BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Och till er som har trög mage: har ni testat dricka ljummet vatten med pressad citron (rekommenderar eko-citron!) i som det första ni gör på morgonen? Sedan vänta lite innan det är dags för vanlig frukost. Det brukar sätta fart på magen inom 1 h :)
Jag var förresten på KUB idag :) sambon var med och han blev så rörd att det kom några tårar och han blev lite svimfärdig. Så gulligt tycker jag :)
Den studsade runt som en vilding och var allt annat än still! Glad att den lille lever och härjar runt! Fick ett värde på trisomi 21 (downs) som gör att man i Region Skåne även erbjuder NIPT-test för vidare fosterdiagnostik, så ska även gå och ta det blodprovet tänkte jag :)
Var väldigt mysigt att få dela detta med sambon och få titta på fostret under så lång dit och gå igenom alla organ och sådär :) känns mer verkligt för varje dag som går :)
Ska prova detta! Undra om det funkar med lime också? Det blev över lime från middagen som jag pressade i ett glas vatten men inte orkade dricka upp. Provar imorgon!
Jag var förresten på KUB idag :) sambon var med och han blev så rörd att det kom några tårar och han blev lite svimfärdig. Så gulligt tycker jag :)
Den studsade runt som en vilding och var allt annat än still! Glad att den lille lever och härjar runt! Fick ett värde på trisomi 21 (downs) som gör att man i Region Skåne även erbjuder NIPT-test för vidare fosterdiagnostik, så ska även gå och ta det blodprovet tänkte jag :)
Var väldigt mysigt att få dela detta med sambon och få titta på fostret under så lång dit och gå igenom alla organ och sådär :) känns mer verkligt för varje dag som går :)
Men åååh så fint!! Var går du där man får ta med sig partner? Jag fick kallelse idag (Ystad) och där står det KOM SJÄLV haha. Hatar att han missar allt. :(
Åh vilken lyx att få ta med partnern!
I Göteborg sa dom att jag "kan ju facetimea honom under tiden"
- Jaaaaaa det är ju precis samma sak......... Lite tröttsamt.
Hoppas ni alla mår bra och jag håller alla tummar för att vi kan fortsätta bolla allihopa resten av året!
Btw - har druckit citronvatten varje dag sen mitt plus.. Mest för att jag tycker smaklöst vatten är ogott. Men kanske ska testa att köra det första man gör på morgonen!
MER TIPS PÅ ALLT TACK :D Är som sagt ganska bortkommen här.. haha!
Hej finaste ni! <3
Tack för allt stöd och frågor... <3 Många som citerat mig men jag skriver såhär tillbaka till er på detta sätt för enkelhetens skull och för att jag är helt mentalt/känslomässigt slut.
Fick ingen tidigare tid för UL eftersom att den kraftiga blödningen avtagit, inte helt men lite per dag. Min tanke var att betala för privat tidigare men ville också se hur blödningen utvecklas. Om man kollar exempelvis idag (får ett tickande hjärta) och blödningen fortsätter så finns det ju ingen garanti att det förblir ett foster som lever genom fortsatta blödningar ändå. Så därför bestämde jag och sambon oss för att ändå vänta tills måndag. I värsta fall blir funktionen av UL att jag ser om allt kommit ut så att vi kan försöka igen.
Har dock förlorat hoppet helt.... Det jobbiga illamåendet + tröttheten + de ömma brösten känns som ett riktigt jäkla hån. Trots detta så var det skönt att gå till jobbet igår, där jag fick så mycket stöd från de få kvinnliga kollegor som visste om mitt missfall. Vissa delade till o med sina egna resor när de fått missfall och jag kände mig så himla stöttad och förstådd. Det var såklart hjärtskärande men superfint samtidigt. Kommer fortsätta på fredag (jobbar med planering hemifrån idag).
Jag tar det lugnt i tråden tills dess och följer er när jag har kraften. All pepp till er och era spännande resor! Så glad att ha varit med i denna tråd! Ni är underbara! <3
Min BM frågade mig om vi gärna ville vara med båda två på KUB och RUL. De ville vi såklart, så då skickade hon remiss till Amnionkliniken i Lund som tar emot även ens respektive, så där var vi idag <3