• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • H0nd3ndär
    Lylls skrev 2020-06-01 06:49:32 följande:

Plussade igår på BIM! Ett svagt plus. Är mitt 10e försök och hade verkligen ställt in mig under månaden att det kommer inte bli nått denna gång heller - orkade nämligen inte att bli besviken igen. Har så svårt att ta in detta fortfarande. Ska ta ett nytt test imorgon. :)

Grattis!
  • Lylls
    Loea skrev 2020-06-01 07:44:57 följande:

Åh grattis!! Förstår att man försöker hålla nere förväntningarna och hoppet lite, tär på en så annars..

Gjorde ni något speciellt denna gången?

Tack snälla! Vi gjorde egentligen inget annorlunda. För 2 månader sen började vi att prova "SMEP - metoden" som jag hittade i en gammal tråd. Så vet inte om det kanske hjälpte oss.
  • Loea
    Lylls skrev 2020-06-01 09:09:11 följande:

Tack snälla! Vi gjorde egentligen inget annorlunda. För 2 månader sen började vi att prova "SMEP - metoden" som jag hittade i en gammal tråd. Så vet inte om det kanske hjälpte oss.

Var tvungen att googla, hade aldrig hört uttrycket innan! Visste inte att det hade ett man men har läst om den "tekniken" innan. Kan tänka mig att det ger resultat! I min värld är det nästan en månad wasted att inte mäta ÄL alltså haha. Ändå sjukt att det bara är 1/4 chans att bli gravid till och med när man träffar in den..
  • Anonym (Sanna)

Hoppar in jag också!

Vi har tre barn redan. En pojke på 4,5 år - han tog det 1,5 år att få till (och två missfall längs vägen). En dotter på 3,5 år som blev till på andra försöket. En pojke på snart 7 månader som blev till på första försöket.

Denna gång verkar det inte ta sig lika lätt... Ingenting i februari. Kemisk graviditet i mars. Ingenting i april. Kemisk graviditet i maj. Och nu har jag BIM den 7e juni. Vågar inte ens tro att det kan ha tagit sig (vi träffade ÄL) med denna historia. Vet inte om jag kommer våga testa förrän mensen är mer än en vecka sen, men mest troligt kommer den väl

Mina kemiska graviditeter var positiva med digitala tester på BIM, men 1-2 dagar senare kom ju 'mensen' ändå.

• fruitloop

Börjar få höjning på ÄL-testerna nu :D Tror ägglossningen sker om 2-3 dagar. Kör varannan dag hela tiden nu. Har ätit rosenrot sen CD1 (CD13 idag). Någon annan som äter rosenrot? Ska bli spännande att se om jag känner av ÄL mer tack vare dem. 

• Undrandee

Äntligrn gått min progesteronkräm nu!!

Vad tror ni, kan jag börja smörja med den idag?

Har som sagt kort lutealfas på ca 9 dagar och även tiden mellan mens och nästa ÄL verkar vara lång. =/

Idag är jag på CD 17 och antar ÄL sker i slutet på veckan. Har slutat ÄL testa då jag bara vart stressad och ändå fick positiva utslag 2 gånger under en och samma cykel med en veckas mellanrum. Jag verkar intr kunna ÄL första gången jag får positivt?

Kan jag börja smörja idag eller måste jag vänta till nästa cykel??

• Vemvetintejag
    fruitloop skrev 2020-06-01 13:15:08 följande:

Börjar få höjning på ÄL-testerna nu :D Tror ägglossningen sker om 2-3 dagar. Kör varannan dag hela tiden nu. Har ätit rosenrot sen CD1 (CD13 idag). Någon annan som äter rosenrot? Ska bli spännande att se om jag känner av ÄL mer tack vare dem. 

Använder rosenrot denna månad, har fått rejäl stegring idag på äl-test CD 16. Känner av ägglossningen mindre än vad jag brukar göra! Brukar kunna känna tydligt men inte nu. Kanske kommer?
  • Jenzia
    Staus skrev 2020-05-31 22:22:03 följande:

Jag fick det på min föregående graviditet. Jag kände det så tydligt trots att man inte ska kunna det.

Åhh! Fick du några symptom därefter? Jag fick bara ett stick och sen lite krampaktig smärta i 30-40 min. Sen inget alls
  • HanNa0315
    Loea skrev 2020-05-29 06:36:40 följande:

Usch vad tråkigt.. Var ni på ultraljud och fick beskedet? Hur kommer det sig att dom gjorde en kirurgisk och inte en medicinsk?

Kände en sån lättnad när först min mens kom och sen ägglossningen (förhoppningsvis då). Väntan var skitjobbig och det kändes som att man inte hade någon kontroll alls utan bara gick och väntade. Hade ni berättat för folk att ni var gravida?

Ja vi var på ultraljud och fick beskedet att hjärtat slutat slå. Fick remiss till sjukhuset och tid dagen efter, där fick jag bestämma själv eftersom jag fått ett missfall tidigare som tog hårt. Förstår att det var en skitjobbig väntan tills kroppen kom igång ordentligt! Det tar ju tid och det är bara att vänta trots att man vill börja om. Vi hade berättat för de närmaste bara. Ni? När ska du testa?
  • Scrootie

Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?

Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.

Svar på tråden Bim juni 2020