• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    KNAS2 skrev 2021-05-05 19:27:25 följande:
    Vilken vecka är du i?

Jag hade med en liiiten blödning I typ v. 5.. Allt mitt hopp var då som bortblåst. Men det kom inget mer och sen fick jag se ett tickande hjärta på VUL. Jag håller tummarna för att det går vägen för dig!
    Jag är i vecka 8 (7+6)

Tack så jättemycket, det är mest de avtagande symptomen som oroar mig just nu. Hoppas få komma på ett VUL så snart som möjligt :)
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-04 17:34:17 följande:

Hej allesammans...

Fick störtblödning på jobbet under min lektionstid (jobbar som lärare) och behövde tänka om kring hur jag skulle klara av den sista lektionen utan att visa att jag blött igenom för mina gymnasieelever. Kom nog undan med hjälp av kollegor som hjälpte mig med ytterkappan och körde mig till sjukhuset.

Åkte in till akuta kvinnomottagningen och de kunde inte se tecken på varken infektion eller annat i mitt blod. Fick ultraljudtid på måndag, men ska ringa imorgon och se om den närmsta kliniken hos mig kan erbjuda det istället. Det ska vara lugnare på kliniken som är precis bredvid mig tydligen.

Är helt förstörd och förtvivlad. Skulle gått in i vecka 11 på fredag. Känns som lite molvärk och har blött klarrött, vattningt rött (kändes som fostervatten+ blod) men med pyttelite slem. Känns så mörkt och tungt nu...Vet ej vad jag ska ta mig till.

De på kliniken sa att det inte behöver vara det värsta. Men det var så himla mycket blod. Blödde igenom som jag aldrig nånsin gjort förr... :(

Sorry för deppigt inlägg...<3

Åh men nej!!!! Så hemskt för dig! Jag hoppas verkligen att du fått en tidigare tid än tills på måndag?!? Har blödningen avtagit? Har du stannat hemma från jobbet idag? Det går ju inte att bidra på jobbet när något sådant här har hänt! Man vill ju bara få ett VUL och veta hur läget är!! Jag tror blod ibland kan upplevas som mycket mer än vad det faktiskt var. Hoppas innerligt att så var fallet för dig!

Tänker på dig och hoppas det allra bästa!

Låt oss veta hur det går.. Största kramen!! <3
  • MrsXy
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-04 17:34:17 följande:

Hej allesammans...

Fick störtblödning på jobbet under min lektionstid (jobbar som lärare) och behövde tänka om kring hur jag skulle klara av den sista lektionen utan att visa att jag blött igenom för mina gymnasieelever. Kom nog undan med hjälp av kollegor som hjälpte mig med ytterkappan och körde mig till sjukhuset.

Åkte in till akuta kvinnomottagningen och de kunde inte se tecken på varken infektion eller annat i mitt blod. Fick ultraljudtid på måndag, men ska ringa imorgon och se om den närmsta kliniken hos mig kan erbjuda det istället. Det ska vara lugnare på kliniken som är precis bredvid mig tydligen.

Är helt förstörd och förtvivlad. Skulle gått in i vecka 11 på fredag. Känns som lite molvärk och har blött klarrött, vattningt rött (kändes som fostervatten+ blod) men med pyttelite slem. Känns så mörkt och tungt nu...Vet ej vad jag ska ta mig till.

De på kliniken sa att det inte behöver vara det värsta. Men det var så himla mycket blod. Blödde igenom som jag aldrig nånsin gjort förr... :(

Sorry för deppigt inlägg...<3

Åhh gud vad jobbigt när man minst anar i skolan och allt.... :( Vad snällt att kollegorna körde dig till kliniken !
    Hur har det gått ? ?
  • Sellerin
    Ballerinakladdkaka skrev 2021-05-05 08:57:51 följande:

Vilken härlig tråd! Blev gravid med IVF och är ungefär i vecka 8, tror att jag föder slutet på december. Nästa vecka har vi tid för ultraljud och får veta exakt ???? Har än inte berättat för familj och därför vänder jag mig hit för att få råd och tips. Ju mer jag läser på om tips på att välja barnmorska tappar jag hoppet mer. Finns det ingen bra där ute?! ????

Kan ni snälla rekommendera en bra, omtänksam, ärlig och agerande barnmorska i Stockholm? Helst nära Sundbyberg. Men så länge hon är bra åker jag vart som helst! ????????

Hej och välkommen till denna tråd! Blev löjligt sugen på kladdkaka efter att ha sett din signatur, haha xD

Så härligt att det gick med IVF för er <3

Bor inte i Stockholm så har tyvärr inget tips där, men själv så gjorde jag så att jag googlade runt på olika mottagningar och tittade på personalen som jobbade där. Det låter kanske ytligt, men jag tycker man kan se på människor om man kommer passa med dem eller ej. Så jag valde helt enkelt en mottagning med barnmorskor som jag tyckte såg mysiga ut, och ringde en av dem. Hihi! Är så fantastiskt nöjd hittills med den bm som jag går hos.

Blir man inte nöjd kan man närsomhelst byta bm, en av mina vänner var bekväm först hos den tredje hon besökte. Tror du också kommer hitta en person du trivs med!
  • Sellerin
    Thewalk skrev 2021-05-05 18:22:20 följande:

Hej på er

Idag fick jag en liten blödning, eller snarare rosaaktig flytning, några droppar bara. Vet att det är normalt och försöker att inte få panik. Men samtidigt har mina bröst slutat ömma. Jag har haft extremt känsliga bröst, inte kunnat ligga på mage ens. Men nu känner jag inte av ömma brösten alls.

Usch är så orolig över denna kombo. Har tokbölat och försöker att tänka på annat, men det går inte. 

Hoppas att ni haft en bättre dag.

Åh.. känslorna är så starka. Man vill så himla väl och blir ju orolig för allt som man tycker verkar udda! Jag har också gråtit när mina symtom försvunnit i typ 2 dagar. Men sedan kom symtomen tillbaka igen. Jag har haft det lite så hela tiden, symtom som kommer och går. Tror verkligen inte att du behöver oroa dig men vet att det är lättare sagt än gjort <3

Går känslan inte över och dina symtom inte kmr tillbaka så hoppas jag du får en tid för VUL. Stor kram!!
  • MrsXy
    MissJ00 skrev 2021-05-05 10:59:10 följande:

Bara jag som är extremt rädd för mat just nu? Haha.

Skulle in i nordstan och köpa lunch. Ställde mig i salladsbaren, tänkte "hur länge har den kycklingen legat där?" Gick till espressohous, tänkte " kan jag lita på att kycklingen i dessa mackor är fräsch?" Ostmacka nej, skinkmacka nej.

Sluta med två stora pommes på donken, näringsrikt va?! :D

Haha ! Känner igen mig. Inte att jag är rädd, men äcklad av allt trots att jag är extremt hungrig. 
    Det jag brukar äta - nej tack. Och det kan växla dag till dag vad som känns gott och inte :) 
  • MrsXy
    mandarincurd skrev 2021-05-05 11:11:56 följande:
    Grattis! <3

Tappa inte hoppet. Jag har fått världens bästa BM som sa saker som ?det här kommer bli så häftigt? och ?du kommer klara detta galant? och var bara positiv, mysig, härlig, skämtsamt. Har tyvärr ingen att rekommendera i Sumpan... hoppas du får några tips!
    Åh vilken skön person ! 
    Kan tyvärr inte säga detsamma om min. Hon hade ingen humor alls... 
    Men ska ge henne en till chans 
  • Sellerin
    Jennjenn91 skrev 2021-05-05 16:12:29 följande:

-

Och - Vad är det för apelsin/livmodermagboll jag har missat!? Är i v. 8+6 och börjar ana att jag har antingen en flodhästbebis i magen eller svullna tarmar.. men en Apelsin? haha

Hahahahhaa. Tack för ett gott skratt!!

För övrigt har jag inte heller känt av någon livmodermagboll! Det är först nu som det börjar bli himla svullet i nedre delen av magen och jag kan inte riktigt knäppa byxorna längre. Får ha byxor man knyter i midjan för tillfället!

Och till er som har trög mage: har ni testat dricka ljummet vatten med pressad citron (rekommenderar eko-citron!) i som det första ni gör på morgonen? Sedan vänta lite innan det är dags för vanlig frukost. Det brukar sätta fart på magen inom 1 h :)
  • MrsXy
    Sellerin skrev 2021-05-05 20:24:04 följande:
    Hej och välkommen till denna tråd! Blev löjligt sugen på kladdkaka efter att ha sett din signatur, haha xD

Så härligt att det gick med IVF för er <3

Bor inte i Stockholm så har tyvärr inget tips där, men själv så gjorde jag så att jag googlade runt på olika mottagningar och tittade på personalen som jobbade där. Det låter kanske ytligt, men jag tycker man kan se på människor om man kommer passa med dem eller ej. Så jag valde helt enkelt en mottagning med barnmorskor som jag tyckte såg mysiga ut, och ringde en av dem. Hihi! Är så fantastiskt nöjd hittills med den bm som jag går hos.

Blir man inte nöjd kan man närsomhelst byta bm, en av mina vänner var bekväm först hos den tredje hon besökte. Tror du också kommer hitta en person du trivs med!
    Gud vad smart ändå att kolla runt och ringa den som man tycker såg mysigast ut ! Ångrar att jag inte gjorde något sånt.. 
  • Sellerin
    MrsXy skrev 2021-05-05 20:43:40 följande:

Gud vad smart ändå att kolla runt och ringa den som man tycker såg mysigast ut ! Ångrar att jag inte gjorde något sånt.. 

Du kan ju byta BM när som <3

Läste att du inte var helt nöjd. Ingen tvingar kvar en på en specifik mottagning. Men såklart enklare att byta om man bor så att det finns olika valmöjligheter :)

På tal om mat som du skrev, så har jag varit ganska chill med just risken för om det ska vara dåligt. Men har börjar äta sämre typ av mat än på väldigt länge. Varit vrålsugen på framförallt hamburgare. Ätit det 2 ggr i veckan. Även pizza och dylikt har jag verkligen suktat efter. Hemskt. Jag som äter ganska naturlig/ren mat i vanliga fall :D undviker gärna mejeriprodukter, gluten och socker. Men inte längre, haha.
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET