BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Vågar ni äta sushi? Jag är sååå sugen
Jag har bestämt mig för att göra det! Jag har googlat jättemycket och bestämde mig för att få på Livsmedelsverkets linje. Att om man ser dom göra sushin så går det bra, alltså att den görs direkt och inte ligger paketetad. Det var mitt livs godaste sushi!!
Jag var förresten på KUB idag :) sambon var med och han blev så rörd att det kom några tårar och han blev lite svimfärdig. Så gulligt tycker jag :)
Den studsade runt som en vilding och var allt annat än still! Glad att den lille lever och härjar runt! Fick ett värde på trisomi 21 (downs) som gör att man i Region Skåne även erbjuder NIPT-test för vidare fosterdiagnostik, så ska även gå och ta det blodprovet tänkte jag :)
Var väldigt mysigt att få dela detta med sambon och få titta på fostret under så lång dit och gå igenom alla organ och sådär :) känns mer verkligt för varje dag som går :)
Ja precis, tänker att om Livsmedelsverket säger att det är ok så måste det ju vara det! Jag har så svårt för fisk men sushi är verkligen bland det godaste jag vet!!
Hej allihopa!
Jag vågar äntligen hoppa in i denna tråden efter igår ha sett ett litet hjärta ticka på tidigt ultraljud i vecka 7. Har haft väldigt lindriga symptom och varit orolig så jag är otroligt lättad över att allt såg bra ut igår.
Jag är gravid genom IVF, första försöket men med 3 misslyckade insemineringar. Vi har försökt i 2 år, 2 månader och 2 veckor innan det äntligen blev vår tur!
Jag är 32, min man är 36. BF 18 december.
Nu förbereder jag mig för MVC nästa vecka. Läser ofta att det är viktigt att vara förbered med frågor. Men vad för frågor ska man ställa? Vad har ni undrat över? Det känns för tidigt att prata förlossning, det är ju så långt kvar..
Varning för äckel-inlägg:
Alltså jag får sån konstig mag...värk eller känsla eller vad man ska kalla det ibland. Tänk er hur magen känns precis innan typ diarré... som en obehagsäckelkänsla. Det är inte den vanliga växtvärken utan som att hela magen känns spänd. Idag i samband med jättemycket beiga flytningar. :/ Blir ju sjukt orolig. Fick nåt liknande precis innan jag fick se hjärtat slå så jag borde kanske lugna ner mig... har ett till ul nu på måndag också.
Men nån som känner igen sig?
Vågar ni äta sushi? Jag är sååå sugen
Åh vad härligt med en sådan fin upplevelse :D Och vad bra att man får ha med sig sin partner. Som några skrivit innan är det inte på tal i Göteborg...
Vill också tacka för dina fina ord igår när jag beskrev min oro. Det värmde.
Varning för äckel-inlägg:
Alltså jag får sån konstig mag...värk eller känsla eller vad man ska kalla det ibland. Tänk er hur magen känns precis innan typ diarré... som en obehagsäckelkänsla. Det är inte den vanliga växtvärken utan som att hela magen känns spänd. Idag i samband med jättemycket beiga flytningar. :/ Blir ju sjukt orolig. Fick nåt liknande precis innan jag fick se hjärtat slå så jag borde kanske lugna ner mig... har ett till ul nu på måndag också.
Men nån som känner igen sig?
Förstår du blir orolig :( du har ju dålig erfarenhet sedan tidigare :( sen kanske du också lägger märke till väldigt mkt symtom/icke symtom på grund av oro och rädsla för att det ska gå illa igen? Tror det var KNAS som för några några veckor sedan skrev ett klokt inlägg som lugnade mig väldigt mkt. Det tjänar ju inget till att oroa sig. Vi kan inte kontrollera detta, det som ska ske kommer ske. Det hjälper mig i att inte konstant noja över om fostret ska ta skada/stötas bort pga mitt avskyvärt höga TSH-värde (sköldkörteln), eller nu senast om det ska ha downs eftersom jag även hamnade inom gränsen för att få lov att göra NIPT-test.
För övrigt har även jag konstigt ont i magen ibland, som att jag ska behöva springa på toa men så går det över. Har flytningar till och från men inte reflekterat så mycket över färg mer än att det aldrig varit rosa/rött/brunt. Kan mycket väl ha varit beige.
Jag hoppas allt ser fint ut för dig på måndag! <3 Så skönt att du får göra ett till ul då :)