Soff skrev 2021-08-13 12:21:24 följande:
Varning för dystert inlägg. Så för er som bara orkar peppande ord just nu behöver inte läsa.
Just nu är det bara mörker. Känner att mensen ska komma närsom, igen. Känns totalt hopplöst. Varför kan det aldrig bli vår tur!!??? Är så trött på detta att det inte finns ord. Har haft huvudvärk sen i Tisdags som fortfarande inte helt har släppt, även om det är på bättringsvägen. Detta har brutit ner mig totalt både fysiskt och psykiskt. Har inga krafter kvar. Sen ska mensen dessutom komma! och jag ska behöva hantera kraftig mensvärk och psykisk smärta att det inte gick denna gången heller?? Jag orkar bara inte. Plus att jag nu ska börja jobba i allt detta. Allt gör bara ont. Och det är smärtsamt att jag i detta läge känner så mycket ilska. Varför ska det vara så jävla orättvist?! Varför ska vissa vara så jävla privilegierade för!?? Varför kan inte jag bli en av dom!? Förtjänar jag det inte!?
Denna gången gör det bara så ont ända in i själen. Förmodligen för att jag är så svag av alla dessa dagar med huvudvärk också. Har inga krafter nog att bekämpa detta. Kan man få några positiva besked någon gång? Kan det bara vända snart? Vet inte mer vad jag ska säga. Bara gråter och vill helst bara slå mig medvetslös tills allt löst sig.
Åh vännen, vad jag känner med dig
<3
Livet är så fruktansvärt orättvist och man känner en sån oerhörd smärta i att vara i den här situationen. Jag kan knappt se gravida eller vara kring barn då det gör alldeles för ont. Jag tror att någonstans mitt i det hela så måste vi få känna så här. Vi måste få känna att allt suger och vi måste få känna att det är orättvist, för det är det. Så var snäll mot dig själv och låt dig vara nere. Skrik, gråt eller få ut känslorna för att sedan kunna börja läka lite igen. Kanske skriva ned känslor och tankar, eller prata med någon? Jag kommer att söka hjälp om jag fortsätter att känna så här. Jag behöver få ventilera men också få hjälp hur jag kan få energi tillbaka igen. Och Soff, vi förtjänar också att bli föräldrar och vi kommer bli föräldrar en dag <3
Jag tror att vi som befinner oss i den här situationen kommer att vara så mycket mer tacksamma och glada över våra barn, just för att vi har fått kämpa och väntat så så så länge. Vi kommer bli fantastiska föräldrar när våra små kommer. Oavsett hur de kommer till, så kommer det att vara våra mirakel. Du är inte ensam, och du förtjänar att bli mamma!
Stor kram