• Lookingfor

Ruvning dec 2019

Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?

Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

• Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Shishii

Uppdatering: Kub gick superbra! Så pass att vi faktiskt struntar i att bekosta NIPT test. nu vill jag bara sluta kräkas så att jag kan njuta lite också!

• Jangeles
    nypan78 skrev 2020-02-20 16:18:51 följande:

Ruvar på en blastocyst eller 2 rättarw aagt, jobbigt!rd 5 idag och tjuvtestet visar blankt, så sprutan är ute ur systemet iallafall. Men hoppet sviktar ständigt...kan dwtta verkligen bli ngt? När testade ni positivt ni som tjuvade?

Håller tummarna! Ruvardag 5 testade jag suuper svagt med en blasto.

Men vad härligt tjejer att ni båda fått fina resultat på testen!!:)
  • Anonym (Lady)

Jag säger bara HEJA ER!
    Ni är så starka, jag är verkligen imponerad av er kamp.

Har ingen erfarenhet av detta, turligt nog för mig. Men jag beundrar er för er järnvilja, för ert tålamod och för att ni rent fysiskt faktiskt står ut!

Kram och lycka till!!!

• Lookingfor
    Anonym (Lady) skrev 2020-02-22 22:41:02 följande:

Jag säger bara HEJA ER!

Ni är så starka, jag är verkligen imponerad av er kamp.

Har ingen erfarenhet av detta, turligt nog för mig. Men jag beundrar er för er järnvilja, för ert tålamod och för att ni rent fysiskt faktiskt står ut!

Kram och lycka till!!!

Det var fint av dig! Det uppskattas o behövs med lite pepp, tack <3
  • FrokenBo

@Shishii Men vad härligt!! GRATTIS!! Hur kändes det att se det lilla livet? :) <3

• Shishii
    FrokenBo skrev 2020-02-23 18:10:26 följande:

@Shishii Men vad härligt!! GRATTIS!! Hur kändes det att se det lilla livet? :) <3

Tack!! <3 Det kändes helt underbart, surrealistiskt och sjukt UNDERBART! Hur går det för dig?
  • FrokenBo

Hej på er!

Igår var jag på morfologiskt UL. Lusse Lelle 14 veckor + 3 dgr gammal. 9,4 cm lång fr huvud till stjärt o ca 15 cm inkl benen. Lusse låg o sov hopkurad som en boll så barnmorskan fick buffa på honom för att få honom att sträcka på sig lite. BM gick igenom o pekade ut allt det hon kunde identifiera typ hjärnhalvor, hjärta, ryggrad, magsäck, urinblåsa mm. Moderkakan satt i framkant på livmodern så den kommer att fungera som en stötdämpare vilket gör att jag troligtvis kommer känna sparkar senare än ?normalt?. Min livmoder hade inga cystor eller myom heller. Summa sumarum såg allt jättefint ut o jag är otroligt lättad! :)

Annars har mitt illamående lagt sig i princip helt. Tröttheten är fortfarande asjobbig o jag hoppas verkligen att den ger med sig snart.

@jangeles och @shishii hur går det för er? Hur mår ni?

• Shishii
    FrokenBo skrev 2020-03-05 18:26:16 följande:

Hej på er!

Igår var jag på morfologiskt UL. Lusse Lelle 14 veckor + 3 dgr gammal. 9,4 cm lång fr huvud till stjärt o ca 15 cm inkl benen. Lusse låg o sov hopkurad som en boll så barnmorskan fick buffa på honom för att få honom att sträcka på sig lite. BM gick igenom o pekade ut allt det hon kunde identifiera typ hjärnhalvor, hjärta, ryggrad, magsäck, urinblåsa mm. Moderkakan satt i framkant på livmodern så den kommer att fungera som en stötdämpare vilket gör att jag troligtvis kommer känna sparkar senare än ?normalt?. Min livmoder hade inga cystor eller myom heller. Summa sumarum såg allt jättefint ut o jag är otroligt lättad! :)

Annars har mitt illamående lagt sig i princip helt. Tröttheten är fortfarande asjobbig o jag hoppas verkligen att den ger med sig snart.

Så härligt! Grattis <3

Va skönt att ditt illamående är borta, mitt är kvar med skillnaden att jag nu inte har kräkts på några dagar och får kortare pauser utan illamående på dagarna. Så det rör sig sakta men säkert framåt
  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-03-05 18:26:16 följande:

Hej på er!

Stort grattis, vilken lättnad för er!!:)

Har ni fått någon mage ännu eller gått ut med graviditeten?:)

Jag var på inskrivningssamtal idag hos barnmorskan och alla värden var bra, jag mår bra och har varken illamående eller trötthet att tampas med så det känns skönt. Fått tid för RUL 25/3 så nu räknar vi ned dagarna :)
  • FrokenBo

Hej på er!

Jag är nu i 15+4. Illamåendet är över men inte tröttheten :( I söndags berättade jag för resten av familjen och därmed blev det officiellt. Igår för chefen och idag för mitt team. Alla tog det jättebra! Jag hade haft sjuk ångest inför att berätta på jobbet. Ikväll är jag helt slut! Antagligen en massa spänningar som släppt.

Annars har magen nu vuxit en del. Därför var det extra skönt att bli officiell så att jag nu kan släppa ut den. Jag har nämligen en väldigt platt mage annars så jag har den senaste veckan fått tänka på hur jag sitter o vilka kläder jag haft för att inte avslöja. Men nu är jag äntligen friiii :)

Jag har RUL 8 april. Ska bli spännande!

Hur går det för er andra o hur mår ni?

All styrka till alla som kämpar på!! <3

Svar på tråden Ruvning dec 2019