• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • Missempi
    MaryJo skrev 2020-07-13 22:09:52 följande:

Ok! Tack för tips kring grupperna! Men skapar vi en liten grupp känns det bättre än en stor anonym. Nu när det alternativet finns

Jag förstår ditt resonemang kring NIPT. Då håller vi alla tummar och tår att det blir positivt besked på onsdag.

Tack :)
  • Missempi
    Canary skrev 2020-07-14 06:34:48 följande:

För att vården (där vi bor) betalar NIPT om man har hög risk för de undersökta kromosomförändringarna, vilket definieras som högre risk än 1:200.

Jaha, trodde du menade att de var självklart att ni skulle göra nipt efter kub, men då förstår jag, ni gör det om de visar hög risk.
  • honeybeebee
    Missempi skrev 2020-07-09 12:31:13 följande:

Men nu är de vår tur! :) ja jag får resultatet om en vecka med nipt!

Hej! Har du fått resultatet än? Jag bara frågar för att jag gjorde NIPT hos Vasa mamma också i fredags. Jag är sååå otålig och vill veta NU att allt är bra. Och vill vet könet också :)
  • Missempi
    honeybeebee skrev 2020-07-15 12:30:48 följande:

Hej! Har du fått resultatet än? Jag bara frågar för att jag gjorde NIPT hos Vasa mamma också i fredags. Jag är sååå otålig och vill veta NU att allt är bra. Och vill vet könet också :)

Helloj! Ja jag fick igår!! Allt vara bra, inga avvikelser. Såå skönt! Så du kanske får svar imorrn ;) jag gjorde på onsdagen å fick svar på tisdagen :) vill du ha svar om kön på en gång? Vi väntar på brev för de :)...vet inte om vi vill göra en grej av det eller bara öppna hehe!
  • Missempi
    honeybeebee skrev 2020-07-15 12:30:48 följande:

Helloj! Ja jag fick igår!! Allt vara bra, inga avvikelser. Såå skönt! Så du kanske får svar imorrn ;) jag gjorde på onsdagen å fick svar på tisdagen :) vill du ha svar om kön på en gång? Vi väntar på brev för de :)...vet inte om vi vill göra en grej av det eller bara öppna hehe!
  • Karinasofia

Hej!

Jag är i vecka 12 och har från v9 av och till behövt sättas kateter på. Nu ska jag nog få lära mig att göra detta själv. Är det något som har/haft samma problem? Blir tokig på detta:(

• honeybeebee
    Missempi skrev 2020-07-15 15:24:50 följande:

Vi fick höra igår! ???????????? allt är bra och det blir en flicka! Vi har en pojke (1 ½ år) vi tycker det är så spännande!
  • Missempi
    honeybeebee skrev 2020-07-16 13:08:28 följande:

Vi fick höra igår! ???????????? allt är bra och det blir en flicka! Vi har en pojke (1 ½ år) vi tycker det är så spännande!

Grattis!!! :D va kul!! Och vad skönt! :)
  • Canary
    Missempi skrev 2020-07-12 21:56:08 följande:

Åh så spännande att bli överraskad på självaste bf dagen! :) jag e nog för ivrig eller vill förbereda mig mentalt kanske hehe. Håller med att killnamn är svårare!

Yes, efter den 23e så kör vi en liten grupp :)

Nu är det snart dags för KUB för oss som ska göra det den 23! Så spännande. Själv tog jag i dag på mig ett par byxor som inte gick att knäppa! Det var inte ens nära!

Hoppas så mycket att KUB ska visa ett levande liv som mår bra :)

Hur mår ni andra?
Svar på tråden BF Februari 2021