• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Lillahjärtat2020

ÄL+4 och idag kom det blod på pappret när jag var på toa. Kan det vara en nidblödning så nära efter ägglossning? Känner ingen form av mensvärk så tror inte att det är det. Håller tummarna för att det är något som fäster :)

• Scrootie
    Loea skrev 2020-06-02 16:30:44 följande:

Ja om man ju måste ha missfall vill jag ha dom så tidigt som möjligt och att det bara startar av sig själv. Hade dock tyckt att det var ännu värre om det var så att jag gick runt och trodde att fostret levde när det egentligen var dött. Nu fick jag ist vänta på att få tid på sjukhuset.

Jag tror din äl kommer inom en vecka. Ev kanske du får som mig, typ mens men inte äl. Dom säger ju att man ska vänta en mens då det är bra om livmodern hinner dra ihop sig, dock kanske det bara gäller om man varit gravid i några veckor. Men väntan är alltid så jäkla mycket längre i sånna här sammanhanget, en dag känns ju som en vecka..

Jag är på ÄL+7 nu och tiden står ju typ stilla känns det som. Kollar mina appar flera gånger varje dag och skriver ner allt jag känner, om inte annat är det bra för att man lär sig något till nästa cykel iaf. Ska dessutom på en babyshower i helgen till en person som är gravid i exakt samma vecka som jag skulle varit vilket blivit extremt triggande för mig. Kan inte avgöra om det är dumt eller inte att testa innan det. Oavsett finns det risk att jag bryter ihop helt där, vilket både förstör för henne och mig.

Hur länge hade ni försökt innan missfallet?

Ja jag håller med om att det ändå är det bästa om det ä då måste ske.

Får kanske hoppas på att överhuvudtaget få en äkta denna månaden, ser ju verkligen inte ljust ut för tillfället i alla fall. Ja tiden seglar ju sig verkligen fram, man blir ju extremt 'bra' på att vänta när man försöker göra barn. Känns som att det typ är det enda man gör, och ovissheten gör mig helt galen!

Vi hade försökt i 10 månader, så detta är 11e försöket nu :(

Hur länge har ni försökt?
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-02 16:41:37 följande:

Oh, okej :/ Men varannan/var tredje dag kan ju vara mer än nog <3

Jag hoppas på det! Dock är vi lite oense om behovet av sex mrn jag kan tänka mig att jag är väldigt på när jag har nära till ägglossning och det hetsar inte upp honom... så det blir en ond cirkel. Jag önskar att min partner var lika ivrig och villig som alla andras verkar vara :(

det är min största sorg i det här :/
  • Anonym (Barnlängtan)
    Undrandee skrev 2020-06-02 19:10:00 följande:

Jag hoppas på det! Dock är vi lite oense om behovet av sex mrn jag kan tänka mig att jag är väldigt på när jag har nära till ägglossning och det hetsar inte upp honom... så det blir en ond cirkel. Jag önskar att min partner var lika ivrig och villig som alla andras verkar vara :(

Min sambo är likadan! Jag brukar oxo vara väldigt hetsig kring äl och vill i princip mysa hela tiden för att inte missa. Han är däremot mindre sugen och vill knappt, även om han är med på att vi ska bli gravida.

Så känner med dig, känns som alla andras parners är mkt mer villiga.
  • Jenzia
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-02 19:48:55 följande:

Min sambo är likadan! Jag brukar oxo vara väldigt hetsig kring äl och vill i princip mysa hela tiden för att inte missa. Han är däremot mindre sugen och vill knappt, även om han är med på att vi ska bli gravida.

Jag och min man har haft liknade problem, förutom att han gärna vill kunna men det blir för mycket press för honom. Så denna cykeln körde vi heminsemination, vilket funkade mycket bättre Tydligen lättare på egen kammare! Men jag klagar inte så länge grabbarna serveras på rätt dagar
  • Ann3h

Och så kom mensen. 1dag innan Bim....

Nästa Bim 13/7....

Hoppas på många + för er andra i gruppen. Vill träffa så få av er som möjligt i juli gruppen :)

• Anonym (sol)
    Ann3h skrev 2020-06-02 21:54:58 följande:

Och så kom mensen. 1dag innan Bim....

Nästa Bim 13/7....

Hoppas på många + för er andra i gruppen. Vill träffa så få av er som möjligt i juli gruppen :)

Näää, typiskt... lycka till nästa omgång! Glad
  • Undrandee
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-02 19:48:55 följande:

Visst är det jobbigt?!

Jag blir minst lika tokig på mig själv när jag blir så besatt varje månad det är dags, som jag blir tokig på min ointresserade man! Jag har inga större krav mer än att vi ska kunna ha sex varannan/var tredje dag i alla fall vid äl-veckan men oftast får vi till det en kanske två dagar dagarna innan äl.

Hur hanterar du det hela? Har du tagit upp saken med din partner och hur ser han på saken?
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-06-02 19:10:00 följande:

Låter jättejobbigt att inte vara helt på samma plan :/ Men om ni får till det varannan/var tredje dag som du skrev så ska det ju räcka :)
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-02 22:18:54 följande:

Låter jättejobbigt att inte vara helt på samma plan :/ Men om ni får till det varannan/var tredje dag som du skrev så ska det ju räcka :)

Jag försöker att satsa på det denna vecka då jag förväntas ha ägglossning nu men det är ganska jobbigt att dels vara ensam om det engagemanget, men också att inte kunna tala om att det är dags för äl nu och sex utan att han blir typ näst intill avtänd :(
Svar på tråden Bim juni 2020