Padirac skrev 2025-02-18 23:02:59 följande:
Att SD har sina ideologiska rötter i rsism, nazism och fascism betyder ingenting annat än att SD har sina ideologiska rötter i rasim, nazism och fascism.
En del röstar på SD för att de delar deras ideologiska grundvärderingar - andra röstar på SD för att de delar SDs intersse och övertygelse i enskilda sakfrågor. Det första är unikt för ASd i verkgesriksdag, det andra delar olika partiers väljade med varandra.
Du måste kunna skilja på politiska pariers ideologier och varför värljare röstar på ett parti.
men som vanligt förssäker man försvara SDs ideologiska grudner som byggerp årasim, nazism och fascism med att det är att tro att alla deras väljare än rasister, nazister och fascister. Det spelar ingen som helst roll hur mpnga som röstar på SD, SDs olitiska grund är enligt deras egen vitbok byggd på rasism, nazism och fascism.
Säger du att SD ljuger i sin egen vitbok?
Alla partier har förlorat väljare till SD, till största antal och till största andel M, sedan S till nästs största antal, men btydeligt mindre i andel.
Det verkar som att det enda vi är överens om är att vi inte är överens om de påståenden utom kontext du försöker övertyga dig själv om att andra är överens med dig om.
Vilket debacel !!
Kan dina inlägg och ditt medvetna och upprepade agerande tolkas på annat sätt än att du Padirac personligen stödjer kommunismens mördande och förföljande av många fler miljoner människor?
Jag för min del är mycket tydlig med att jag fördömer nazismen.
Men till skillnad mot dig fördömer jag också och i ännu högre utsträckning kommunismen och deras långt värre mördande och förtryck av många fler miljoner människor.
Jag har aldrig sett dig göra motsvarande jämförelse med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen, trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.
Självfallet är du tillräckligt informerad så du vet att många fler miljoner människor har mördats och förföljts i kommunismens namn i jämförelse med nazismen.
Jag förutsätter att du känner till att kommunismen också i dag betraktas som ett hot mot mänskligheten (detta i jämförelse med att nazismen anses vara i princip utrotad och inte längre anses utgöra något hot mot mänskligheten.)
Jag har aldrig sett dig i något inlägg fördöma kommunismen, Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti, trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.
Varför gör du personligen ditt val att ständigt och upprepat göra denna skillnad?
Kan allt detta förklaras på annat sätt än att du Padirac personligen stödjer kommunismen, folkmorden och förföljelse av miljontals människor, du stödjer mord och förtryck av medmänniskor och du tycker det är rätt, när detta sker i kommunismens anda?
Vilket debacel !!