• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Link92
    Em595 skrev 2019-12-05 11:49:31 följande:

Ni som tempar, vad är er normaltemp? Sjunker den lika mycket varje ägglossning? Och är det direkt efter ägglossningen den stiger? Hur länge är den förhöjd om man är gravid? :) förlåt för massa frågor men är helt ny på tempandet :p

Min temp har legat på 36.3 i två dagar nu, är det där min normaltemp? Eller tar det längre tid för att hitta den? :o

Ja mina månader är ganska lika varandra. I cykeln brukar jag dag 1 till ÄL ligga på 36,08-36,40. Efter ÄL ligger den på 36,60-37,00. NC tycker att 36,50 är en "brytpunkt" för att se om ägglossning skett. Detta är dock väldigt individuellt.

Som jag förstått det fortsätter du ha en hög temp genom hela graviditeten. Så fort min temperatur sjunkit igen vet jag att mensen kommer komma inom en dag eller två.
  • boshab
    Asplövet18 skrev 2019-12-05 12:49:40 följande:

Känslan när man har bim samma dag som min sambos bror har bf. Idag får vi reda på att sambons andra nära släkting ska ha barn. Skär i hjärtat... Varför känns det som att alla blir gravida utom jag? dessa personer har blivit gravida på 1-2a försöket....

Du är tyvärr inte ensam i den känslan :( Samma sits här. Det är helt enkelt orättvist. Gråtit massor till och från, undviker vissa människor. Är inte missunsam men man vill ju så gärna få uppleva det själv.
  • boshab
    sansuh skrev 2019-12-05 13:55:57 följande:

Jag plussade igår ?????? Hade testlagrets såg svagt svagt svagt på BIM -1 gick köpte digital och jovisst är jag gravid ???????? Om allt går som det skall blir jag mamma för första gången i augusti ???? liten lejon bebis

Grattis! :) Och grattis alla de andra som plussat senaste dagarna :D Har BIM idag, ingen mens idag. Men kan ju dyka upp imorgon eller lördag...
  • Em595
    Link92 skrev 2019-12-05 14:38:46 följande:

Ja mina månader är ganska lika varandra. I cykeln brukar jag dag 1 till ÄL ligga på 36,08-36,40. Efter ÄL ligger den på 36,60-37,00. NC tycker att 36,50 är en "brytpunkt" för att se om ägglossning skett. Detta är dock väldigt individuellt.

Som jag förstått det fortsätter du ha en hög temp genom hela graviditeten. Så fort min temperatur sjunkit igen vet jag att mensen kommer komma inom en dag eller två.

Tack för svar! :) det låter bra, fortsätter nog tempa då :) verkar som att det är de mest säkra beviset innan plusset om man nu inte får feber osv ;)
  • Tjoppa12
    Asplövet18 skrev 2019-12-05 13:35:38 följande:

eller hur :( kunde man inte bara få veta "det kommer ta er 10 år" eller bara någon indikation på att det faktiskt kommer hända... Känns som att det aldrig kommer gå..

Håller med ! Känns som att det är en för stor grej som inte kommer hända mig, att få bli gravid. Samtidigt blir så många i min omgivning gravida. Tydligen hade några vänner åt oss börjat försöka för första gången, precis samtidigt som vi. Och dom ska få barnet i januari för där gick det på en gång. Och vi har inte blivit gravida än :( känns så jobbigt
  • Tjoppa12

Jag plussade igår ?????? Hade testlagrets såg svagt svagt svagt på BIM -1 gick köpte digital och jovisst är jag gravid ???????? Om allt går som det skall blir jag mamma för första gången i augusti ???? liten lejon bebis

Grattis, så underbart! Vad hade du för symtom?
  • Snuffles

Grattis så roligt när någon plussar!
  • Jenno0
    Anonym (2 barnsmamman) skrev 2019-12-05 13:59:54 följande:

Känner stickningar och hugg emellanåt, hoppas ju att det är pga graviditeten nu ????????

Jag håller tummarna! Det är samma symtom som jag har, dragningar i nedre delen av magen. Jag kommer ta ett nytt test igen imorgon och hoppas hoppas verkligen!
  • sansuh
    Tjoppa12 skrev 2019-12-05 15:03:32 följande:

Grattis, så underbart! Vad hade du för symtom?

Jag hade mensvärk i 7 dagar. Innan beräknad BIM. Alltså dagen innan trodde jag verkligen att mensen skulle komma när som jag var hundra på det. Jag sa till sambon ?nu kommer mensen? men ingen mens kom :) Nu har jag fortfarande molande värk och sticker till ibland. Detta är så sjukt förstår det inte ens själv. :)

blev så många frågetecken i mitt inlägg de är av smiley gubbarna haha.
  • Anonym (S87)

Hej alla!

Hade bim i förrgår, fick negativt på ett test idag men ingen mens i sikte än. Så hoppet lever fortfarande :).

Svar på tråden BIM December 2019