• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • gulledig
    Linniiis skrev 2020-07-07 21:13:14 följande:

Man ska nog vara rätt glad och tacksam över att man hade turen att må så himla bra. Lätt att glömma bort att alla behöver faktiskt inte må illa.

Ja precis, gjorde i V8 och så nu i måndags när jag gick in i v11.

Har haft två missfall innan. Tror inte jag hade klarat av att vänta till kub, hade nog nojjat varenda dag fram till dess.

Ja men då kanske du får göra ett då, hoppas!

Måste varit riktigt kul att få se den lille så pass tidigt, väldigt lugnade också att faktiskt bekräfta att det växer en bebis där.

Fick inte göra något, bad dock inte heller om det men ska fråga nästa gång jag ska dit tänkte jag.
  • NervösAnonym

Hej,

jag är gravid i vecka 6+2 och har mitt första besök hos BM om 2 veckor. Jag har en son sedan tidigare som fyller 8 år i augusti och kommer bli superglad när jag berättar för honom.
    Just nu har jag bara lite ömma bröst, kissar ofta, mensvärken börjar försvinna men kan smått dyka upp då och då och illamåendet börjar komma, speciellt på morgonen när jag sitter på bussen till jobbet.

Just nu längtar jag till undersökningen så jag får se att det verkligen är sant och att hen lever..

• Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-07 21:30:10 följande:

Men wow! Såg du den vinka?? Jag såg inga rörelser direkt.

Haha ja en liten arm som flaxade därinne. Imponerande att man kan se ganska mycket detaljer ändå på något som är så litet.

Du som gör nipt, då har du ultraljud nu och sedan blir det RUL framåt sept?
  • Linniiis
    Canary skrev 2020-07-08 11:30:38 följande:

Vi är lika gamla, nästan lika långt gångna och inskrivna på samma MVC verkar det som, såg att du går på Vasamamma. Vi kanske ses på nån kurs eller så! :)

Vi har tre missfall bakom oss så är orolig även denna gång, fick se ett levande foster i 8+5 som läkaren tyckte såg ut att ha gott gry i sig, men det var ju för nästan två veckor sen och har drygt två v kvar till KUB...

Denna gång har jag förutom trötthet och illamående även varit riktigt nedstämd. Gråtit flera gånger om dagen, tvivlat på det mesta, väldigt jobbigt!! Speciellt som jag ju borde vara så glad, efter att vi försökt i flera år... Nån annan som känner igen sig?

Oj! Det är ju precis som att jag hade kunnat skriva det där! Om jag har varit orolig?! Först gick jag på nålar till mitt första VUL i 7+0, andades ut i några dagar... Sedan var jag tvärsäker på att det inte levde längre tills i måndags då jag fick se den lille igen. Nu känner jag mig faktiskt lite lugnare. Tänker och hoppas att det nu är min tur.

Vanligen är jag inte så rolig av mig och försöker ha en ganska avslappnad inställning, så har knappt känt igen mig själv de här veckorna.

23 juli är det dags för kub :)

Vad kul!! Ja det får vi hoppas att vi gör :)

Det är första barnet för dig?
  • Missempi
    Linniiis skrev 2020-07-08 16:08:30 följande:

Haha ja en liten arm som flaxade därinne. Imponerande att man kan se ganska mycket detaljer ändå på något som är så litet.

Du som gör nipt, då har du ultraljud nu och sedan blir det RUL framåt sept?

Gu va kul! :) gjorde ultraljud igår, vanligt. Sen har jag kub blodprov imorrn och kub ul 23e Juli Å sen rul 8e sep :) mycke nu! Haha

Läser vad du å Canary skriver, liknande här, försökt ett par år å missfall med. Vart lite nere men senaste veckan ändå känts okej! Tröttare å känsligare, mina enda symptom ;)
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-08 16:35:17 följande:

Gu va kul! :) gjorde ultraljud igår, vanligt. Sen har jag kub blodprov imorrn och kub ul 23e Juli Å sen rul 8e sep :) mycke nu! Haha

Läser vad du å Canary skriver, liknande här, försökt ett par år å missfall med. Vart lite nere men senaste veckan ändå känts okej! Tröttare å känsligare, mina enda symptom ;)

Vilket sammanträffande! Jag har kub och rul på exakt samma datum :) Vart gör du dem?

Vi får se till att följas åt vi tre. Lite extra spännande när vi har så liknande historik. Denna gång ska det väl ändå vara vår tur tror jag.

Kul också att vi bor så pass nära varandra och är i ungefär samma ålder.

Har du kommit så här långt tidigare?

Jag har aldrig fått se ett hjärta förrän denna gång. Så det kändes lite speciellt att se det pulsera för några veckor sen.
  • Missempi
    Linniiis skrev 2020-07-08 17:00:17 följande:

Vilket sammanträffande! Jag har kub och rul på exakt samma datum :) Vart gör du dem?

Vi får se till att följas åt vi tre. Lite extra spännande när vi har så liknande historik. Denna gång ska det väl ändå vara vår tur tror jag.

Kul också att vi bor så pass nära varandra och är i ungefär samma ålder.

Har du kommit så här långt tidigare?

Jag har aldrig fått se ett hjärta förrän denna gång. Så det kändes lite speciellt att se det pulsera för några veckor sen.

Jaha!! Gu va roligt! Jag har på SÖS, och du?

Jaa, hopas de går bra för oss nu!

Jag va gravid när jag va 16år, alltså 19 år sen..då gjorde jag abort i vecka 14, alltså inte planerad graviditet och jag levde i förnekelse/upptäckte det sent.

Annars ett missfall v 7 förra året. Och nu gjorde vi ivf privat för vi försökt så länge utan resultat.

Jaaa!!, se hjärtat var verkligen speciellt!, håller med! Helt otroligt att nåt lever där inne! :)
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-08 17:07:09 följande:

Jaha!! Gu va roligt! Jag har på SÖS, och du?

Jaa, hopas de går bra för oss nu!

Jag va gravid när jag va 16år, alltså 19 år sen..då gjorde jag abort i vecka 14, alltså inte planerad graviditet och jag levde i förnekelse/upptäckte det sent.

Annars ett missfall v 7 förra året. Och nu gjorde vi ivf privat för vi försökt så länge utan resultat.

Jaaa!!, se hjärtat var verkligen speciellt!, håller med! Helt otroligt att nåt lever där inne! :)

Jag gör på ultragyn på Odenplan.

Har också gjort en abort en gång i v12. Även lite förnekelse hade ett finger med i spelet den gången. :)

Har aldrig ångrat den, däremot blev den mer närvarande nu i tankarna när allt inte gick vägen så fort som jag hoppats på.

Började försöka förra våren och hade ett missfall i juli och ett MA i okt. Efter det hittades en polyp, som gjorde att jag fick vänta ett par månader på operation.

Då förstår jag att det är efterlängtat!

Kommer du att kolla kön sen?
  • Canary
    Missempi skrev 2020-07-08 16:35:17 följande:

Måste bara säga Missempi att du och jag har nästan exakt lika testdagar, kub 23/7 och tror mitt RUL var typ 7/9. Kul ju!

Hoppas det är vår tur nu!
  • Canary
    Linniiis skrev 2020-07-08 16:18:04 följande:

Oj! Det är ju precis som att jag hade kunnat skriva det där! Om jag har varit orolig?! Först gick jag på nålar till mitt första VUL i 7+0, andades ut i några dagar... Sedan var jag tvärsäker på att det inte levde längre tills i måndags då jag fick se den lille igen. Nu känner jag mig faktiskt lite lugnare. Tänker och hoppas att det nu är min tur.

Vanligen är jag inte så rolig av mig och försöker ha en ganska avslappnad inställning, så har knappt känt igen mig själv de här veckorna.

23 juli är det dags för kub :)

Vad kul!! Ja det får vi hoppas att vi gör :)

Det är första barnet för dig?

Ja första barnet för oss med!

Antar att man måste lära sig leva med oron. Man kommer antagligen inte sluta oroa sig när barnet är fött...!
Svar på tråden BF Februari 2021