• isa94

BF Februari 2021

Hej alla fina!

Här kan vi alla samlas som har BF i februari 2021. :)

Jag är 26 år och har plussat med andra barnet som enligt NC har BF den 4 februari.

Jag har sen innan sonen Alton som fyller ett år nu 1 juni, så om allt går som det ska blir han storebror när han är 1 år och 8 månader.

Välkomna att presentera er i den mån ni vill, ska bli roligt att följa er andra och ha några att diskutera med. :D

• Svar på tråden BF Februari 2021
  • Missempi
    Linniiis skrev 2020-07-10 17:20:36 följande:

Men så spännande! Skulle sitta på nålar om jag var du..

Nej vi ska nog inte kolla. Jag vill nog bli lite överraskad tror jag :) Kommer ändå bara på ca 100 tjejnamn! Skulle det bli en kille så vette fan alltså :)

Gärna whatsapp eller Messenger, gör är det lite svårt att hänga med :)

Åh så spännande att bli överraskad på självaste bf dagen! :) jag e nog för ivrig eller vill förbereda mig mentalt kanske hehe. Håller med att killnamn är svårare!

Yes, efter den 23e så kör vi en liten grupp :)
  • Missempi
    Canary skrev 2020-07-11 08:35:38 följande:

Jo, planen är att vi ska göra Nipt efter KUB så då får vi förmodligen veta könet!

Jag hoppar gärna in i en whatsapp/messengertråd men kanske först omkring 23 juli så jag vet att allt ser bra ut på KUB :)

Ja okej, varför väljer ni efter kub? Bara nyfiken :)

Ja då kör vi en grupp! Kul! :)
  • Missempi
    MaryJo skrev 2020-07-12 18:09:49 följande:

Jag är också gärna med i en WhatsApp-grupp/Messenger. Har tagit initiativ till att gå med i den hemliga FB grupp som nämns i några meddelanden ovan men har inte fått svar. Skulle ju vara himla skönt att ha några att dela tankar och erfarenheter med ?? Bor också i Sthlm, vilket jag förstår att ni också gör, och är inskriven på BB Stockholm Family på Kungsholmen.

Ligger lite efter er då jag har mitt Kub-prov först den 7 augusti. Men på fredag har jag ett extra läkarbesök inbokat och får förhoppningsvis göra VUL, och syns det ett litet hjärta då så kommer det kännas så mycket lugnare!

Hur har ni resonerat kring NIPT? Jag trodde man bara fick det om Kub- provet visat en hög sannolikhet för kromosomavvikelse? Eller har ni bokat det privat?

Gruppen är inte hemlig tror jag utan går att hitta! Februaribebisar 2021 heter den, å den andra heter bf februari 2021 :) spännande med vul för dig! :)

Jag har gjort nipt test å får svar på onsdag. Det får man som du säger när det är hög sannolikhet, så jag har kört privat. Jag resonerar att jag vill ha svart på vitt på en gång istället för sannolikssiffror, som om de skulle va dåliga skulle göra mig så nervig...vill veta mer på en gång åt vart de lutar å jag hade möjlighet att göra det. Självklart får du va med i minigruppen ;)
  • Tiniwini

Hej. Gravid med 3an.

Har en 5åring och 2 åring.

Ska försöka gå med i FB gruppen. Skönt med ett ställe att kunna prata av sig

• glittersol
    Linniiis skrev 2020-07-12 20:38:38 följande:

Du är så välkommen! När det väl är dags, det blir väl då efter 23 juli då KUB är avklarat :)

Kul med ytterligare en i närheten. Tycker att det känns lite mysigt att starta en liten grupp med närhet till varandra.

Grattis till graviditeten! Hur långt gången är du nu? Själv går jag in i 11+0 imorgon.

Kommer inte att göra Nipt, eller ja om det är avvikelser vid KUB. Men då kanske man gör fostervattensprov? Är inte så insatt.

Då håller jag alla tummar för att det går vägen på fredag och du får se den lilles hjärta <3

Vi kör nipt som vi bekostar själva i gbg. Öööö skar jag alltid kunde gå där, bästa bemötandet ever :)

Anledningen är då jag har två bröder med olika handikapp, så känner att jag vill kolla allt jag möjligen kan.

Sen min första graviditet fick jag få psykbryt för att ens få kub så därför gjorde vi nipt då.

Så vi kör samma idag, sen gör man nipt tidigare än kub så skönt att få bekräftat att det är något där :)
  • 123fjäril

Idag var det inskrivning hos barnmorskan, gjorde ett tidigt ultraljud också och såg en liten levande blupp <3 med full hjärtaktivitet. Enligt barnmorskan är det så mycket liten risk att det skulle bli missfall nu även om det såklart kan hända. Känns skönt

Ser fram emot Kub i mitten på augusti

Bf 23/2 men om ägglossning och dagens ultraljud stämmer blir det nog mer 27/2

• Kira16
    MaryJo skrev 2020-07-12 18:08:57 följande:

Jag är också gärna med i en WhatsApp-grupp/Messenger. Har tagit initiativ till att gå med i den hemliga FB grupp som nämns i några meddelanden ovan men har inte fått svar. Skulle ju vara himla skönt att ha några att dela tankar och erfarenheter med ?? Bor också i Sthlm, vilket jag förstår att ni också gör, och är inskriven på BB Stockholm Family på Kungsholmen.

Ligger lite efter er då jag har mitt Kub-prov först den 7 augusti. Men på fredag har jag ett extra läkarbesök inbokat och får förhoppningsvis göra VUL, och syns det ett litet hjärta då så kommer det kännas så mycket lugnare!

Hur har ni resonerat kring NIPT? Jag trodde man bara fick det om Kub- provet visat en hög sannolikhet för kromosomavvikelse? Eller har ni bokat det privat?

Hej! Har svarat på ditt meddelande och lagt till dig på Facebook tror jag om det nu blev rätt person! Vet inte om du sett meddelandet, har inte varit inne här så mycket det senaste :)
  • MaryJo
    Linniiis skrev 2020-07-12 20:38:38 följande:

Du är så välkommen! När det väl är dags, det blir väl då efter 23 juli då KUB är avklarat :)

Kul med ytterligare en i närheten. Tycker att det känns lite mysigt att starta en liten grupp med närhet till varandra.

Grattis till graviditeten! Hur långt gången är du nu? Själv går jag in i 11+0 imorgon.

Kommer inte att göra Nipt, eller ja om det är avvikelser vid KUB. Men då kanske man gör fostervattensprov? Är inte så insatt.

Då håller jag alla tummar för att det går vägen på fredag och du får se den lilles hjärta <3

Dey låter bra! Ja verkligen kul att vi är i närheten av varandra och tycker också det känns fint med en lite mindre grupp ??

Tack! Jag är nu i 8+3, räknar ner veckorna tills att jag är vecka 12. Vad skönt att du redan är där!

Vad jag förstår så gör man NIPT om det är avvikelser vid KUB och är det avvikelser även vid NIPT så gör man fostervattenprov eller moderkaksprov. Så det hoppas jag ingen av oss behöver göra.
  • MaryJo
    Missempi skrev 2020-07-12 22:05:00 följande:

Gruppen är inte hemlig tror jag utan går att hitta! Februaribebisar 2021 heter den, å den andra heter bf februari 2021 :) spännande med vul för dig! :)

Jag har gjort nipt test å får svar på onsdag. Det får man som du säger när det är hög sannolikhet, så jag har kört privat. Jag resonerar att jag vill ha svart på vitt på en gång istället för sannolikssiffror, som om de skulle va dåliga skulle göra mig så nervig...vill veta mer på en gång åt vart de lutar å jag hade möjlighet att göra det. Självklart får du va med i minigruppen ;)

Ok! Tack för tips kring grupperna! Men skapar vi en liten grupp känns det bättre än en stor anonym. Nu när det alternativet finns

Jag förstår ditt resonemang kring NIPT. Då håller vi alla tummar och tår att det blir positivt besked på onsdag.
  • Canary
    Missempi skrev 2020-07-12 21:57:20 följande:

Ja okej, varför väljer ni efter kub? Bara nyfiken :)

Ja då kör vi en grupp! Kul! :)

För att vården (där vi bor) betalar NIPT om man har hög risk för de undersökta kromosomförändringarna, vilket definieras som högre risk än 1:200.
Svar på tråden BF Februari 2021