• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-05-28 13:56:06 följande:

Jag tror vi beställde ungefär samtidigt. Har du postnords app? I min står att de fått elektronisk förhandsinformation den 25/5, men att de inte mottagit varan än. Så det verkar tyvärr dröja..

Nej tyvärr inte. Man är ju så ivrig att få testa den och se om den hjälper!
  • Lizzie09

Mens på G här. Tänkte testa progesteronkräm nästa cykel eftersom det förmodligen var den som gjorde att jag blev gravid med dottern efter nästan två år :) Men kommer ju inte ihåg hur man gör! Vilken kräm har ni och hur ofta och hur mycket smörjer ni? När ska man börja och när ska man sluta? :)

• Evi82
    Majja92 skrev 2020-04-01 09:26:36 följande:

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

Hur har det gått för dig ?
  • Nykär15
    Lizzie09 skrev 2020-05-28 20:50:20 följande:

Mens på G här. Tänkte testa progesteronkräm nästa cykel eftersom det förmodligen var den som gjorde att jag blev gravid med dottern efter nästan två år :) Men kommer ju inte ihåg hur man gör! Vilken kräm har ni och hur ofta och hur mycket smörjer ni? När ska man börja och när ska man sluta? :)

Börja ca 2 dgr efter äl så ägget säkert släppt, sen fram till BIM, sluta vid negativt test så mensen får komma.

Jag har haft den starkare varianten och tagit 6 pump morgon och 6 på kvällen, variera plats och ta på tunn hud som tar upp bättre.
  • Lizzie09
    Nykär15 skrev 2020-05-28 22:09:23 följande:

Börja ca 2 dgr efter äl så ägget säkert släppt, sen fram till BIM, sluta vid negativt test så mensen får komma.

Jag har haft den starkare varianten och tagit 6 pump morgon och 6 på kvällen, variera plats och ta på tunn hud som tar upp bättre.

Tack! :) Vilka ställen på kroppen har du smörjt på?
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-05-28 22:09:23 följande:

Hur mycket innehåller din kräm per pump? På den jag beställt motsvarar en pump 50 mg, så det skulle då bli 300 mg morgon och kväll, dvs 600 mg totalt. När jag läser på moodmama rekommenderar de oftast 200 mg per dag totalt och i vissa fall det dubbla.
  • Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-05-29 06:16:03 följande:

Hur mycket innehåller din kräm per pump? På den jag beställt motsvarar en pump 50 mg, så det skulle då bli 300 mg morgon och kväll, dvs 600 mg totalt. När jag läser på moodmama rekommenderar de oftast 200 mg per dag totalt och i vissa fall det dubbla.

Jag har en äldre, det står att 6 pump motsvarar 100 mg.
    Lizzie09 skrev 2020-05-28 22:35:04 följande:

Tack! :) Vilka ställen på kroppen har du smörjt på?

Insidan armar, knäveck, ljumskar, halsen osv
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-05-29 06:42:20 följande:

Jag har en äldre, det står att 6 pump motsvarar 100 mg.Insidan armar, knäveck, ljumskar, halsen osv

Tack, bra, blev lite fundersam. :)
  • Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-05-29 07:08:32 följande:

Tack, bra, blev lite fundersam. :)

Haha ja det kan jag förstå! :)

Nu tar jag ju vagitorier istället efter att jag plussade, och då 300 mg/dygn. Men det är kladdigt som tusan, man får attackflytningar som svämmar över, trosskydd stoppar det inte :/ men vad gör man inte <3
  • Fnattilur
    Nykär15 skrev 2020-05-29 07:25:06 följande:

Haha ja det kan jag förstå! :)

Nu tar jag ju vagitorier istället efter att jag plussade, och då 300 mg/dygn. Men det är kladdigt som tusan, man får attackflytningar som svämmar över, trosskydd stoppar det inte :/ men vad gör man inte <3

Oj, det låter opraktiskt. Men lätt värt det!