BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Hej,
Hoppar in här!
Hade bim runt 6-7e februari, mensen som aldrig är sen var helt plötsligt sen. Med hårt bultande hjärta tog jag imorse ett CB digitalt som visade gravid 3+ :)
Tilläggas ska att jag trott att jag inte kunnat bli gravid, har ett X bakom mig där ena äggledaren togs bort och har sedan dess aldrig lyckats bli gravid (2,5 år sen)
En gång har vi haft sex i år och det satte sig helt plötsligt, helt chockad!
Hur går det för er andra? Har smygföljt tråden ett tag :)
Hej,
Hoppar in här!
Hade bim runt 6-7e februari, mensen som aldrig är sen var helt plötsligt sen. Med hårt bultande hjärta tog jag imorse ett CB digitalt som visade gravid 3+ :)
Tilläggas ska att jag trott att jag inte kunnat bli gravid, har ett X bakom mig där ena äggledaren togs bort och har sedan dess aldrig lyckats bli gravid (2,5 år sen)
En gång har vi haft sex i år och det satte sig helt plötsligt, helt chockad!
Hur går det för er andra? Har smygföljt tråden ett tag :)
Åh vad fint! Grattis! :D lyckades också pricka rätt den här månaden och är gravid i vecka sex nu, inskrivning i slutet av veckan nu och ska fråga om det är möjligt att få tidigt UL. Vill så gärna veta att allt är ok.
Är det första för er?
Grattis till er som plussat redan, och håller tummarna för resterande.
Själv har jag helt tappat hoppet om en 2020 bebis och sitter och funderar på vilken vårdkontakt man ska vända sig till. Är på äl +8 idag och tempen hade dalat 0.08 i morse samt att jag fick spottings tidigare även om de verkar ha upphört nu. Med så kort lutealfas känner jag inte särskilt mycket hopp.
Är väl inne på 7e eller 8e försöket men har en 2,5 åring så lär väl inte få så mycket hjälp av vården antar jag.
Så deppig dag, grät en skvätt i bilen på väg hem efter jobb.
Förlåt behövde häva ur mig.
Hej, jag hoppar också in här!
Jag och sambon har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Eftersom jag redan är 30 så bestämde jag mig för att börja med ägglossningstest direkt, fick fullt utslag på 4:e dagen, vilket var den 1 feb. Hade sex både samma dag och dagen efter. Jag är helt ny på det här så vet inte exakt hur man räknar men borde vara på typ äl+10 idag? I vilket fall som helst så började jag få molvärk en vecka efter ägglossning som har kommit och gått, även ryggvärk i mitten av ryggen. Går hela tiden och tänker att jag vill göra ett test men det kanske är för tidigt för att det ens skulle kunna synas nått och dessutom är det här första försöket. Åååh, jag behövde få skriva av mig!
Jag och sambon har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn. Eftersom jag redan är 30 så bestämde jag mig för att börja med ägglossningstest direkt, fick fullt utslag på 4:e dagen, vilket var den 1 feb. Hade sex både samma dag och dagen efter. Jag är helt ny på det här så vet inte exakt hur man räknar men borde vara på typ äl+10 idag? I vilket fall som helst så började jag få molvärk en vecka efter ägglossning som har kommit och gått, även ryggvärk i mitten av ryggen. Går hela tiden och tänker att jag vill göra ett test men det kanske är för tidigt för att det ens skulle kunna synas nått och dessutom är det här första försöket. Åååh, jag behövde få skriva av mig!
Grattis alla som har plussat :)
Nu är man på ÄL+9 och hoppet går upp och ner i rasande fart! Har inga humörsvängningar, men en jäkla massa finnar har ploppat upp. Kan ju vara pms det också.. Brösten ilar idag, vilket jag vanligtvis inte brukar få innan mens. Och lite blod i flytningen vilket kan vara nidis eller förbaskade spottings inför mensen. :/
Skulle ju INTE testa, men har typ 20 st hemma som bara väntar.. så det blev gravtest både igår och idag (ej tidig). Kunde kanske hinta nåt pyyytte litet streck idag, men jag litar inte riktigt på mina ögon just nu. Hjärnan har ju lurat mig förut. Har hållt mig i 2 timmar nu med kisseriet och ska försöka hålla mig ett tag till innan jag testar igen. Måste se om jag kan hinta ett streck igen. Har inte nerver just nu med att vänta till imorgon bitti..
Där kom mensen, så hopar vidare till nästa månad. :)