• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • Missempi
    gulledig skrev 2020-07-05 20:40:55 följande:

Har bf 24/2. Har en dotter på 17 månader som kommer vara exakt två år när nr två föds!

Bor norr om Stockholm, är 28 år. Vore jättekul att fortsätta skriva här och dela erfarenheter.

När kommer ni berätta för alla andra? Om ni inte redan gjort det!

Har berättat för några men min familj väntar jag till efter nipt svar :) du då?
  • Missempi
    Fantasifulltnamn skrev 2020-07-06 09:35:27 följande:

Hur känner ni när ni hostar och så? Jag får hugg/smärta på sidorna vid äggstockarna..

Jag känner inget men vet att vissa får så, samma sak om man reser sig hastigt. Tror det är ligamenten. Jag får typ som kramp i ljumsken när jag reser mig hastigt ibland. Är de typ så du känner?
  • gunbran
    Fantasifulltnamn skrev 2020-07-06 09:35:27 följande:

Hur känner ni när ni hostar och så? Jag får hugg/smärta på sidorna vid äggstockarna..

Det är ligamenten som gör ont. De tänjer på sig så mycket i början och kan märkas av just precis på det sättet. Jag får liknande när jag reser mig eller vänder mig i sängen också.
  • Linniiis

Har bf 24/2. Har en dotter på 17 månader som kommer vara exakt två år när nr två föds!

Bor norr om Stockholm, är 28 år. Vore jättekul att fortsätta skriva här och dela erfarenheter.

Jag berättade redan från start för mina närmsta vänner och familj. Det är mitt första barn, men har haft två missfall innan. Berättade även då, för att jag tycker att det är skönt att kunna luta mig och få lite stöd från mina närmsta. Så ångrar inte en sekund att jag var öppen med det, bara skönt att kunna prata om det och älta lite när det behövdes.

Men berätta för ?allmänheten? gör jag nog efter KUB typ.

Nu är jag i vecka 11. 10+2 idag på ultraljudet och allt såg fint ut :)

Kul med två så nära varandra. Blir nog en stolt storasyster!

Jag bor också i Sthlm! 33 år
  • gunbran

Vi har berättat för några nära vänner än så länge. Svärföräldrarna får veta om 2 veckor under förutsättning att vi ser ett hjärta ticka på UL nästa vecka. Blivande storasyskon, övrig familj, vänner och kollegor får veta efter kub.

Bor också norr om Stockholm och väntar 5:e barnet.
  • gulledig
    Linniiis skrev 2020-07-06 15:08:57 följande:

Jag berättade redan från start för mina närmsta vänner och familj. Det är mitt första barn, men har haft två missfall innan. Berättade även då, för att jag tycker att det är skönt att kunna luta mig och få lite stöd från mina närmsta. Så ångrar inte en sekund att jag var öppen med det, bara skönt att kunna prata om det och älta lite när det behövdes.

Men berätta för ?allmänheten? gör jag nog efter KUB typ.

Nu är jag i vecka 11. 10+2 idag på ultraljudet och allt såg fint ut :)

Kul med två så nära varandra. Blir nog en stolt storasyster!

Jag bor också i Sthlm! 33 år

Sant, skönt att ha stöd både från familj och vänner.

Vad roligt! När är du beräknad?
  • gulledig
    Missempi skrev 2020-07-06 12:27:40 följande:

Har berättat för några men min familj väntar jag till efter nipt svar :) du då?

Kommer nog vänta till vecka 20 den här gången, tills RUL. Vet helt ärligt inte varför men har bara den magkänslans att jag vill vänta. Är andra barnet så får se hur länge det går dock är jag tjock den här graviditeten så blir väl enklare att dölja tänker jag.
  • gulledig
    gunbran skrev 2020-07-06 16:50:15 följande:

Vi har berättat för några nära vänner än så länge. Svärföräldrarna får veta om 2 veckor under förutsättning att vi ser ett hjärta ticka på UL nästa vecka. Blivande storasyskon, övrig familj, vänner och kollegor får veta efter kub.

Bor också norr om Stockholm och väntar 5:e barnet.

Hoppas allt går bra!

Roligt med så många barn Vad är det för ålderskillnad mellan?
  • Linniiis

1 feb, eller enl VUL blir det väl 30 jan. Men lär väl hinna ändras innan det är dags :)hur har du mått så här långt?

gulledig skrev 2020-07-06 19:16:19 följande:

Sant, skönt att ha stöd både från familj och vänner.

Vad roligt! När är du beräknad?

• Missempi
    Linniiis skrev 2020-07-06 20:04:41 följande:

1 feb, eller enl VUL blir det väl 30 jan. Men lär väl hinna ändras innan det är dags :)hur har du mått så här långt?

Kul! Väntar också 1 feb å bor i Sthlm! :)
Svar på tråden BF Februari 2021