att förklara för någon som inte vill förstå.

Dvs hon reagerade mot en komponent som hon inte tålde. Men som jag skrev innan. Det är inte vaccinet som är osäkert, utan er dotter tillhör den mycket lilla grupp som, tyvärr, kunde få den reaktionen. Den utlösande faktorn kunde vara antibiotika eller även en virussjukdom.
  • Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-20 09:55:18 följande:

Dvs hon reagerade mot en komponent som hon inte tålde. Men som jag skrev innan. Det är inte vaccinet som är osäkert, utan er dotter tillhör den mycket lilla grupp som, tyvärr, kunde få den reaktionen. Den utlösande faktorn kunde vara antibiotika eller även en virussjukdom.

Men nu var det vaccinet. Vart vill du komma?
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-20 09:56:36 följande:

Att din dotters reaktion är ytterst ovanlig och inte har något med att vaccinet som så är farligt.

Att denna reaktion, inte är knutet till själva vaccinet (generellt) utan en ovanlig reaktion som kan utlösas av olika faktorer
  • Gameofthrones

Du kan inte strunta i vaccination det är nog lag på det oavsett lag eller inte ditt barn kan bli väldigt sjukt. Va inte så nojjig. Har tre barn. Har många syskonbarn.

Det är bra och vaccinera sig. Man blir immun. Febern är bra till just detta om det blir feber. Två utav mina barn gick inte feber mitt tredje fick litegrann. Oavsett feber eller inte så ta det.

• Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 09:56:36 följande:
    ok, ni åkte till tyskland och träffade en expert, du vet att "medicinsk expertis" i tysklad inte är reglerat som i sverige? Att tyskland har kliniker som profiterar på mycket sjuka människor i tex cancer? att de säger sig bota obotlig cancer? att de sedan tar ett ockerpris för en behandling som aldrig ens har en chand att bota dessa människor? vad säger det om deras medicinska etik? men för all del, åk du till tyskland och lita på dem. Jag tycker jag har sagt mitt men jag vädjar ändå till TS, vaccinera dina barn.
  • Gameofthrones

Som det ser ut nu i samhället. Klimathot mm. Vad vet vi som släpps? Jag är iallafall glad att jag har vaccination på alla oss i familjen. Även om klimatet är under stort hot. Så klarar jag mig ner än andra som inte har tagit vaccinering. Det är min teori.

• Nike76
    Myrkrypet skrev 2019-08-20 11:25:13 följande:

ok, ni åkte till tyskland och träffade en expert, du vet att "medicinsk expertis" i tysklad inte är reglerat som i sverige? Att tyskland har kliniker som profiterar på mycket sjuka människor i tex cancer? att de säger sig bota obotlig cancer? att de sedan tar ett ockerpris för en behandling som aldrig ens har en chand att bota dessa människor? vad säger det om deras medicinska etik? men för all del, åk du till tyskland och lita på dem. Jag tycker jag har sagt mitt men jag vädjar ändå till TS, vaccinera dina barn.

Du vet om att Landstinget inte skulle bevilja vår resa om det inte fanns en vetenskaplig grund? Landstinget stod för alla omkostnader. Vi med vaccinskadade barn finns. Det är ett hån att bli ifrågasatt. Vaccinfrågan är fri. Vaccinera om man vill. Vi gör det inte.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 11:55:41 följande:
    Du vet om att Landstinget inte skulle bevilja vår resa om det inte fanns en vetenskaplig grund? Landstinget stod för alla omkostnader. Vi med vaccinskadade barn finns. Det är ett hån att bli ifrågasatt. Vaccinfrågan är fri. Vaccinera om man vill. Vi gör det inte.
    https://www.gp.se/debatt/d%C3%A4rf%C3%B6r-f%C3%A5r-myterna-om-vaccin-f%C3%A4ste-hos-f%C3%B6r%C3%A4ldrar-1.5006167
Svar på tråden 3-månaders vaccination