• Nykär15

Bim Maj 2020

Majja92 skrev 2020-04-27 13:41:47 följande:

På alla olika märken jag använt står det att man INTE ska använda morgon urin. Alla andra tider på dagen ska gå bra :)

Stämmer bra, på äl-test är det bättre ex kl 10 och att man kollar samma tid varje dag. Jag har ibland kört både kl 10 och 17, för att inte missa stegring :)
  • Nykär15
    MandisM skrev 2020-04-28 05:30:18 följande:

Då illamåendet kom som ett brev på posten så var jag tvunget att ta ett testa tidigt idag på ÄL+10 och visst är det ett streck!! Är helt i chock!!

Stort grattis !!
  • Nykär15
    Evi82 skrev 2020-04-28 14:16:34 följande:

Vad tror ni? Har bim 1/5 cb erly

Tycker mig med se ett streck! Spännande!!
  • Nykär15
    Kidrauhl skrev 2020-04-28 15:16:56 följande:

Jag kommer börja testa ÄL+5/6! Har massor av tester så kan lika gärna börja då haha

Fast då har ju ägget knappt hunnit fästa, sen tar det iaf ca 3 dygn efter det fäst innan mätbar nivå hcg finns i omlopp...så känns ju som slöseri :)
  • Nykär15
    Fnattilur skrev 2020-04-28 16:27:25 följande:

Jahopp.. ÄL+10 och känner iiingentiiing.. kan jag inte få iallafall ETT symtom så jag får upp hoppet lite?

En av mina graviditeter kände jag absolut INGENTING före BIM, så var tvärsäker på minus, men nä det blev plus och en ljuvlig son :)

Har nog eg haft olika symtom varje gång, eller inga då. Håller tummarna!
  • Nykär15
    MsPinnipeds skrev 2020-04-29 05:15:38 följande:

Hej!

Jag tänkte att jag hoppar gärna in här. Jag hängde här på familjeliv i höstas, men valde att joina några hemliga grupper på fb och fastnade mer där. Nu är vi inne på vår 13de månad och allt känns väl sådär tillochfrån men jag tar det oerhört bra ändå, med det är ett helt resultatslöst år utan ett enda plus.

Eftersom de flesta i grupperna blivit gravida så blir det ibland mer gravidsnack än annat tyvärr, så jag känner att jag behöver andra starka själar som kämpar mot ett plus. Så jag hoppas att det går bra att jag hänger på hos er? :) 

BIM beräknas 17/5

ÄL beräknas i slutet av veckan 

Välkommen hit!

Tycker med veckan fram till BIM är värst, väntan på äl är jag ju mer hoppfull :)
  • Nykär15

Hittade gamla äl-tester, digitala som gått ut...första funkade inte, andra visade låg igår på CD9, har mycket äggviteflytningar. Idag gav den sista stickan blinkande gubbe, typiskt man inte har fler haha vill ju se den fasta gubben även om det eg är oviktigt eftersom vi kör varannan dag och hade sex igår.

• Nykär15
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-29 08:11:52 följande:

Blir tokig på NC-appen!

Hade ursprungligen BIM 5/5, och redan då en cykel på 35 dagar. Nu sade appen till mig att ta ett LH-test för den förutspådde ägglossning imorgon, och därmed BIM 13/5. En cykel på 42 dagar! Den flyttade min ägglossning en vecka framåt i tiden, bara sådär. :/

Har pcos och har därmed väldigt långa cykler, men längre än 33 har jag sällan. Har precis slutat med p-piller så har ingen koll längre på cykeln, men var övertygad om att jag hade ägglossning för en vecka sen (alla tecken tydde på det) så nu vet jag ingenting! Hade tänkt börja ta grav.test nästa vecka, nu får jag istället ta ägglossningstester igen ...

Aldrig tempat eller så, men jag hade nog ändå tagit ett test runt BIM när du tror. Förstått att det kan vara svårt med tempning och om du själv kände igen symtom på äl så var det kanske så ändå?
  • Nykär15
    vegaveravegavera skrev 2020-04-29 08:38:20 följande:

Testade negativt nu med morgonurin Med rfsus testa tidigt på bim -3. Det är kört tror jag. Var verkligen total-blankt, inte en tillstymmelse till streck

Usch så tråkigt...vet hur det känns!!
  • Nykär15
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-29 10:09:08 följande:

Tänkte ta ägglossningstest idag och imorgon, för att se om appen kan ha rätt. Kroppen känns mer som innan mens, men temperaturen har inte ökat som NC tycker ... Annars får jag väl ta grav.test någon gång i mitten av nästa vecka och se vad det säger.

Blev lite ledsen på min kropp nu! Vad håller den på med??

Ja det strular gärna när man försöker :/ hoppas du får någon klarhet med test, temp eller gravtest :)
Svar på tråden Bim Maj 2020