• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • H0nd3ndär
    Elina22 skrev 2020-06-16 13:35:35 följande:

Har försökt bli gravid så länge nu men inte lyckats. Mina teorier till detta är att jag har för kort lutealfas på 10 dagar eller att jag fortfarande ammar (barnet är 21 månader)

Tror ni att dessa faktorer gör så att det blir mycket svårare för mig att bli gravid? Eller sk det inte spela någon roll?

10 dagar är inte jättekort. Det normala är 10-16 dagar. Jag hade med 10 dagar när vi försökte på 2an. Det tog sig på 4e försöket.

Nu förra cykeln hade jag 7 dagar lutealfas. Det kändes lite overkill. Men ammar också (min 17 mån). Som jag förstått det kan kombon av amningshormonerna (högt prolaktin och lågt luthein) förutom göra att man inte ha mens även göra luteal-fasen kortare. Jag hoppas på längre lutealfas denna cykel. Har ändå bara haft mens 3 ggr sedan yngsta föddes.
  • Trio2021
    Vemvetintejag skrev 2020-06-16 18:49:30 följande:

Har testat, väldigt negativt! Får hoppas på nästa månad...

Åh ja då är vi nog på samma spår! Superblankt idag så nu inväntar jag mensen. På't igen nästa månad! :) bättre lycka då!
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-06-16 18:51:13 följande:

Det går inget bra, blev negativt den här månaden också, så väntar bara på mensen som ska komma idag.

Du får återkomma om vad nästa test visar, håller tummarna!

Va (såklart) tvungen att ta ett till.

Säg vad ni tycker

• Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-06-16 20:57:21 följande:

Va (såklart) tvungen att ta ett till.

Säg vad ni tycker

Alltså jag ser verkligen, är svagt men behöver inte anstränga mig för att se liksom!
  • Emelie 01
    Anga skrev 2020-06-16 14:39:01 följande:

Jag tog bidrottninggele när jag blev gravid med dottern förra året. Jag tog det iom första försöket då vi ville ha barn direkt efter bröllopet så jag tänkte att jag tar det direkt då jag hört kompisar som blivit gravida när dem ätit det. Sen vet jag ju inte om jag hade blivit det ändå men min svägerska tog det med båda barnen när hon inte blivit gravid på 2 resp 3 månader på båda barnens försök och blev det alltså första försöket med bidrottninggele med båda barnen. Och samma med mig då. Samt en kompis som tog det när hon hade försökt i 5 månader. Så från mitt perspektiv funkar det men det är ju svårt att säga för massa andra faktorer ska ju klaffa  (jag tar det dock inte denna månad då vi lite spontant försökte runt ÄL och jag hann inte köpa hem det. Men kommer absolut göra det om jag inte blivit gravid nu BIM-5.)

Okej låter ju som att det vore värt att testa i alla fall.

Jag får invänta BIM annars handla hem.

Hur tog du tabletterna då? Hela cykeln eller bara mellan mens och ÄL ?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-06-16 21:33:53 följande:

Alltså jag ser verkligen, är svagt men behöver inte anstränga mig för att se liksom!

Okej men jag ska försöka hålla mig nu och testa om typ två dagar och se om det blir starkare! IIIIH JAG HOPPAS VERKLIGEN!
  • Cykelstöld
    mzl93 skrev 2020-06-16 22:16:37 följande:
    Okej men jag ska försöka hålla mig nu och testa om typ två dagar och se om det blir starkare! IIIIH JAG HOPPAS VERKLIGEN!
    Jag ser ett streck! Testa igen på morgonurin imorgon och uppdatera oss :)
  • milor
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-16 15:39:23 följande:

Är på äl 6/7 idag och fick jättelite rosa flytning. Fick även väldigt ont långt nere, kändes verkligen som att ägget fäste. Har även mått illa till å från senaste dagarna. Har sån känsla att jag kmr va gravid denna månaden, å kan inte vänta tills dagarna går så man kan börja testa. Är dock inte glad att jag har denna känsla för jag kmr bli så besviken å ledsen om det visar sig att jag inte är gravid:(

Hur går det för er andra som är ungefär lika långt som jag?

Det lät ju hoppfullt!!

Jag är på äl+5, pendlar verkligen mellan att känna hopp och hopplöshet. Har mentalt gått in i att jag kommer få mens för att inte bli besviken. Längtar tills om en vecka!
  • milor
    milor skrev 2020-06-16 22:29:37 följande:

Det lät ju hoppfullt!!

Jag är på äl+5, pendlar verkligen mellan att känna hopp och hopplöshet. Har mentalt gått in i att jag kommer få mens för att inte bli besviken. Längtar tills om en vecka!

Måste citera mig själv här och förklara att jag längtar tills jag får veta för tycker det är lättare att ta det faktum att man fått mens än att gå och undra!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-06-16 22:16:37 följande:

Jag hoppas verkligen för din skull också!!
Svar på tråden Bim juni 2020