• notnaxd

3-månaders vaccination

Hej!

Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.

Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?

För och nackdelar?

Mvh

• Svar på tråden 3-månaders vaccination
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:48:30 följande:
    Inrapporterade biverkningar.
    Så det är VAERS du har, inte FDAs follow up?

Om det är så, varför skriver du inte det rakt u,t? Det borde framgå med all önskvärd tydlighet om det är officiella VARS du har prenumeration på...
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 07:58:29 följande:
    Om du googlar upp Priorix som MPR vaccinet heter i FASS. Så står det en biverkan aom heter erethymea multiforme. Det är Steven johnson syndrom. Kan även heta Lyels syndrom. Att det står med i biverkningslistan betyder att barn fått den biverkan.
    Kan du skriva in titeln så kan jag hitta den själv i original.

Sedan har jag en annan sista fråga innan jag skriver en lite längre kommentar;

Jag är för dåligt insatt i detta syndrom, men min gissning är att det är svårt att särskilja orsak från trigger, har jag fel?
  • Iarwain
    notnaxd skrev 2019-08-19 10:10:00 följande:
    Hej!
    Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.
    Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?
    För och nackdelar?

Mvh

Nu har du iofs inte varit aktiv sedan din initala fråga,, men...

Varför ställer du denna fråga på ett anonymt forum?
    Varför kontaktar du inte immunologi experter, universitetsfakulteter för immunologi etc?

• IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-20 17:28:56 följande:

Så länge de inte är säkra. Svar ja.

Vaccin är inte 100% säkra, men de är betydligt säkrare än sjukdomarna de vaccinera emot. Hur är detta så svårt att förstå?
  • IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-20 17:28:56 följande:

Så länge de inte är säkra. Svar ja.

Vaccin är inte 100% säkra, men de är betydligt säkrare än sjukdomarna de vaccinera emot. Hur är detta så svårt att förstå?
  • Nike76
    IceKitten skrev 2019-08-21 08:40:08 följande:

Har du sett vaccinskador på nära håll? Det har jag. O självklart när vi själva drabbats har vi kontakt med andra som sitter i samma sits. Nästa gång kanske det är ditt barn. Lovar du kommer ändra dig då. Tyvärr blir man inte påläst om skador förräns man själv hamnar där. Jag var med för vaccin tills vi själva drabbades. Nu påläst o önskar jag var det då med.
  • IceKitten
    Nike76 skrev 2019-08-21 09:33:41 följande:

Har du sett vaccinskador på nära håll? Det har jag. O självklart när vi själva drabbats har vi kontakt med andra som sitter i samma sits. Nästa gång kanske det är ditt barn. Lovar du kommer ändra dig då. Tyvärr blir man inte påläst om skador förräns man själv hamnar där. Jag var med för vaccin tills vi själva drabbades. Nu påläst o önskar jag var det då med.

Jag läste på innan sonens vaccinering, om både vaccinet biverkningar och sjukdomarnas. Sjukdomarna var betydligt mer skrämmande.

Ja, jag kanske skulle ändra mig om han hade drabbats, men emotionellt påverkade människor är ytterst sällan de som gör det bästa eller rimligaste beslutet. Det finns en anledning till att en polis aldrig skulle få arbeta på ett mordfall som involverar hans/hennes familj exempelvis. Logiska och icke-drabbade är betydligt bättre lämpade till stor betydelsefulla beslut då de kan se beslutet utan rädsla.
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-21 09:33:41 följande:

Men allvarligt, vi har vaccinerat (ja, jag är också vaccinerad) i över 60 år (säkert längre ändå).
    Jag skulle gärna vilja veta var man gömmer dessa vaccinskadade barn. För de måste ju, om man ska tro dig, finnas lite överallt.
    Det man säkert vet, genom många oberoende undersökningar, är att vaccinationen ligger INTE bakom autism.

Vi har, trots den väldigt höga vaccinationstalet, ett av världens lägsta spädbarnsdödlighet.

Så var finns dessa vaccinationsskadade barn?

• Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-21 09:40:18 följande:

Men allvarligt, vi har vaccinerat (ja, jag är också vaccinerad) i över 60 år (säkert längre ändå).

Jag skulle gärna vilja veta var man gömmer dessa vaccinskadade barn. För de måste ju, om man ska tro dig, finnas lite överallt.

Det man säkert vet, genom många oberoende undersökningar, är att vaccinationen ligger INTE bakom autism.

Vi har, trots den väldigt höga vaccinationstalet, ett av världens lägsta spädbarnsdödlighet.

Så var finns dessa vaccinationsskadade barn?

En bor med mig. Det är det som är så skrämmande. Finns på inrapporterade biverkningar som jag följer. Jag nätverkar med föräldrar med vaccinskadade barn över hela världen. En del änglaföräldrar främst från USA. En i min hemkommun fick POTS av Gardasil. Sängliggande i fyra år nu.

Finns ingen forskning som stödjer autism som vaccinskada. Ingen jag har hittat iallafall. I studien vi var med i var det 300 barn över hela världen som fått sjs av vaccination. För mig är det alldeles för många. Orsaken vad de tror i USA där dödsfall förekommer mer är att de får fler vaccin i en i tidig ålder. I Sverige är det mer uppdelat. Sedan är det svårt att få igenom vaccinskada. O de inrapporteras inte. Vi hade tur. För i min dotters prover kunde man se att kroppen stötte bort vaccinet. Huden lossnade. Sköldkörteln opererades bort vid 1 år. Lungorna skadades så syrgas på natten. Läs biverkningar i FASS. De står där av en anledning. Vissa vacciner har död som biverkan.
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-21 10:38:17 följande:
    En bor med mig. Det är det som är så skrämmande. Finns på inrapporterade biverkningar som jag följer. Jag nätverkar med föräldrar med vaccinskadade barn över hela världen. En del änglaföräldrar främst från USA. En i min hemkommun fick POTS av Gardasil. Sängliggande i fyra år nu.

Finns ingen forskning som stödjer autism som vaccinskada. Ingen jag har hittat iallafall. I studien vi var med i var det 300 barn över hela världen som fått sjs av vaccination. För mig är det alldeles för många. Orsaken vad de tror i USA där dödsfall förekommer mer är att de får fler vaccin i en i tidig ålder. I Sverige är det mer uppdelat. Sedan är det svårt att få igenom vaccinskada. O de inrapporteras inte. Vi hade tur. För i min dotters prover kunde man se att kroppen stötte bort vaccinet. Huden lossnade. Sköldkörteln opererades bort vid 1 år. Lungorna skadades så syrgas på natten. Läs biverkningar i FASS. De står där av en anledning. Vissa vacciner har död som biverkan.
    Så att 1 av 3000 som får mässlingen (i västvärlden) dör, känns inte alls så många.
    Att barn i min generation (innan MPR fanns) fick bestående men av dessa sjukdomar är helt OK. Bara i det villaområdet som jag växte upp i så fanns det tre som hade fått obotliga skador av dessa sjukdomar. En var blind efter haft mässlingen, en föddes svårt skadad, då mamman hade haft röda hund under graviditeten, en var döv pga påssjuka.
    Mina föräldrars goda vän var distriktsläkare när han levde. Under hans första tid så var det två barn som dog, pga mässlingen (60-talet), detta var endast de som tillhörde hans VC.
    Ja, det kommer alltid finna barn (och vuxna) som kommer få reaktioner av vaccinet. Det går inte att undvika. Men det är desto fler (betydligt) som skulle dö eller bli svårt skadade om inte vaccinen fanns.
Svar på tråden 3-månaders vaccination