• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Atgio

Här vill jag också vara med! Visste inte att det fanns!

BIM 28/2 är jag på rätt ställe då?

Tredje försöket och under ägglossning nu, trodde verkligen inte att skaffa barn skulle medföra så mycket längtan och samtidigt oro över om man kommer lyckas.

Håller tummar för er alla!

• Scrootie
    Jojjo87 skrev 2020-02-11 21:14:23 följande:

Folk ? vet? och ?tycker? så mkt!

Alla har det inte så lätt tyvärr :/

Kör du med Äl stickor? Temp?

Läst så mkt dom senaste dagarna med saker andra provat. Som bisolvonmetoden, rosenrot och allt möjligt. Börjar känna mig desperat

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :P
  • Scrootie

Läst så mkt dom senaste dagarna med saker andra provat. Som bisolvonmetoden, rosenrot och allt möjligt. Börjar känna mig desperat

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :P

Försöker ni för första barnet eller har ni sedan tidigare?
  • Bellsss
    Scrootie skrev 2020-02-11 22:33:56 följande:

Jag blev gravid direkt när jag maxade kosttillskott (bidrottningsgel, rosenrot, efamol som är nattljus på kapsel, d-vitamin, folsyra, omega 3 & multivitamin kvinna). Hade försökt aktivt i 9 månader innan och kört oskyddat i 2 år :) slump eller inte går ju bara att spekulera i.
  • Nathiis

Äntligen kom ägglossningen jag trodde jag missat ! Fick mycket tydligare symptom på det än med första bebis ^^ Så bim bör bli runt 25e (:

Håll tummarna !

• Jojjo87
    Scrootie skrev 2020-02-11 22:35:21 följande:

Nej tyvärr är det ju så. Kör både med äl-stickor och tempar. Har kört en månad med rosenrot och en månad med munkpeppar. Har även beställt bidrottninggele, funderar på att maxa alla kosttillskotten nästa månad :PFörsöker ni för första barnet eller har ni sedan tidigare?

När du tempar kör du varje morgon då? Har bara kört med Äl-stickor men nu till nästa månad tänkte jag ladda upp med allt som får :p

Mitt första, sambon har en dotter sen tidigare. Så känslan av att det är något fel på mig eller att vi inte är kompatibla gör mig så ledsen varje gång mensen kommer :/
  • Scrootie
    Jojjo87 skrev 2020-02-12 06:06:06 följande:

När du tempar kör du varje morgon då? Har bara kört med Äl-stickor men nu till nästa månad tänkte jag ladda upp med allt som får :p

Mitt första, sambon har en dotter sen tidigare. Så känslan av att det är något fel på mig eller att vi inte är kompatibla gör mig så ledsen varje gång mensen kommer :/

Ja, tempar runt kl. 6 varje morgon. Hade svårt för det i början med att komma ihåg det, göra vid ungefär samma tidpunkt etc. Men det blev bättre efter ett litet tag. Ville kunna få konstaterat att jag hade äl. Första månaden jag körde så kom den en vecka senare än jag trodde, vilket var två hela veckor senare än vad apparna förutspådde. Har långa cykler med ganska kort lutealfas på ca 10 dagar så brukar få äl på cd 22. Denna månaden var det på cd 25 och är på dag 34 idag, 9 dagar efter ÄL.

Usch förstår att det måste vara extra jobbigt. Håller tummarna lite extra för dig och att du snart får ett plus.
  • Gnusmas
    Loea skrev 2020-02-11 16:14:38 följande:

Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.

Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..

Ja illamåendet är värst.. skönt om man kommer lindrigt undan..
    Loea skrev 2020-02-11 16:14:38 följande:

Ja sånt man inte har en aning om innan man vill bli gravid! Hade aldrig reflekterat över min cykel innan liksom.

Mår bra måste jag ändå säga! Symptom som kommer och går. Vart riktigt illamående två gånger på jobbet och tänkt att fan nu är det så här det kommer vara i 2 månader minst, men det har gått över efter typ 10-15 min. Däremot har jag oftare symptom som molvärk, extrem trötthet, lättare känslomässig, muntorrhet, blir andfådd lätt vid ansträngning, ömma bröst osv. Hoppas på att illamåendet håller sig borta alltså..

Vad skönt att du mår bra. Illamåendet är ju det som är jobbigast, hoppas det håller sig borta för dig.
  • Gnusmas
    Solros2 skrev 2020-02-12 00:22:57 följande:

BIM 22/2 har haft ägglosning den 8/2

Är det från idag? Känns för tidigt att testa positivt. kan va så att ägglossningen än lite sen? Du har inget gravtest att testa med?
Svar på tråden BIM Februari 2020