• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Anonym (Hejmajblomma)
    sbina86 skrev 2020-06-17 12:07:24 följande:

Är på äl+4 och har mycket "mensvärk" i magen, brösten börjar på att göra ont & ont i ryggen... Mina vanliga besvär typ 1 vecka innan bim. Vet inte om mitt bim är 25:e eller 27:e för min ägglossning blev några dagar senare än jag trodde. Tog faktiskt ett testa tidigt grav test imorse som var blankt. Trodde inget annat men man vet aldrig :P

Jag hade efter mens i maj stark molande värk ca en vecka efter som inte släppte. Känner igen. Men även en dålig mage också.... Samma som dig med magen där. Hur länge har du försökt?
  • Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-17 15:05:35 följande:

Vi har försökt sen januari men min mens är inte regelbunden än efter p-piller-stopp, så vi har egentligen bara prickat in det två gånger. Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt sen november, men vissa månader har det inte varit helhjärtat där vi prickat in äl osv.

Man kan ändå inte låta bli att oroa sig över att det inte ska funka, när det inte gått några månader:(
  • sbina86
    Anonym (Hejmajblomma) skrev 2020-06-17 18:03:09 följande:

Jag hade efter mens i maj stark molande värk ca en vecka efter som inte släppte. Känner igen. Men även en dålig mage också.... Samma som dig med magen där. Hur länge har du försökt?

Detta är vårat första försök efter jag tog ut spiralen i maj.. Skulle vara coolt om det blev något på första försöket :) Men jag tror dock att mensen dyker upp nästa vecka.. Ska ta ett grav test till på fredag å se hur det ser ut :P

Ni då?
  • MaryJen123

Blir så less. Mensen är 5 dagar sen och jag har verkligen känt mig skum senaste dagarna. Trodde där ett tag att jag var gravid. Men icke!

Tog precis ett test som visade tok blankt. Mensen har inte spökat alls de senaste åren men nu första månaden när vi började försöka så ska den jävlas med mig :(

Blir försök på en marsbebis istället! Lycka till er alla kämpar och grattis till alla plussare! Vi ses i juli tråden.

• Baconpie

Jag fick just blodblandad flytning, ser inte ut som färskt blod. Är på ÄL+5, kan det vara att ägget fäst? Eller är det alltid rosa då? Känner mig ganska uppblåst sista dagarna, trött och idag illamående från och till. Försöker att ignorera, men jösses vad svårt det är att tänka på annat!

• ElkaSJ
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-15 18:43:36 följande:

Jag ställde samma fråga för någon dag sen och fick inte svar, har dock inte vågat använda tills ägget fäst iaf så ska jag ta det då.

Missat att du svarat mig! Hur har de gått? Jag vågar inte ta.. har pevaryl & flucozanol men vill inte ta uti fall... sååå jobbigt!
  • Anonym (Barnlängtan)
    ElkaSJ skrev 2020-06-17 20:29:43 följande:

Missat att du svarat mig! Hur har de gått? Jag vågar inte ta.. har pevaryl & flucozanol men vill inte ta uti fall... sååå jobbigt!

Jag har oxo flucozanol med. Tog faktiskt pevaryl igår och flucozanol idag då mina flytningar blivit ännu värre. Kan inte hitta att man inte får ta det när man försöker bli gravid. Jag har bim nästa torsdag och tänker att ägget förhoppningsvis fäst nu så då borde det inte påverka.
  • Nathiis

Sjätte försöket för en nr 2, ägglossning idag. Nu börjar den eviga väntan på om det tog sig denna gång eller inte .. Har haft märkliga cykler sedan mensen kom igång och ofta bara 7-8 dagar mellan ägglossning och mens "/

• 123fjäril
    Trio2021 skrev 2020-06-17 09:54:48 följande:

Åh har också bim idag! Ingen mens ännu men tror den är på g! :( har dock varit extremt skengravid i så fall haha!

Tog ett igår och det va tvärblankt! Jag hoppas att ditt sträck blir tydligare :D

Ja vi får se har lagå förhoppningar ändå, känner inga symptom och denna månaden är första som jag bara struntat i att tänka så mycket på det, tagit äl test och haft sex inför och under äl men inte känt mig så engagerad. Varit mycket mer taggad och önsketänkande tidigare månader, men vi får väl se hur det går. Utebliven mens är ju ändå ett bra tecken
  • Anonym (Majs)
    Anonym (Hejmajblomma) skrev 2020-06-17 17:58:34 följande:

Hej! Försöker bli gravid och tänkte lägga in en bild som är på två stickor från graviditetskollen. Den ena är tagen i söndags äl + 14 och den andra är tagen idag äl+16. Men jag skulle med er hjälp vilka veta hur långt innan bim man räknar om jag hade mens sist 16/5 och nästa beräknas enligt appen komma på fredag 19/6.

Tacksam om ni kunde svara. Och även vilken vecka jag kan beräknas vara i vet jag inte! Brukar generellt ha en menscykel på 29-30 dagar.

Du räknar från din senaste mens första dag, Om det var 16/5 är du i v4+4, alltså inne i gravidvecka 5.
Svar på tråden Bim juni 2020