• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    Padirac skrev 2025-02-18 20:46:53 följande:
    Det är väl inte så j*vla framgångsrikt att få upp rasism på det politiska bordet - där är vi inte heller överens

Självfallet kan väl ingen av oss förvänta oss att vi ska vara överens om precis alla detaljer, det vore ju ändå tråkigt och inte bra för forumet om alla diskussioner bara dör ut.

Det där om rasism är en detalj som jag inte har skrivit något om, där håller jag absolut inte med dig, så det får stå för dig.
    Det partiet du älskar att framhålla i debatten är av en stor andel Svenska väljare invalt i Sveriges riksdag, på mycket stark demokratisk grund. Detta är rena fakta, oavsett vad du känner.
    Jag är säker på att en så stor del av svenska väljare absolut inte är rasister.
    Tror du verkligen det?

Men jag är alltså glad att du har tagit initiativ och visat en början till att vi faktiskt kan vara överens om något.
    Jag uppskattar att du ändå kunde ge mig att du håller med mig om just precis de två saker jag skrev om.

1.) SD har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid, det är det enda parti som har vuxit så starkt i svensk politik. För mig är det helt ok om du för ordningens skull vill att jag lägger till; Sveriges mest framgångsrika parti vad gäller ökat antal röster och ökad procentandel av Sveriges alla väljare.

2.) S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD. Om du känner att du vill stryka ordet ?massor? så är också det helt ok för min del.

Som jag skrev tidigare så förstår jag om det kanske är svårt för dig förstå, och du är självfallet fri att tro vad du vill, men jag är helt överens med dig och mitt tack för att du tydligt visar detta är ett ärligt tack från mig.

(Som tidigare bryr jag mig inte om allt det där andra du skriver om eftersom det helt saknar samband med mitt inlägg
    och dessutom är det ju helt OT.)

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-18 21:41:04 följande:

KillBill. Du verkar vara helt insnöad på detta med kritik, hat och aggressivitet. Läste du listan med alla dina personliga påhopp som du har skrivit de sista dagarna? Förmodligen inte, du bytte ämne till SD. Så dina inlägg är ganska så tröttsamma att läsa, och du är nog inte särskilt trevlig som person. Nu fick du smaka på din egen medicin. 

Du matar hela tiden ditt sinne med negativitet. Är detta det enda som du tänker på? Skaffa dig ett jobb så att du får någonting annat att tänka på. Tycker nästan synd om dig, livet kan inte vara roligt om allting handlar om hat.

I stället för att fokusera på mig borde du fokusera på alla felaktigheter som du spridit här i tråden. I var och vartannat inlägg finns det påståenden som är helt  falska.  Är det inte viktigt för dig att det du skriver är sant?

Nedan listar jag 5 exempel på falsarier som du spridit i tråden:

1. Av de 9 000 ensamkommande "barnen", som Annie Lööf släppte in, hamnade var tredje på SiS-hem 1-2 år senare.

2. C:a 700 000 invandrare lever på bidrag.

3. Sedan 1990 har den årliga kostnaden för invandringen ökat från 100 miljarder till 267 miljarder. 

4. 74% av invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. De betalar knappt 11% i skatter trots en befolkningsandel på c:a 20%. Detta har regeringen löst genom att höja skattekvoten från 48% till 54% genom nedskärningar i välfärden och i offentliga pensioner

5. Högst 10% av alla som har fått stanna har asylskäl. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Padirac

Att SD har sina ideologiska rötter i rsism, nazism och fascism betyder ingenting annat än att SD har sina ideologiska rötter i rasim, nazism och fascism.

En del röstar på SD för att de delar deras ideologiska grundvärderingar - andra röstar på SD för att de delar SDs intersse och övertygelse i enskilda sakfrågor. Det första är unikt för ASd i verkgesriksdag, det andra delar olika partiers väljade med varandra.

Du måste kunna skilja på politiska pariers ideologier och varför värljare röstar på ett parti.

men som vanligt förssäker man försvara SDs ideologiska grudner som byggerp årasim, nazism och fascism med att det är att tro att alla deras väljare än rasister, nazister och fascister. Det spelar ingen som helst roll hur mpnga som röstar på SD, SDs olitiska grund är enligt deras egen vitbok byggd på rasism, nazism och fascism.

Säger du att SD ljuger i sin egen vitbok?

Alla partier har förlorat väljare till SD, till största antal och till största andel M, sedan S till nästs största antal, men btydeligt mindre i andel.

Det verkar som att det enda vi är överens om är att vi inte är överens om de påståenden utom kontext  du försöker övertyga dig själv om att andra är överens med dig om.

Vilket debacel !!

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-18 22:34:13 följande:

Självfallet kan väl ingen av oss förvänta oss att vi ska vara överens om precis alla detaljer, det vore ju ändå tråkigt och inte bra för forumet om alla diskussioner bara dör ut.

Det där om rasism är en detalj som jag inte har skrivit något om, där håller jag absolut inte med dig, så det får stå för dig.
    Det partiet du älskar att framhålla i debatten är av en stor andel Svenska väljare invalt i Sveriges riksdag, på mycket stark demokratisk grund. Detta är rena fakta, oavsett vad du känner.
    Jag är säker på att en så stor del av svenska väljare absolut inte är rasister.
    Tror du verkligen det?

Men jag är alltså glad att du har tagit initiativ och visat en början till att vi faktiskt kan vara överens om något.
    Jag uppskattar att du ändå kunde ge mig att du håller med mig om just precis de två saker jag skrev om.

1.) SD har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid, det är det enda parti som har vuxit så starkt i svensk politik. För mig är det helt ok om du för ordningens skull vill att jag lägger till; Sveriges mest framgångsrika parti vad gäller ökat antal röster och ökad procentandel av Sveriges alla väljare.

2.) S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD. Om du känner att du vill stryka ordet ?massor? så är också det helt ok för min del.

Som jag skrev tidigare så förstår jag om det kanske är svårt för dig förstå, och du är självfallet fri att tro vad du vill, men jag är helt överens med dig och mitt tack för att du tydligt visar detta är ett ärligt tack från mig.

(Som tidigare bryr jag mig inte om allt det där andra du skriver om eftersom det helt saknar samband med mitt inlägg
    och dessutom är det ju helt OT.)

• Anonym (Astrid)

KillBill. Och nu har du ägnat nästan två timmar åt att försöka hitta fel i mina gamla inlägg? Jag tänker inte leta upp artiklarna som jag hittade för att sedan skicka länkar till dig för att bevisa att jag har rätt. Jag är till 100% säker på att mina uppgifter kommer från seriösa källor. 

Jag hoppas att denna tråd nu självdör, varför slösa energi på en konfliktsökande narcissist? Jag har nu insett att det är bara bortkastad tid. Och varför ska vi sysselsätta honom?

Mitt sista råd till dig KillBill är att skaffa dig ett jobb. 

Padirac skrev 2025-02-18 23:02:59 följande:

Att SD har sina ideologiska rötter i rsism, nazism och fascism betyder ingenting annat än att SD har sina ideologiska rötter i rasim, nazism och fascism.

En del röstar på SD för att de delar deras ideologiska grundvärderingar - andra röstar på SD för att de delar SDs intersse och övertygelse i enskilda sakfrågor. Det första är unikt för ASd i verkgesriksdag, det andra delar olika partiers väljade med varandra.

Du måste kunna skilja på politiska pariers ideologier och varför värljare röstar på ett parti.

men som vanligt förssäker man försvara SDs ideologiska grudner som byggerp årasim, nazism och fascism med att det är att tro att alla deras väljare än rasister, nazister och fascister. Det spelar ingen som helst roll hur mpnga som röstar på SD, SDs olitiska grund är enligt deras egen vitbok byggd på rasism, nazism och fascism.

Säger du att SD ljuger i sin egen vitbok?

Alla partier har förlorat väljare till SD, till största antal och till största andel M, sedan S till nästs största antal, men btydeligt mindre i andel.

Det verkar som att det enda vi är överens om är att vi inte är överens om de påståenden utom kontext  du försöker övertyga dig själv om att andra är överens med dig om.

Vilket debacel !!

Kan dina inlägg och ditt medvetna och upprepade agerande tolkas på annat sätt än att du Padirac personligen stödjer kommunismens mördande och förföljande av många fler miljoner människor?

Jag för min del är mycket tydlig med att jag fördömer nazismen.

Men till skillnad mot dig fördömer jag också och i ännu högre utsträckning kommunismen och deras långt värre mördande och förtryck av många fler miljoner människor.

Jag har aldrig sett dig göra motsvarande jämförelse med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen, trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.

Självfallet är du tillräckligt informerad så du vet att många fler miljoner människor har mördats och förföljts i kommunismens namn i jämförelse med nazismen.

Jag förutsätter att du känner till att kommunismen också i dag betraktas som ett hot mot mänskligheten (detta i jämförelse med att nazismen anses vara i princip utrotad och inte längre anses utgöra något hot mot mänskligheten.)

Jag har aldrig sett dig i något inlägg fördöma kommunismen, Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti, trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.
    Varför gör du personligen ditt val att ständigt och upprepat göra denna skillnad?

Kan allt detta förklaras på annat sätt än att du Padirac personligen stödjer kommunismen, folkmorden och förföljelse av miljontals människor, du stödjer mord och förtryck av medmänniskor och du tycker det är rätt, när detta sker i kommunismens anda?

Vilket debacel !!

• Padirac

Jo men självklart, alla som kritiserar SD , nazister, fascister och rasister är vänsterliberala kulturmarxister och kommunister.Nalle

Det här var nog en av de 'mest begåvade' upprepningarna av försvaret av SDs ideologi på senare tid.

Mä,mä,mä .  ..  du är ju kommunist Tomte

Hur f*n kan kritik mot rasism, nazism, fascism likställas med kommunism? Bara av de som älskar SD pga allt de skrivit om sin egen ideologi i sin vitbok antar jag.

Det här har vi varit genom tidigare, det vet du själv också. 

Men hur var det du skrev nyss om att du Byter ämne och om narcissist? Skål

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-18 23:48:18 följande:

Kan dina inlägg och ditt medvetna och upprepade agerande tolkas på annat sätt än att du Padirac personligen stödjer kommunismens mördande och förföljande av många fler miljoner människor?

Men till skillnad mot dig fördömer jag också och i ännu högre utsträckning kommunismen och deras långt värre mördande och förtryck av många fler miljoner människor.

Jag har aldrig sett dig göra motsvarande jämförelse med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen, trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.

Självfallet är du tillräckligt informerad så du vet att många fler miljoner människor har mördats och förföljts i kommunismens namn i jämförelse med nazismen.

Jag förutsätter att du känner till att kommunismen också i dag betraktas som ett hot mot mänskligheten (detta i jämförelse med att nazismen anses vara i princip utrotad och inte längre anses utgöra något hot mot mänskligheten.)

Jag har aldrig sett dig i något inlägg fördöma kommunismen, Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti, trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.
    Varför gör du personligen ditt val att ständigt och upprepat göra denna skillnad?

Kan allt detta förklaras på annat sätt än att du Padirac personligen stödjer kommunismen, folkmorden och förföljelse av miljontals människor, du stödjer mord och förtryck av medmänniskor och du tycker det är rätt, när detta sker i kommunismens anda?

Vilket debacel !!

Jag svarar på ditt inlägg där du valde att citera mig.
    När jag svarar på ditt inlägg, är det då jag som har bytt ämne?

Du ger intryck av att du försöker tysta mig...

Sakfel av dig:
    Jag har inte försvarat det där partiets ideoogi, det partiet du älskar att göra PR för, med S och D i namnet.

OBS:

OBS 2:
    Jag har aldrig sett dig i något inlägg fördöma kommunismen, VPK/Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti,
    trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.

Hur f*n kan människoliv inte spela någon roll för dig när mördandet sker i kommunismens namn?

Kan du förklara ditt märkliga beteende där du uppenbarligen gör denna skillnad på människoliv, denna skillnad att du aldrig kritiserar mördande och förföljelse av fler miljoner medmänniskor?

Kan du förklara varför du alltid väljer avstå från att kritisera det svenska parti VPK/Vänsterpartiet med deras historia som så tydligt har gett sitt stöd till de mördande kommunisterna?

Padirac skrev 2025-02-19 05:43:30 följande:

Jo men självklart, alla som kritiserar SD , nazister, fascister och rasister är vänsterliberala kulturmarxister och kommunister.Nalle

Det här var nog en av de 'mest begåvade' upprepningarna av försvaret av SDs ideologi på senare tid.

Mä,mä,mä .  ..  du är ju kommunist Tomte

Hur f*n kan kritik mot rasism, nazism, fascism likställas med kommunism? Bara av de som älskar SD pga allt de skrivit om sin egen ideologi i sin vitbok antar jag.

Det här har vi varit genom tidigare, det vet du själv också. 

Men hur var det du skrev nyss om att du Byter ämne och om narcissist? Skål

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-18 23:09:37 följande:

KillBill. Och nu har du ägnat nästan två timmar åt att försöka hitta fel i mina gamla inlägg? Jag tänker inte leta upp artiklarna som jag hittade för att sedan skicka länkar till dig för att bevisa att jag har rätt. Jag är till 100% säker på att mina uppgifter kommer från seriösa källor. 

Jag hoppas att denna tråd nu självdör, varför slösa energi på en konfliktsökande narcissist? Jag har nu insett att det är bara bortkastad tid. Och varför ska vi sysselsätta honom?

Mitt sista råd till dig KillBill är att skaffa dig ett jobb. 

Jag behövde bara några minuter för att granska dina inlägg i tråden och hittade fem felaktiga påståenden. Att du inte svarar på anklagelserna tyder på att du inser att jag har rätt och att du har fyllt tråden med rena falsarum.

I stället för att gå till personangrepp och ifrågasätta min sysselsättningsgrad (jag har aldrig varit utan arbete) borde du ifrågasätta ditt eget agerande i tråden.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Padirac

Jag tror nog att det är du som försöker tysta mig med ounderbyggda anklagelser om kommunism. 

Jag svarade på ett inlägg som du skrivit om att det var en anklagelse om rasism mot SDs 20procentiga väljarkår om man sa att SD var rasistiskt, nazistiskt och fascistisk. Någonting som SD själva erkänt sig ha som politisk grund i sin egen vitbok.  Kankse hoppas SD att alla deras väljare ska vara rasister, nazister och fascister. Men jag tror som sagt att både du och i så fall SD har fel.

Då byter du ämne och börjar anklaga mig för kommunism.  Det där är från din sida undanflykter och ämnesbyten, något som du påstås att narcissister gör..

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-19 07:32:49 följande:

Jag svarar på ditt inlägg där du valde att citera mig.
    När jag svarar på ditt inlägg, är det då jag som har bytt ämne?

Du ger intryck av att du försöker tysta mig...

Sakfel av dig:
    Jag har inte försvarat det där partiets ideoogi, det partiet du älskar att göra PR för, med S och D i namnet.

OBS:

OBS 2:
    Jag har aldrig sett dig i något inlägg fördöma kommunismen, VPK/Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti,
    trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.

Hur f*n kan människoliv inte spela någon roll för dig när mördandet sker i kommunismens namn?

Kan du förklara ditt märkliga beteende där du uppenbarligen gör denna skillnad på människoliv, denna skillnad att du aldrig kritiserar mördande och förföljelse av fler miljoner medmänniskor?

Kan du förklara varför du alltid väljer avstå från att kritisera det svenska parti VPK/Vänsterpartiet med deras historia som så tydligt har gett sitt stöd till de mördande kommunisterna?

• Tyra myra
    Anonym (Man) skrev 2025-02-18 18:20:16 följande:
    Personen du svarade skrev väl inte alla invandrare skulle vara rånare om det är så du tolkar personen?  Och det är väl ingen som sagt att det inte finns svenska män och kvinnor i kriminella nätverk även om dom är få i förhållande och samma med rån och våldtäkter även där är svenskarna i minoritet.  Och klart vi måste kunna prata öppet om problematiken efter så många år med locket på annars blir det svårt att lösa något om ingen vi se problemen.
    Nu var ju frågan i tråd starten "är invandringen   en belastning".

När man hela tiden tjatar om det negativa och inte nämner ett uns av det positiva så undrar man om det inte är den generaliserade bilden av invandring som ett hot man talar om. 

När man väljer att bara se det negativa och blundar för det positiva tycker åtminstone jag att man är enögd, 

Då väljer man att svara utifrån en generaliserad bild inte utifrån fakta.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?