BIM December 2019
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Har en fråga om alkohol. Jag är på BIM+5-6 någonting och vet såklart inte om jag är gravid. Jag dricker alkohol ytterst sällan men nu ska jag på en tillställning med alkohol både ikväll och på måndag. Hur hade ni gjort med alkohol? Är det självklart att inte dricka eller är det snarare löjligt att tänka på det innan jag ens vet om det blir något? Det gör mig inte så mycket att avstå, det är mer att andra har en tendens att märka det och kanske blir misstänksamma. Jag vet inte... Hur hade ni gjort?
Om man testade med predictor early imorse på bim-2 och visade negativt.. är det kört då? Den ska ju kunna mäta så lite som 10 hcg framför 20-25 som de flesta andra gravtesterna. Hade ÄL cd 18 och är på cd 30 idag. Längsta cykeln på länge och än är den inte slut.
Vad tror ni om detta? Kan ägglossningen skett i natt och att jag missade stegringen? Eller ska jag fortsätta testa och se om det blir starkare igen. Testen innan det översta har varit svaga och blev då svagt i morse igen.
Ovanligt mycket finnar i ansiktet. Är det ett tecken? Haha brukar knappt ha en enda
Har inte varit aktiv här men ändå skrivit om min uteblivna mens och det uteblivna plusset. Är på BIM+6. När jag funderade över mina symptom efter vad jag trodde var min ägglossning så kom jag sakta men säkert fram till att min ägglossning troligtvis var sex dagar senare än jag trott. Jag fick ägglossningsflytningar onsdag-fredag "efter ÄL" och sedan en skarp kramp på vänster sida av livmodern med efterföljande värk. Jag varken tempade eller tog ägglossningstester denna månad för att vara lite mer chill men det resulterade troligtvis i att vi missade ägglossningen, den kom antagligen på lördagen när jag fick den skarpare smärtan (hade molvärk helgen innan också men kroppen kanske inte kunde ägglossa då). Jag fick nämligen spottings idag.
Blev väldigt intresserad i ditt tips om bidrottningsgele. Skulle väldigt gärna testa det. Men hur ska man äta det? 1 tabl. /dag varje dag eller bara under en period i cykeln?
Har en fråga om alkohol. Jag är på BIM+5-6 någonting och vet såklart inte om jag är gravid. Jag dricker alkohol ytterst sällan men nu ska jag på en tillställning med alkohol både ikväll och på måndag. Hur hade ni gjort med alkohol? Är det självklart att inte dricka eller är det snarare löjligt att tänka på det innan jag ens vet om det blir något? Det gör mig inte så mycket att avstå, det är mer att andra har en tendens att märka det och kanske blir misstänksamma. Jag vet inte... Hur hade ni gjort?
Jag är också på äl +7-8. BIM på torsdag. När har du bim? Ja tiden går så långsamt! Pendlar mellan att hoppas (det är inte kört än) och att tänka att det inte blivit nåt....
Men samma här! Från ingenstans finnar överallt! Har bim om en vecka
Ovanligt mycket finnar i ansiktet. Är det ett tecken? Haha brukar knappt ha en enda
Dumt, korkat och desperat. Jo tack jag vet men jag känner att jag vill ge de en sista chans innan jag ger upp.
Jag va med i bim december förra året med. Jag sa "tänk att få börja 2019 med en bebis i magen" nu sitter jag här och tänker samma tanke. Tänk att få börja 2020 med en bebis i magen. Jag har nyligen fått veta att jag fått hypotyreos efter min senaste förlossning. De kan mycket väl spela in i varför jag inte blivit gravid trots de gått ett år. Med min dotter som nu ligger och sover blev jag gravid på andra försöket.
Jag har provat de mesta för att hjälpa mig o bli gravid. Provat att låta de ske naturligt och strunta i allt vad som heter ägglossnings test och temperstur mätningar för att slappna av o njuta. Har provat att gå all in med tester och olika tabletter som ska öka chansen. Provat ligga varannan dag. Provat ligga ofta. Provat yoga, låta sperman ligga kvar. Trycka i tabletter i gubben. Strunta i kaffe. Ja ni förstår nog hur galen jag blev en period där när plusset vägrade komma. Min lutealfas har blivit kaos sedan min förlossning med dottern o pendlar mellan 8 och 13 dagar. För några månader sedan läste jag om att progesteron kräm kan hjälpa mot defekt lutealfas och köpte genast hem. Men vågade inte ta. Den har med andra ord stått helt orörd i flera månader men nu har jag fått nog. Sverige får inte sälja den längre då de inte riktigt har koll på hur kroppen tar upp progesteron genom huden. Prat om att de kanske kan påverka fertiliteten på sikt. Samtidigt har jag innan denna informationen kom ut hört så många kvinnor som berättat att den här krämen har hjälpt dem bli gravida efter att ha försökt lång tid utan att lyckas. Jag har tänkt att prova min kräm denna cykeln. Mitt sista försök innan jag ger upp och ansöker om hjälp. Det finns säkert dem kvinnor som läser de här o tänker att jag är korkad. Men finns förhoppningsvis kvinnor som läser och förstår mig. Kvinnor som kanske också känner att de provat allt och att de aldrig kommer komma ett plus. Jag ger de ett sista försök.