Nike76 skrev 2019-08-21 10:38:17 följande:
En bor med mig. Det är det som är så skrämmande. Finns på inrapporterade biverkningar som jag följer. Jag nätverkar med föräldrar med vaccinskadade barn över hela världen. En del änglaföräldrar främst från USA. En i min hemkommun fick POTS av Gardasil. Sängliggande i fyra år nu.
Finns ingen forskning som stödjer autism som vaccinskada. Ingen jag har hittat iallafall. I studien vi var med i var det 300 barn över hela världen som fått sjs av vaccination. För mig är det alldeles för många. Orsaken vad de tror i USA där dödsfall förekommer mer är att de får fler vaccin i en i tidig ålder. I Sverige är det mer uppdelat. Sedan är det svårt att få igenom vaccinskada. O de inrapporteras inte. Vi hade tur. För i min dotters prover kunde man se att kroppen stötte bort vaccinet. Huden lossnade. Sköldkörteln opererades bort vid 1 år. Lungorna skadades så syrgas på natten. Läs biverkningar i FASS. De står där av en anledning. Vissa vacciner har död som biverkan.
Så att 1 av 3000 som får mässlingen (i västvärlden) dör, känns inte alls så många.
Att barn i min generation (innan MPR fanns) fick bestående men av dessa sjukdomar är helt OK. Bara i det villaområdet som jag växte upp i så fanns det tre som hade fått obotliga skador av dessa sjukdomar. En var blind efter haft mässlingen, en föddes svårt skadad, då mamman hade haft röda hund under graviditeten, en var döv pga påssjuka.
Mina föräldrars goda vän var distriktsläkare när han levde. Under hans första tid så var det två barn som dog, pga mässlingen (60-talet), detta var endast de som tillhörde hans VC.
Ja, det kommer alltid finna barn (och vuxna) som kommer få reaktioner av vaccinet. Det går inte att undvika. Men det är desto fler (betydligt) som skulle dö eller bli svårt skadade om inte vaccinen fanns.