Anonym (Antifascist) skrev 2025-02-17 10:52:45 följande:
Ja jag är ju tvungen att bemöta dina falsarier.
Sverige har bara drygt 10,5 miljoner innevånare och varför påstår du felaktigt att det bara är 3,5 miljoner som arbetar när det finns över 5 miljoner anställda i Sverige och i tillägg till detta hundratusentals egenföretagare och konsulter?
Dessa uppgifter kommer från SCB och egenföretagare, egna konsulter etc ingår inte i uppgifterna..
Om du ska citera en annan medlem så bör du åtminstone läsa vad den har skrivit (i stället för hitta på eller inbilla dig själv vad den har skrivit).
Om du ska citera en annan medlem så ska du citera korrekt.
Google antal invånare i Sverige 2025?
År 2025 prognostiseras Sverige passera 11 miljoner invånare.
Det finns inga säkerställda fakta gällande hur många som faktiskt bor och vistas i Sverige, eftersom det saknas folkräkning och tillförlitliga uppgifter. Inom detta har Sverige med den senaste samhällsutvecklingen kommit att alltmer likna många andra länder, där stora antal människor födda i andra länder, rör sig okontrollerat in och ut över landets gränser, som en följd av att säker gränskontroll saknas.
Om du vill kommentera och resonera om det jag har skrivit så är du skyldig att korrekt återge det jag har skrivit. Korrekt är:
"...det bara ca 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt"
Vilket faktabaserat är något helt annat än det du försöker inbilla dig själv och andra.
Du borde klara förstå att en individ som är "sysselsatt", när dennes lön och alla andra kostnader betalas med skattemedel, så måste den individen betala mycket mer än 100% i skatt för att den ska kunna bli en netto skattebetalare.
Jag kan upplysa dig om att det finns inte en enda sådan skattefinansierad individ i Sverige som betalar tillbaka mer än 100% till skattebetalarna.
Åtminstone detta enkla samband borde du klara att förstå?