• Nykär15

Bim Maj 2020

Evi82 skrev 2020-05-01 06:52:20 följande:

Tog morgonurin, men sitter nu på gynakuten har jättemensvärk hoppas jag får goda nyheter vilket jag inte tror för de tog ett graviditetstest o det visade negativt jättekonstigt för på morgonen fick jag svag svag positivt med CB vanliga.

Så tråkigt, låter som kemisk graviditet när ägget inte riktigt fäst in...men kan ju vara utomkvedshavandeskap med som satt sig i äggledaren och sen lossat...hoppas blödningen blir som vanligt och nästa äl kommer som planerat. Beklagar :(
  • Nykär15
    Jessyhs skrev 2020-05-01 09:23:25 följande:

Är de verkligen så fast de är såååå svagt? ????

Ja! Mina första har vart ännu svagare än så, de ger inga spök! Jag brukar få starkare em/kväll så du ser säkert starkare redan då :)
  • Nykär15
    mzl93 skrev 2020-05-01 10:16:58 följande:

Jag läste någonstans att det kan rubba regelbundna cykler men har ingen aning om den som skrev det har några belägg för detta. Jag tänker prova i alla fall! Ska, enligt kalendern, ha ÄL idag men tog nyss test och det visade negativt. Är det för sent att äta rosenrot så nära inpå ägglossningen?

Jag har regelbundna cykler och det rubbar inte min iaf. Äl idag på cd12 vilket är normalt för mig :)
  • Nykär15
    mzl93 skrev 2020-05-01 11:58:46 följande:

Har du äggvitesekret?

Mängder haha! Mest två dagarna innan äl :)
  • Nykär15

1/5 JARB, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90 . Evi82

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana, amandakollb

15/5 Vemvetintejag, mzl93, Nykär15

19/5 Emi1993

20/5 fruitloop, NiMi12

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

28/5 marmow

29/5 JARB

30/5 Ann3h, Evi82, Silverpilen

• Nykär15
    Jessyhs skrev 2020-05-01 16:05:24 följande:

Tog detta nu när jag kom hem från jobbet.. Nu är de på riktigt va? Jag drömmer inte??

Ja! Grattis! Så roligt :)
  • Nykär15
    Supertrio skrev 2020-05-01 18:22:20 följande:

Tack snälla<3 Min intuition har verkligen stämt denna månad. Har känt mig gravid sen ÄL+1 typ. En känsla. Men även extremt mycket molvärk, vilket jag aldrig brukar ha efter ÄL. Hade även ömma bröstvårtor direkt efter ÄL, också ovanligt för mig. Har mått illa i flera dagar nu och tror mig känna när ägget fäste på ÄL+6, då jag fick som getingstick inne i livmodern/underlivet. Så himla glad nu! Men också chockad över att strecket är så tydligt!? Är ju bara ÄL+10 och inte ens morgonurin?

Åh grattis!! Väldigt tydligt :)

Jag får alltid starkare på em :) alltid vart så. Samma med äl-test, morgonurin är inte min grej haha i morse hade jag tom rund ring och sen 2,5 h senare fast glad gubbe som jag kände det borde vara!
  • Nykär15
    Zamaso1 skrev 2020-05-01 19:27:51 följande:

Jag har tappat räkningen, vi har försökt i 2 år nästan alla månader. Så jag vet hur det känns!

Sist tog det 2 år :/ vet känslan. Nu är vi på första försöket och räknar med att det tar tid, om ens kommer gå...
  • Nykär15
    Mikkans skrev 2020-05-02 12:44:31 följande:

Någon här som tar ovitrelle som har haft molvärk i äggstockar och stickningar 6 dagar senare? Kanske rent utav har graviditetstest för att se hur mkt hcg som går ur kroppen dag för dag. :)

Jag tog Ovitrelle för några år sedan och kollade då med sticka för att se hormonet minska, försvinna och sen förhoppningsvis öka igen (gjorde det inte för mig de gångerna tyvärr), men jag ville se när sprutan gick ur kroppen för att sen kunna lita på ett ev positivt test efter. Mitt hormon från sprutan försvann helt först på dag 11, dag 10 var det fortfarande svagt positivt. Lycka till!
  • Nykär15
    Wifey. skrev 2020-05-02 12:44:49 följande:

Är inne på dag 9 med blinkande gubbe nu, dvs ingen LH-ökning. Köpte dock vanliga ägglossningstest och fick detta resultatet nu. Är inte det positivt? Eller vad tror ni?

Blir så förvirrad.

Prova att hålla dig några timmar och ta digitala på em istället. LH utsöndras mer när man är vaken. Jag hade igår rund tom ring på test men kände i hela kroppen att ÄL är nära! Testade 2,5 senare och fick fast glad gubbe och starkt streck när man tog ut stickan. Min stegring brukar gå fort och jag vet att morgonurin oftast inte funkar för mig varken på äl eller graviditetstest.

Svar på tråden Bim Maj 2020