• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • tillyra

Hej tjejer!

Jag har nu läst igenom hela tråden :) håller tummarna för er allihop. Jag och min kille planerar inte barn, även fast jag gärna hade velat ha ett till. Vi körde ett par månader för lite sedan men efter det bestämde han sig för att han vill avvakta lite till. Vi har egentligen inte alls tid till det, fyller båda 37 i år men men..

Nu till saken. Jag har haft ganska kraftig molvärk i 5 dagar. Igår när jag torkade mig efter toabesök på kvällen så var det ljust rosa på pappret. Så brukar min mens börja, för att så att säga vara i full gång när morgonen kommer. Så förväntade mig detta i morse och tyckte mest att 'så skönt att slippa den ovanligt dryga värken nu då'. Men det har inte blivit något mer, bara mer molvärk.

Min cykel varierar rätt mycket, från 28-33 dagar typ. Idag tror jag det är cd 29. Hade rätt ont i brösten ett par dagar, vilket jag sällan har, men det gick om sig igår. Har beställt tester som jag hoppas kommer i morgon. Kan inte låta bli att hoppas och hoppas att karln blir glad om det blir en graviditet trots allt.

Långt inlägg blev det visst, blev så uppe i önskan nu :)

• Evi82
    tillyra skrev 2020-05-24 20:47:00 följande:

Hej tjejer!

Jag har nu läst igenom hela tråden :) håller tummarna för er allihop. Jag och min kille planerar inte barn, även fast jag gärna hade velat ha ett till. Vi körde ett par månader för lite sedan men efter det bestämde han sig för att han vill avvakta lite till. Vi har egentligen inte alls tid till det, fyller båda 37 i år men men..

Nu till saken. Jag har haft ganska kraftig molvärk i 5 dagar. Igår när jag torkade mig efter toabesök på kvällen så var det ljust rosa på pappret. Så brukar min mens börja, för att så att säga vara i full gång när morgonen kommer. Så förväntade mig detta i morse och tyckte mest att 'så skönt att slippa den ovanligt dryga värken nu då'. Men det har inte blivit något mer, bara mer molvärk.

Min cykel varierar rätt mycket, från 28-33 dagar typ. Idag tror jag det är cd 29. Hade rätt ont i brösten ett par dagar, vilket jag sällan har, men det gick om sig igår. Har beställt tester som jag hoppas kommer i morgon. Kan inte låta bli att hoppas och hoppas att karln blir glad om det blir en graviditet trots allt.

Långt inlägg blev det visst, blev så uppe i önskan nu :)

Hej! Varför tar du inte ett test ?:)
  • Laloppan

Hoppar in. Är inne på kanske 6-7 försöket nu (haft uppehåll vid några tillfällen så har inte exakt antal försök i huvudet). Har ett barn sen innan som blev till på första försöket. Trodde givetvis att andra barnet skulle gå lika smidigt. Nu har jag istället fått för mig att vi nog inte ens kommer få en till.

Gjorde ett halvhjärtat försök utan några större förväntningar vid äl denna månaden, sen har jag inte tänkt mer på det. Nu är jag dock på bim +2 och ingen mens i sikte, högre temp och till och från svag molvärk de senaste två dagarna.

Min cykel är dock inte helt regelbunden. Mellan 28-32 dagar har jag haft det senaste året, men snittar väl på att den kommer runt dag 29-30. Idag är jag på dag 32.

Vet inte ens vad jag vill komma fram till, kanske bara skriva av mig lite. Tankarna börjar ju snurra att vi kanske lyckats ändå. Samtidigt har jag grävt ner mig så mycket i att vi säkert inte kan bli gravida igen så att jag i bakhuvudet ändå tror att mensen kommer vilken dag som helst..

Ger det väl några dagar till innan jag tar ett test, mensen dyker väl upp i dagarna om jag inte är gravid.

• Evi82
    tillyra skrev 2020-05-24 21:17:42 följande:

För att jag inte har några :) Hoppas på leverans i morgon.

Lycka till :)
  • Evi82

Testade negativt idag igen på bim -5 och äl-+ 12. Testade med vanliga cb och erly testa tidigt:( antar att det är kört den här månaden med.

• Fnattilur
    Evi82 skrev 2020-05-25 07:22:04 följande:

Testade negativt idag igen på bim -5 och äl-+ 12. Testade med vanliga cb och erly testa tidigt:( antar att det är kört den här månaden med.

Tråkigt! Negativt här också, ÄL+12. Vanligt test från testlagret.
  • Steeph

Här dök tempen idag så väntar in mensen idag. Upp med hakan och på det igen nästa månad!

• ElkaSJ
    Steeph skrev 2020-05-25 07:37:37 följande:

Här dök tempen idag så väntar in mensen idag. Upp med hakan och på det igen nästa månad!

Samma här! Nu är mensen nära, vi får köra på nästa månad igen och hålla tummarna då! :D
  • tillyra

Och här dök mensen upp idag på morgonen. Fan. Får ta ett allvarligt samtal med mannen om hur jag känner. Så får vi se ifall vi ses i junitråden en del av oss. Lycka till alla som fortfarande väntar! Och STORT grattis alla som påbörjat resan mot en skrutt. <3