Soff skrev 2021-09-29 13:50:07 följande:
Idag pratade jag med dom på reproduktionsmedicin angående vår ivf, då dom skulle ha möte förra veckan om vi ska få tillgång till vårdval, eller om vi blir tvungna att göra ivf:en hos dom pga min (ofarliga) njursjukdom. Vi hoppades ju på att få välja och slippa åka till Huddinge. Men återigen så säger dom att dom gjort bedömningen att vi måste komma till dom. Så nu är det väl helt utom vår kontroll. Det i sig känns jobbigt. Men det värsta är, när jag frågade om när vi kan börja, så sa hon att vi förmodligen inte hinner komma igång i år.
Detta gjorde mig helt förkrossad. Innan sommaren var jag ju inställd på sep-okt. Sen var jag inställd på okt-dec. Och nu så säger hon detta, med 0 värme i rösten. Jag har gråtit hela förmiddagen och kämpar tillbaka tårarna på jobbet idag. Känns fruktansvärt att ?vara i klorna? i ett system vi inte kan påverka. Önskar så att jag hade kapital för att gå och göra detta privat istället, så vi kunde komma igång, och slippa hela den där skiten! Är så trött, ledsen och frustrerad.
Jag har bokat tid hos Her care nu och för att se om jag iallafall kan få hjälp med hormonbalans, ifall jag har det, vilket jag misstänker. Så hoppas jag bara på att det kan göra något för oss. Men allt känns så himla mörkt just nu. Vet inte hur jag ska ta mig igenom denna dagen på jobbet. Är helt slut. Men var borta en hel vecka för ett tag sedan pga förkylning och känner att jag inte orkar ta konsekvensen av att vara borta mer just nu.
Åh Soff
vilka jäkla svar ni får och att ni kastas så mycket fram och tillbaka. Jag förstår att du känner dig helt dränerad och förkrossad. Vilken jäkla tid det ska ta för er att få rätt hjälp men också empati och förståelse för er situation
Systemet vi har är ett skämt för oss som är oförklarligt barnlösa. Det är så mycket regler, väntan och vissa av oss får inte ens hjälp för att man inte passar in i deras kriterier men än barnlösa. Soff, ta tid och ta en lugn kväll idag. Ät något gott och ta det stöd du behöver <3
Vad bra att du har kontaktat Her care. Jag vet också 2 som fått superfin hjälp därifrån och de verkar vara väldigt duktiga på mycket kring hormoner. Håller alla tummar jag har för dig! Kram