• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Tyckfrihets

BIM idag 4/5

Inget plus och ingen mens. Men sistnämnda lär nog dyka upp snart. Sedan blir det nya tag!

• Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-04-30 02:33:01 följande:

Nej de sa att de inte kör kösystem nu eftersom de inte visste hur länge den här pandemin kommer pågå. Det var bara att förlika sig med tanken på att detta kan ta tid helt enkelt! 

Vad skönt att ni ändå hann anmäla er i tid. Bara att veta att man kommer vidare om det inte tar sig tror jag gör en del för ens sinnesro 

Relativ regelbunden med andra ord. 

Ja min cykel är 28-29 dagar. Lutealfasen är 15 dagar, så kort väg till ÄL, men en fruktansvärd lång väntan till BIM. 

Jag både ÄL-testar och tempar, jag får lite mer ro av det, men än värre är det när man ska invänta BIM och valet om man skall testa tidigt eller inte. 

Åh men BIM hyfsat snart för dig då då 

Inte varit inne på några dagar, tog en stund att hitta inlägget att svara på, haha.

Hoppas tiden går fort iaf, och att corona dämpats till hösten om det skulle vara så. Är alltid skönt att veta att man har en backup plan.

Skönt att vara regelbunden, men håller med, har nog hellre lite kortare lutealfas. Men du kanske testar före bim? :)

Ja, nu börjar det närma sig. Är ändå ganska lugn, sugen på att testa men har kunnat hålla mig från det. Har noll och inga symptom mer än att jag är dödligt trött, och det kan ju bero på annat också. Kanske testar på torsdag, men får se hur det känns under veckan.
  • fruitloop

Kan inte minnas att jag någonsin haft såna kramper som vid ägglossningen igår. Redan skengravid, haha. För visst går det inte att känna av befruktning? (önsketänkande AB!!) Vet att vissa känner av när ägget fastnar, men det är ju några dagar efter ägglossning.

Nu återstår den eviga väntan.

• fruitloop
    Bebis2021 skrev 2020-05-04 17:37:43 följande:

Jag tog nytt äl-test nu i em som var nästan helt negativt, kontrollstrecket är väldigt svagt och syns knappt längre, igår var båda strecken lika starka, jag har inte testat innan igår så kan ju hända de även varit starkare, hur snabbt ska det bli negativt efter stegring? Ska jag tolka detta som att ägget släpper ca 12-24 timmar från igår?

Ja, precis Skäms Jag hade också positivt äl-test i söndags, och negativa igår - men kände av ägglossningen igår. Så testet visar positivt typ dagen innan ägget släpper!

Då hade äl ungefär samtidigt! Spännande!
  • Mikkans
    fruitloop skrev 2020-05-05 08:33:44 följande:

Kan inte minnas att jag någonsin haft såna kramper som vid ägglossningen igår. Redan skengravid, haha. För visst går det inte att känna av befruktning? (önsketänkande AB!!) Vet att vissa känner av när ägget fastnar, men det är ju några dagar efter ägglossning.

Åh lycka till nu :D
  • Nykär15
    fruitloop skrev 2020-05-05 08:33:44 följande:

Haha nej befruktningsögonblicket på ägget går inte känna, det svävar ju runt fritt på flimmerhår inne i äggledaren. Sen när det fäster kan man känna lite eller få en blödning, men är ju först 6-10 dagar senare. Och om man kände nåt så vet man ju inte förrän man får plus om det hade med det att göra :)

Jag är sjukt otålig här på äl+4, dagar då det inte händer nåt man kan analysera haha tiden går så långsamt. Hade en bra äl med mycket sex, men min ålder och att jag bara har en äggledare kvar nu gör mina odds otroligt låga. Så mitt i otåligheten måste jag vara realistisk med att det kanske inte ens kommer gå...inte helt lätt få de känslorna synkade :(
  • Bebis2021
    fruitloop skrev 2020-05-05 08:38:42 följande:

Ja, precis  Jag hade också positivt äl-test i söndags, och negativa igår - men kände av ägglossningen igår. Så testet visar positivt typ dagen innan ägget släpper!

Då hade äl ungefär samtidigt! Spännande!

Ja precis när har du bim? Har själv inte exakt koll på de faktiskt då jag bara haft en första mens efter mitt MA. Men borde bli kring 20/5 för mig iaf. Vet dock inte vad jag ska tro eller tänka, eftersom vi bara hann med sex i fredags så är nog inte risken allt för stor att de kan ta sig så snabbt och enkelt även om vi aldrig haft problem tidigare.. är ju dessutom lite osäker när äl väl varit men enligt appar osv borde jag ha äl på torsdag men de kan ja inte tänka mig ställer eftersom ältest var positivt i söndags och jag haft älflytningar från fredagen till söndag samt molvärk så visst bör väl ändå äl skett nu? Hade negativt ältest igår och inga älflytningar nå mer... oj oj denna väntan har aldrig använt ältester och gått å väntat så här utan har vara blivit gravid då vi tänkt att de passar samt blivit oplanerat gravid då vi undvikit så detta är jag inte van vid, håller tummarna för att vi alla kan få ett efterlängtat plus iallafall????
  • fruitloop
    Nykär15 skrev 2020-05-05 09:08:12 följande:
    Haha nej befruktningsögonblicket på ägget går inte känna, det svävar ju runt fritt på flimmerhår inne i äggledaren. Sen när det fäster kan man känna lite eller få en blödning, men är ju först 6-10 dagar senare. Och om man kände nåt så vet man ju inte förrän man får plus om det hade med det att göra :)

Jag är sjukt otålig här på äl+4, dagar då det inte händer nåt man kan analysera haha tiden går så långsamt. Hade en bra äl med mycket sex, men min ålder och att jag bara har en äggledare kvar nu gör mina odds otroligt låga. Så mitt i otåligheten måste jag vara realistisk med att det kanske inte ens kommer gå...inte helt lätt få de känslorna synkade :(
    Haha, då var det nog överanalyserande och önsketänkande då :) 

Jaa, så himla långsamt nu! Förra graviditeten började jag testa typ bara nån dag efter äl, haha. Men plussade då på äl+9. Men just nu känns 9 dagar som världens evighet! Ååh, jag förstår! Ne, de där känslorna är helt upp och ner hela tiden. Vi håller tummar och tår!! 
  • fruitloop
    Bebis2021 skrev 2020-05-05 09:10:30 följande:
    Ja precis när har du bim? Har själv inte exakt koll på de faktiskt då jag bara haft en första mens efter mitt MA. Men borde bli kring 20/5 för mig iaf. Vet dock inte vad jag ska tro eller tänka, eftersom vi bara hann med sex i fredags så är nog inte risken allt för stor att de kan ta sig så snabbt och enkelt även om vi aldrig haft problem tidigare.. är ju dessutom lite osäker när äl väl varit men enligt appar osv borde jag ha äl på torsdag men de kan ja inte tänka mig ställer eftersom ältest var positivt i söndags och jag haft älflytningar från fredagen till söndag samt molvärk så visst bör väl ändå äl skett nu? Hade negativt ältest igår och inga älflytningar nå mer... oj oj denna väntan har aldrig använt ältester och gått å väntat så här utan har vara blivit gravid då vi tänkt att de passar samt blivit oplanerat gravid då vi undvikit så detta är jag inte van vid, håller tummarna för att vi alla kan få ett efterlängtat plus iallafall????
    Jag har BIM 19-20/5 (apparna säger olika).Vi hade också bara sex i fredags. Men detta försök så hade vi sex långt ifrån med flit då vi vill testa försöka få en dotter (ja jag vet, as töntigt :p hehe, men vi ville testa en gång ialf - blev det inget nu så kör vi mer sex nästa gång).

Om du hade positivt + känningar så hade du nog ägglossning. Apparna blir ju lite knas, spec efter MA.  

Jaaa, tummar och tår att vi får ett plus om två veckor nu! :)
  • MsPinnipeds
    Cheneyney skrev 2020-05-05 05:43:57 följande:

Inte varit inne på några dagar, tog en stund att hitta inlägget att svara på, haha.

Hoppas tiden går fort iaf, och att corona dämpats till hösten om det skulle vara så. Är alltid skönt att veta att man har en backup plan.

Skönt att vara regelbunden, men håller med, har nog hellre lite kortare lutealfas. Men du kanske testar före bim? :)

Ja, nu börjar det närma sig. Är ändå ganska lugn, sugen på att testa men har kunnat hålla mig från det. Har noll och inga symptom mer än att jag är dödligt trött, och det kan ju bero på annat också. Kanske testar på torsdag, men får se hur det känns under veckan.

Hehe nä det blir ju några inlägg i tråden varje dag så det blir ju svårt att hitta vad man letar efter ibland

Ja men jag tror att det löser sig på något sätt till slut. Jag känner mig lugnare nu än på flera månader :)

Ja men visst är det? Jag är glad över att ha min regelbundna cykel när jag hör hur jobbigt det är med att inte veta ungefär när BIM är.

Det har gått upp och ned med att testa tidigt. Vissa gånger testar jag och vissa inte, beror lite på hur otålig jag känner mig

Brukar du testa tidigt?

Åhh låter spännande! Håller alla mina tummar här för att det är en bra trötthet ;)
Svar på tråden Bim Maj 2020