• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • neongirl
    mandarincurd skrev 2021-05-05 11:14:10 följande:

Jag har härliga molvärkar idag jag. Livmodern växer så det knakar tydligen.

Vilken vecka är du i nu? Jag hade jättemycket molvärk i vecka 7-8. Är nu i vecka 9 och det känns som det lagt sig lite mot förra veckan i alla fall.
  • bananmilkshake
    mandarincurd skrev 2021-05-05 11:13:16 följande:

Hahah ska man kunna känna den? Jag skulle nog inte våga. Höll nästan på att spy när jag såg provröret med mitt blodprov igår (::::

Haha jag vet inte riktigt om man ska kunna det så här tidigt! Men har läst om en del som känt som en hård boll liksom. Åh nej då kanske du ska låta bli haha! Tycker också tanken på en livmoderboll är lite obehaglig. xD
  • Ballerinakladdkaka
    mandarincurd skrev 2021-05-05 11:11:56 följande:

Grattis! <3

Tappa inte hoppet. Jag har fått världens bästa BM som sa saker som ?det här kommer bli så häftigt? och ?du kommer klara detta galant? och var bara positiv, mysig, härlig, skämtsamt. Har tyvärr ingen att rekommendera i Sumpan... hoppas du får några tips!

Tack snälla för svar
  • mandarincurd
    neongirl skrev 2021-05-05 11:35:31 följande:

Vilken vecka är du i nu? Jag hade jättemycket molvärk i vecka 7-8. Är nu i vecka 9 och det känns som det lagt sig lite mot förra veckan i alla fall.

Jag är i vecka 6 (5+6) så snart vecka 7. Så obehagligt, jag som varit så skonad från mensvärk innan!
  • mandarincurd
    bananmilkshake skrev 2021-05-05 11:54:55 följande:

Haha jag vet inte riktigt om man ska kunna det så här tidigt! Men har läst om en del som känt som en hård boll liksom. Åh nej då kanske du ska låta bli haha! Tycker också tanken på en livmoderboll är lite obehaglig. xD

Usch livmoderboll!! Hahahah
  • MissJ00

Jag har inte känns mycket alls än, bara pytte lite då och då, är i v 7 (6+3)
  • VirrePirre06

Har oxå mycket molvärk idag, känns lite obehagligt haha. Är i v. 9, 8+3 :)
  • Jennjenn91
    VirrePirre06 skrev 2021-05-04 22:02:03 följande:

Någon annan som har nästäppa? Jag är tyvärr nässprays beroende sedan många år tillbaka, dock tar jag småsmå sprut 2-4gånger per dag, men känns ändå jobbigt. Men vad jag läst på janusinfo.se så ska det inte vara speciellt skadligt, men man oroas ändå. Och självklart funkar bara otrivin mentol som är det sämsta att ta när man är gravid :'(

- Jag har varit beroende av nässpray sedan jag var 15 år, Dock (antar jag?) en mildare variant än Otrivin.

Jag kör på som vanligt och kan inte se hur det skulle vara dåligt på något sätt.

Och - Vad är det för apelsin/livmodermagboll jag har missat!? Är i v. 8+6 och börjar ana att jag har antingen en flodhästbebis i magen eller svullna tarmar.. men en Apelsin? haha

• bananmilkshake
    Jennjenn91 skrev 2021-05-05 16:12:29 följande:

- Jag har varit beroende av nässpray sedan jag var 15 år, Dock (antar jag?) en mildare variant än Otrivin.

Jag kör på som vanligt och kan inte se hur det skulle vara dåligt på något sätt.

Och - Vad är det för apelsin/livmodermagboll jag har missat!? Är i v. 8+6 och börjar ana att jag har antingen en flodhästbebis i magen eller svullna tarmar.. men en Apelsin? haha

Hahaha livmodermagbollen ja! Nej men jag har läst att en viss vecka ska man kunna känna livmodern när den växer upp från bäckenet. Och då var det en del som känt ganska tidigt, men frågan är ju om det var livmodern dom känt, man vet ju inte. Jag tyckte det kändes hårt och ömt en dag, visade sig vara förstoppning. xD
  • Jennjenn91
    bananmilkshake skrev 2021-05-05 16:26:00 följande:
    Hahaha livmodermagbollen ja! Nej men jag har läst att en viss vecka ska man kunna känna livmodern när den växer upp från bäckenet. Och då var det en del som känt ganska tidigt, men frågan är ju om det var livmodern dom känt, man vet ju inte. Jag tyckte det kändes hårt och ömt en dag, visade sig vara förstoppning. xD

Jaha, haha! Jag är så galet dålig på anatomin så jag vet knappt var livmodern sitter i vilket fall. 

Förstoppad kan jag däremot gå i god för! :D Har varit sen plusset typ. Allt vatten i världen hjälper inte så jag tänker att jag ska börja missbruka linfrön i nån asidophilusyoghurt eller nåt sånt kul!

Kanske kan hjälpa, vem vet..

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET