Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Hehe nä det blir ju några inlägg i tråden varje dag så det blir ju svårt att hitta vad man letar efter ibland
Ja men jag tror att det löser sig på något sätt till slut. Jag känner mig lugnare nu än på flera månader :)
Ja men visst är det? Jag är glad över att ha min regelbundna cykel när jag hör hur jobbigt det är med att inte veta ungefär när BIM är.
Det har gått upp och ned med att testa tidigt. Vissa gånger testar jag och vissa inte, beror lite på hur otålig jag känner mig
Brukar du testa tidigt?
Åhh låter spännande! Håller alla mina tummar här för att det är en bra trötthet ;)
Ingen mens ännu, CD 31. Kommer den inte imorgon så är det min längsta cykel på väldigt länge... vet inte vad jag ska tro? Testade positivt igår kväll med ÄL test igen för 4e gången denna månad!! Har varken symtom för mens eller ÄL. känner ingenting!
Vad händer?? Tempade för första gången imorse (36,67) har beställt några "testa tidigt Babyplan" som kommer imorgon. Visar dom negativt så ger jag upp denna månad!
Åh då har jag nog inte haft ägglossning i sånt fall :( har ju mina hormonproblem men jag har bett om telefontid med läkare och de ska ringa på fredag så jag får se om jag får ta något blodprov kanske :)
Blir galen snart på dessa ägglossningstester.
De senaste dagarna har testen ökat fint, igår för första gången vart teststrecket starkare än kontrollstrecket de båda gånger jag testade (morgon och kväll). Idag har jag tagit 3 tester, de två första (morgon och runt kl 13) vart mycket svagare. Tog ett till nyss vars teststreck blev starkare än kontrollstrecket.
Förstår inte varför det går upp och ner??? Borde väl bara bli svagare. Vet iaf att det inte handlar om att jag druckit mycket/lite innan testerna.
Har någon haft samma? Hur vet man när man har ägglossning? Haft ÄL-flytningar igår och för 2 dagar sedan och har haft molvärk/stickningar i magen i typ 2-3 dagar nu. Är inne på cd21 idag.
Hur långt innan ägglossning brukar ni få ÄL-flytningar samt molvärk/stickningar?
Det är krångel tolka stickor, jag testade en hel cykel för att se hur det uppför sig. Och man ska alltid testa samma tid, sen har vissa snabb o kort stegring.
Gå över till digitala, ett test om dagen och slippa tolka, invänta glad gubbe :)
Nu sist hade jag tom rund ring på morgonen på Cd12, men kände att nu är fasen äl på g (har snabb stegring) tog ett nytt några timmar efter och gick direkt till fast glad gubbe (vissa kan få blinkande flera dagar). Eg äl-testar jag inte då jag har bra koll på äl, men hade test hemma. Äl-flytningarna började två dagar innan väldigt rikligt så jag visste det närmade sig, brukar komma två dagar före.
Skriv ner allt i en app som du känner/ser/upplever så lär du dig din egen cykel. Jag kollar även tappen :)
Efter två dagar med väldigt svaga test blev det ett ganska tydligt plus idag <3 BIM imorgon, ÄL +11 idag.
Om allt går vägen så lämnar jag tråden nu och önskar er andra stort lycka till.
Efter två dagar med väldigt svaga test blev det ett ganska tydligt plus idag <3 BIM imorgon, ÄL +11 idag.
Om allt går vägen så lämnar jag tråden nu och önskar er andra stort lycka till.
Grattis! :)
Ja jag borde nog kanske testa en gång per dag bara, även fast jag inte förstår varför det skiljer sig beroende på tid (dricker inte något under hela dagen utan bara på kvällen så det borde ju inte spela någon roll).
Clearblue använde jag men det visade blinkande gubbe i 10 dagar och ingen LH-stegring, trots att vanliga visade på stegring. Så litar inte på det mer.
Men jag får skriva ned som du säger, problemet är att jag måste veta ägglossningsdag för att kunna lära känna min cykel. Jag vet liksom inte ens hur lång min lutealfas är då jag blivit gravid varje gång vid första försöket.. Så blir lite svårt.
Lite intimt kanske men kan du förklara hur du kollar tappen och hur det ska kännas vid ägglossning/ej ägglossning? Läst om det tidigare men varje gång jag försökt så funkar det inte, mitt finger når inte upp heheh. Hur gör man?
Ger upp... BIM idag och negativt grav.test och inga tecken på mens...