• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-18 10:01:29 följande:

Läste att babyplan mäter från 25 hcg eller vad de nu var för enhet och predictor early från 10! Sist jag plussade var det på äl+9 Men med predictor early så kanske inte så konstigt? Fick toknegativt på apotekets egna som mäter från 25 tror jag på äl+10 Men jättesynligt på predictor. Så hoppas dom kommer idag så jag kan testa med ett sånt imorgon!!

Jättebra ju! Hoppas du får dem under dagen idag eller imorgon så du kan testa tidigt med dem! 

Läste på hemsidan om de jag köpte och såhär står det här: 

"Testet är 99,6% säkert och känsligheten är 25 mIU/ml, vilket innebär att testet kan upptäcka graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning."

Så de kanske inte kommer visa något heller... Kan man köpa predictor early i någon butik tror du? För de låter ju bra att de kan visa på bara 10 mIU/ml!!!

• hundenhubbe
    Anonym (Alex) skrev 2019-12-18 10:13:36 följande:

Åh spännande! När är det du har bim? Jag har fått svaga streck på testa tidigt som mäter från 10 igår och idag, men helt blankt på de som mäter från 25! Väntar bara på att dagarna ska gå nu så jag kan testa igen:)

När har du bim? Eller vilken dag efter äl är du? :) har jag bim på tisdag (julafton) :D Så fortfarande väldigt tidigt! Beställde predictor förra fredagen så dom borde komma innan fredag tycker jag!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-18 11:24:52 följande:

Jättebra ju! Hoppas du får dem under dagen idag eller imorgon så du kan testa tidigt med dem! 

Läste på hemsidan om de jag köpte och såhär står det här: 

"Testet är 99,6% säkert och känsligheten är 25 mIU/ml, vilket innebär att testet kan upptäcka graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning."

Så de kanske inte kommer visa något heller... Kan man köpa predictor early i någon butik tror du? För de låter ju bra att de kan visa på bara 10 mIU/ml!!!

Jag tror tyvärr inte de? Jag har aldrig sett dom i butik enbart beställt! Känns bäst att använda ett märke som jag bet att jag fått tidigt plus på för är dom negativa litar jag mer på de xD ska titta brevlådan snart! Hoppas hoppas dom kommit. Isåfall blir de ett morgontest!
  • Anonym (Leslie)

Jag köpte en fertilitetsmonitor förra månaden för att jag inte kunnat få koll på min ägglossning innan, aldrig fått ett positivt ägglossningstest. (Använt sådana sedan i somras.) Den visade "hög", alltså en östrogenstegring där den borde vara i min cykel (som i snitt varit 27 dagar), men sen kom aldrig någon "maximal" (detta är clearblue advanced monitor), utan den fortsatte säga "hög" i två veckor i sträck... sen plötsligt, förra måndagen, där jag var beräknad att ha mens på torsdagen, kom "maximal", även tisdagen, sen gick den ner till låg och har varit låg sedan dess.

Började tänka att ägglossningen för mig ligger sent i cykeln, men sen kom inte mensen och i förrgår kom jag på att testa ett gravtest fastän det då bara var en vecka sedan monitorn trodde jag hade ägglossning (men fem dagar efter mens normalt skulle varit). Trodde jag skulle behöva vänta i 3-5 minuter, men så fort kisset sögs upp på stickan (rfsu testa ofta) var där en extra linje...

För det första: visst är det ett solklart positivt test?

För det andra: har någon annan varit med om att ni inte kunnat spåra ägglossning men ändå blivit gravida?

För det tredje: kan monitorn ha känt av graviditeten och misstagit det för ägglossning?

Kram alla!

• Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-18 11:54:50 följande:
    Jag tror tyvärr inte de? Jag har aldrig sett dom i butik enbart beställt! Känns bäst att använda ett märke som jag bet att jag fått tidigt plus på för är dom negativa litar jag mer på de xD ska titta brevlådan snart! Hoppas hoppas dom kommit. Isåfall blir de ett morgontest!

Såg att de sålde dem på apotea och de brukar ju vara snabba med leveransen så kanske ska testa med dem! 

Har två andra tidiga test hemma som jag sökte upp nu och de visar tydligen på 10! :D så kanske använder ett sådant på fredag i alla fall.Jag och min kille ska dela ut julklappar till varandra på fredagskväll så hade varit en fantastisk present att ge honom en sticka som visar positivt! <3

• hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-18 12:08:26 följande:

Såg att de sålde dem på apotea och de brukar ju vara snabba med leveransen så kanske ska testa med dem! 

Har två andra tidiga test hemma som jag sökte upp nu och de visar tydligen på 10! :D så kanske använder ett sådant på fredag i alla fall.Jag och min kille ska dela ut julklappar till varandra på fredagskväll så hade varit en fantastisk present att ge honom en sticka som visar positivt! <3

Åh mys!! Hoppas det är ett plus där då :D jag beställde från apotea i fredags och dom brukar ta typ 1-2 dagar men fick ett mejl att dom packat och skickat iväg mitt idag! Så kommer imorgon eller fredag...! Så tror inte dom är lika snabba nu innan jul!
  • Entusiastisk

Någon mer än jag som ska testa på fredagmorgon? :)

Eftersom jag inte har någon mens att gå efter får jag gå på senaste sexet innan mina symptom började så på fredag är det 3veckor.. Är dock en låghormonare(?).. Har aldrig fått positivt på äl-stickor och visade inte plus på ett testa tidigt förrän bim+5 med min dotter.. Så får hoppas det räcker!?

• Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-18 14:41:18 följande:
    Åh mys!! Hoppas det är ett plus där då :D jag beställde från apotea i fredags och dom brukar ta typ 1-2 dagar men fick ett mejl att dom packat och skickat iväg mitt idag! Så kommer imorgon eller fredag...! Så tror inte dom är lika snabba nu innan jul!

Ah okej, då kommer det säkert vilken dag som helst! Hoppas på imorgon!

Ja... får ta ett av de två testen jag har hemma som är sådana tidiga på fredag... Men vet inte om jag ska strunta i de där stickorna imorgon då som visar på 25.... kanske bara är onödigt? Vad tror du/ni andra här? äl+8....

Svar på tråden BIM December 2019