• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Harry900

Hoppar in här är ju lite spännande nu! Försökt med andra barnet nu sedan september, har haft två menser senaste startade 29/11 så jag borde haft ägglossning mellan 10-15 dec nu här.. jag känner ju mkt molande värk i magen och ikväll högg det som tusan i ljumsken.. men har iof mkt molande mensvärk innan mens nu de senaste två gångerna.. får se jag hoppas ju kunna testa positivt på julafton så man kan få en trevlig jul ???? annars ska jag vänta till nyår då bim är nånstans där. Hoppas!!! Lycka till ni andra!

• Harry900
    myownworstenemy skrev 2019-12-16 22:03:12 följande:

Ugh. Nu är det den där jobbiga veckan när man är mellan ÄL och BIM och tror att allt är symtom. Blir trött på mig själv! Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång. Har lite molvärk i ena äggstocken (eller vad det nu är) i princip hela tiden. Hoppas, hoppas!

Precis samma! Hoppas!!
  • Em595

Hmm.. ägglossningsblödningar.. Någon som vet om det om det kommer samtidigt som ägget släpper? Blödde som sagt ytterst lite igår och idag fick jag ont över högra äggstocken men då borde väl ägglossningen ske nu och inte igår? Försökt googla som en galning och man kan inte fråga vänner osv, då detta är en hemlighet och förhoppningsvis en framtida överraskning

Enligt appen ska jag ha ägglossning den 18/12 och kör på med ägglossningstester som ser identiska ut varje dag så de säger inte mig något än..

Så spännande att se att så många plussat hittills

• Hejhopp95
    liloma skrev 2019-12-16 18:58:08 följande:

Spännande! Jag ser något och håller tummarna! 

Jag är också på bim -2/3 och tänkte testa imorgon bitti. Är typ nervös, mest för att jag inte vill bli besviken... Är andra försöket och gjorde ett test förra månaden, trots att jag kände då att mensen var på väg, hehe. 

Har du haft några symtom? 

Spännande! Hoppas du får ett plus idag! :) Jag har haft molvärk i tjejmagen sedan ägglossning (drar och sticker om vartannat) samt ömma svullna bröst. Började på ena bröstet under armhålan och på sidan, nu har jag så på båda. Tröttare än vanligt. Det är nog allt :)

Jag vaknade tidigt idag och testade med cb. Jag fick ett starkt plus. Jag är gravid!! <3
  • xesistix

Hej, har följt er länge då vi planerar ett tredje barn (första försöket).

BIM den 23:e så hoppades verkligen på en positiv julklapp men kände mig ändå dum som testade imorse. Det är så tidigt så förväntade mig ett tokblankt test men fick detta...

Skakar. Kan det vara..?

• Harry900
    xesistix skrev 2019-12-17 06:38:13 följande:

Hej, har följt er länge då vi planerar ett tredje barn (första försöket).

BIM den 23:e så hoppades verkligen på en positiv julklapp men kände mig ändå dum som testade imorse. Det är så tidigt så förväntade mig ett tokblankt test men fick detta...

Skakar. Kan det vara..?

Jag ser! Grattis ! Man kan ju testa sex dagar före BIM så du är väl en som har mkt hormoner kanske då det visas så tidigt? ???? kul!
  • Bolla99

Fick svaaagt positivt på cb igår och och förrgår (blankt dagen innan det). Tog ett rfsu imorse och liksom väntade mig att se en skugga åtminstone men näää, helt blankt.... Tror jag är på ÄL +9 eller 10 idag så det är fortfarande tidigt men nu känns det kört denna månad :(. Usch så ledsen man blir när man liksom tänkt att NU tog det sig nog så bara nääää......

• liloma
    Hejhopp95 skrev 2019-12-17 06:22:00 följande:

Spännande! Hoppas du får ett plus idag! :) Jag har haft molvärk i tjejmagen sedan ägglossning (drar och sticker om vartannat) samt ömma svullna bröst. Började på ena bröstet under armhålan och på sidan, nu har jag så på båda. Tröttare än vanligt. Det är nog allt :)

Jag vaknade tidigt idag och testade med cb. Jag fick ett starkt plus. Jag är gravid!! <3

Grattis!! Vad kul! :)

Jag tog ett test men det visade inget... Fick för mig att jag såg nåt svagt svagt svagt men förmodligen bara inbillning. Det är ju inte kört förrän mensen kommer men känns lite som att hoppet är ute :/
  • Anonym (hoppashoppas)

Hejhej alla :) har också följt denna tråd länge och skulle nu behöva lite hjälp eller input hur man tolkar bruna flytningar innan bim.. 

vi har försökt länge och jag har vanligtvis långa cykler, ca 35-40 dagar. Har bra koll när jag har ägglossning då jag tempar med NC. Till saken hör att jag ofta får brunt på papperet när jag torkar mig ca en vecka innan bim, fattar inte varför, någon som har så och vet vad det beror på?

denna cykel så började det dock med en blödning som var helt röd (tidigare har det bara varit brunt) samt att det droppade lite blod i toan en vecka innan bim. men nu efteråt är det brunt när jag torkar mig igen. är på bim-4 idag. 

någon som har bruna flytningar/brunt när ni torkar er så långt innan bim? kan det ändå leda till en graviditet tror ni? tacksam för hjälp!

• Anonym (4barnsmamman)

Hujja... vad ska d betyda när man har så rikligt med vita flytningar? Vid toabesök var i princip hela fiffifluff täckt av det... någon som haft så och varit gravid?

Svar på tråden BIM December 2019