• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    KNAS2 skrev 2021-05-05 19:27:25 följande:
    Vilken vecka är du i?

Jag hade med en liiiten blödning I typ v. 5.. Allt mitt hopp var då som bortblåst. Men det kom inget mer och sen fick jag se ett tickande hjärta på VUL. Jag håller tummarna för att det går vägen för dig!
    Jag är i vecka 8 (7+6)

Tack så jättemycket, det är mest de avtagande symptomen som oroar mig just nu. Hoppas få komma på ett VUL så snart som möjligt :)
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-04 17:34:17 följande:

Hej allesammans...

Fick störtblödning på jobbet under min lektionstid (jobbar som lärare) och behövde tänka om kring hur jag skulle klara av den sista lektionen utan att visa att jag blött igenom för mina gymnasieelever. Kom nog undan med hjälp av kollegor som hjälpte mig med ytterkappan och körde mig till sjukhuset.

Åkte in till akuta kvinnomottagningen och de kunde inte se tecken på varken infektion eller annat i mitt blod. Fick ultraljudtid på måndag, men ska ringa imorgon och se om den närmsta kliniken hos mig kan erbjuda det istället. Det ska vara lugnare på kliniken som är precis bredvid mig tydligen.

Är helt förstörd och förtvivlad. Skulle gått in i vecka 11 på fredag. Känns som lite molvärk och har blött klarrött, vattningt rött (kändes som fostervatten+ blod) men med pyttelite slem. Känns så mörkt och tungt nu...Vet ej vad jag ska ta mig till.

De på kliniken sa att det inte behöver vara det värsta. Men det var så himla mycket blod. Blödde igenom som jag aldrig nånsin gjort förr... :(

Sorry för deppigt inlägg...<3