• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 11:41:54 följande:
    Om du ska citera en annan medlem så bör du åtminstone läsa vad den har skrivit (i stället för hitta på eller inbilla dig själv vad den har skrivit).
    Om du ska citera en annan medlem så ska du citera korrekt.

Google antal invånare i Sverige 2025?
    År 2025 prognostiseras Sverige passera 11 miljoner invånare.
    Driver du med mig Uppgiften gäller år 2040..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 11:41:54 följande:
    Om du vill kommentera och resonera om det jag har skrivit så är du skyldig att korrekt återge det jag har skrivit. Korrekt är:
    "...det bara ca 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt"
    Vilket faktabaserat är något helt annat än det du försöker inbilla dig själv och andra.
    Innan du kritiserar andra behöver du sätta dig in i vad "nettoskatt" är.  Nettoskatt är det som återstår när man gjort alla avdrag i en deklaration.  Eftersom i princip alla skattebetalare antingen gör grundavdrag, jobbskatteavdrag, ränteavdrag eller andra typer av avdrag såsom Rot eller Rut så är är den siffra som jag har gett för antal skattebetalare korrekt medan den uppgift som du gett är fel. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    KillBill skrev 2025-02-17 11:54:43 följande:
    Driver du med mig Uppgiften gäller år 2040..
    För resonemangen spelar det självfallet ingen som helst avgörande roll om antalet invånare i slutet av 2025 är t ex omkring 10,5 eller omkring 11 m.

Men som vanligt lägger du större vikt vid att flytta fokus och lägga ut dina dimridåer än att resonera om ämnet.

Sant är att:
    "Det finns inga säkerställda fakta gällande hur många som faktiskt bor och vistas i Sverige, eftersom det saknas folkräkning och tillförlitliga uppgifter"
    och
    "Sverige med den senaste samhällsutvecklingen kommit att alltmer likna många andra länder, där stora antal människor födda i andra länder, rör sig okontrollerat in och ut över landets gränser, som en följd av att säker gränskontroll saknas."

För din skull kan jag komplettera mitt tidigare inlägg, om du tycker att det gör någon avgörande skillnad?
    Men just för dig då...

Omkring 10 till 11 miljoner innevånare (2025).
    Av dessa är det bara ca 3,5 miljoner som arbetar och betalar netto skatt.
    Det är alltså i jämförelse få 3,5 miljoner netto skattebetalare som mer eller mindre betalar för övriga omkring 7 miljoner innevånare...

KillBill skrev 2025-02-17 12:02:41 följande:
    Innan du kritiserar andra behöver du sätta dig in i vad "nettoskatt" är.  Nettoskatt är det som återstår när man gjort alla avdrag i en deklaration.  Eftersom i princip alla skattebetalare antingen gör grundavdrag, jobbskatteavdrag, ränteavdrag eller andra typer av avdrag såsom Rot eller Rut så är är den siffra som jag har gett för antal skattebetalare korrekt medan den uppgift som du gett är fel. 
    Innan du kritiserar andra borde du visa åtminstone en liten gnutta ärlighet.

Citera och visa vart jag skulle ha skrivit något om ordet "nettoskatt"?

Om du kan citera och visa var jag skulle ha gjort fel och använt just det ordet så lovar jag att korrigera mig.

Kan du själv avge motsvarande löfte, alltså lova att korrigera dig, varje gång som någon medlem sakligt kan visa att du har gjort fel???

Om du kan citera och visa var jag skulle ha gjort fel och använt just det ordet så lovar jag att korrigera mig.

Kan du själv avge motsvarande löfte, alltså lova att korrigera dig, varje gång som någon medlem sakligt kan visa att du har gjort fel???
    Kan någon hitta ett tydligare exempel på ett inlägg där skribenten försöker flytta fokus, för att försöka dölja och förneka sanningen, genom att irra bort sig själv i sina egna dimridåer?

Eftersom medlemmen gång efter annan förlorar i själva sakfrågan så ser vi återigen ett klassiskt försök att dölja förlusten i sakfrågan genom att i stället ta upp något helt annat och ta upp något som absolut inte hör till ämnet. Helt Off topic, vilket upprepas igen och igen...
  • Anonym (Astrid)
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 14:16:04 följande:
    Kan någon hitta ett tydligare exempel på ett inlägg där skribenten försöker flytta fokus, för att försöka dölja och förneka sanningen, genom att irra bort sig själv i sina egna dimridåer?

Eftersom medlemmen gång efter annan förlorar i själva sakfrågan så ser vi återigen ett klassiskt försök att dölja förlusten i sakfrågan genom att i stället ta upp något helt annat och ta upp något som absolut inte hör till ämnet. Helt Off topic, vilket upprepas igen och igen...
    Om han har blivit överbevisad så svarar han inte. Eller börjar diskutera någonting helt annat. Det klassiska svaret är "varför ljuger du" eller att det är anekdoter. Då beter man sig fegt i en diskussion. 
  • Anonym (Astrid)

Varför ska man egentligen diskutera med denna person? Han lägger oerhört mycket tid och energi på att kritisera oss etniska svenskar. 

• KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 14:10:28 följande:

Varsågod:

Svar på tråden Är invandringen en belastning?