• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ljm; förstår att de va extra tungt denna gång. Du hade ju inte typiska mens symtomen. 
    Skönt du fått klartecken och får ta dubbel dos nu. Hoppas äl kommer tidigare denna gång :)

Vickan; va tråkigt äl kommer när ni är borta. Kan man inte ta en snabbis på toan, i bilen eller utanför stugan. Kanske är lite kallt just nu. 
    Vet att min sambo skulle inte vilja göra något med folk i närheten. Din kanske är lite mer tuffare :p

• Dalarna91

Renwer; har läst det är normalt symtomer kommer och går lite samt lite värk i mage och rygg. Har du fortfarande ont?

Sophie; de är lite svårt att hålla koll på alla nu. Måste nästan ha en egen lista med senast uppdatering på alla. 

Hur går det för er andra? Är på cd6. Så nu börjar man planlägga liggandet för nästa vecka och när man ska börja ta äl tester. Har tempat sedan i måndags. 

• Dalarna91

Sophie; får hoppas på positivt grav test sen då :)
    Ni fick till det bra denna gång.

Vi ska testa heminseminering dom dagarna han inte har lust till sex. Får se hur många gånger det blir. 
    Ska vara helt ärlig, vi har det lite tufft i förhållandet nu. 
    Vi skulle se och köpa hus men lagt det på is. Men vi är bägge enig att fortsätta skaffa barn. 
    Har ju inte riktigt gått hittills, så vi fortsätter köra på. 

Hoppas ägglossningen är normal denna månad. Orkar inga fler överraskningar nu. 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-10-20 19:54:50 följande:
    Nej usch vad tråkigt att höra... :(( Är det pga allt detta med barn eller andra saker? Är helt förståligt att den här resan kan tära på förhållandet iaf. Det sätter verkligen stora känslor i gungning... Nej nu håller vi tummarna att din cykel blir normal denna gång med ett fint litet pluss i slutet. 
    Tror inte allt är pga försök till barn. Men förra månaden när ägglossning va helt ute och cyklade blir jag typ off. Bara sitter och grubblar och inte så social. Men han gör ingenting hemma. Han kommer hem och startar tvn, där sitter han resten av kvällen.  Jag gör allt. Så de är väl bara bekvämligheten har slagit in. 
    Men vi pratade igår, så får se om han blir bättre på uppskattning och hjälpa till. 
  • Dalarna91

Fyrklövern; ska också ha ägglossning nästa helg. Så nu börjar planerna. Tänkte försöka med varje dag till positiv äl test, för sen varje dag. Och hoppas ägglossningen kommer på första lh stegringen.. orkar inte bli "lurad" flera gånger denna månad. 

• Dalarna91

Är det okej om jag skriver av mig här? Har vänner jag kan prata med men vill inte ha deras åsikter just nu. 
    Förstår om ni säger nej och det är helt okej. Men vet inte vad jag ska göra! Ni är just nu dom ändå som kan förstå hur jag tänker och känner. 

• Dalarna91

Vars ska jag börja? Min sambo älskar att spela tv spel. Det gör inget om han spelar men sistone har han inte lagt något intresse till mig. 
    Det är jag som lagar all mat (han har aldrig lagat mat någonsin), städar och tvättar. Han kanske kan ta ut ur diskmaskinen ibland men han hjälper till ca 5 %. 
    Jag tycker det inte är sån stor grej då jag tycker det är lite mysigt att hålla på och ordna och fixa. Han har ett mycket fysiskt arbete så han är mycket mer tröttare än jag. Mitt arbete är mer psykiskt men har energi till allt. Jag ger honom avsugning ca 2-3 ggr i veckan. Minns inte sist han gjorde något tillbaka.  Det är över ett år sedan han gav mig en orgasm genom oralt. Han är där nere.. 
    Men, han visar ingen uppskattning med något jag gör. När jag ber honom en gång om hjälp med att hänga upp tvätt. Så såg det ut som jag torterat honom. Han påstår att jag pressar honom och ställer krav. Mina exakta ord när jag frågade var "kan du vara snäll och hänga upp tvätten sen? Jag är så trött efter stor städat lägenheten". Tror det slutade med jag hängde upp tvätten ändå. 
    Vi ser på hus. Det är jag som har pengarna. När vi skulle se på hus sist så ville han inte på visning. Sen börjar han prata att vi inte har det bra och sen dess har det gått nedåt. 
    Jag håller med honom. Jag känner mig inte attraktiv då han inte visar någon som helst uppskattning eller vill knappt ha sex förut kring ägglossning. Och sistone har det inte varit lätt det heller. 
    När jag försöker prata med honom om hur han tänker och känner så vill han inte prata. Så oftast är det jag som sköter pratet.. 

Jag vill så gärna ha barn. Önskan är så stark att jag skulle nästan kunna finna en kille bara för att bli gravid. Jag är född 91. Känns som det redan är försent med att skaffa en kille för att sen skaffa barn. Hinner bli mycket äldre. Förlåt om någon är äldre här och sårar någon. 

Jag bor också i en stad jag inte känner någon förutom mina kollegor. Så jag kommer bli väldigt ensam och det är inte lätt att skaffa nya vänner. Så vad ska jag göra?! Önskar jag hade en spåkula som kunde svara på allt. 

• Dalarna91

Ljm; ja det är inte så roligt när man läser. 
    Vi har husdjur som han tar ansvar över, rensar inte buret men fixar resten. 
    Han betalar all hyra och räkningar. De enda jag betalar är maten. Så känner att mitt enda sätt att bidra med är just ordna hushållet. 
    Har såklart erbjudit flertals gånger att betala men han säger alltid nej. Jag flyttade in till honom. 
    Min satisfyer har blivit mycket använd, speciellt sista månaderna xD men såklart önskar jag ett sexliv där bägge har det bra. 
    Om han skulle bli en pappa? Har faktiskt ingen aning. Han skulle inte vara en dålig pappa och tror han kommer ta sitt ansvar. Så svårt att veta med 100%. 
    Känner flera där man tror pappan ska ha tagit ansvar men gjort tvärtom. 
    Jag är en otrolig stark, stabil och självständig person. Skulle det bli att jag blir ensam så kommer jag klara det. Men vet det kommer inte vara en dans på rosor. 

Tycker detta är så svårt. När man är mitt i smeten ser man inte allt så tydligt. Har haft tankar att skaffa eget litet hus och barn på egen hand, men det är som sagt bara tankar. 

• Dalarna91

Jag vet inte hur jag känner mig. Är en ganska bekväm person. Älskar att kunna lägga mig kl 20 och läsa. Han spelar, jag läser. 
    Nja, jag har låtit hans glas stå kvar på vardagsrummet och tallrik han lämnat vid diskbänken. Men det tog tid och han verkade inte riktigt märka det. Han tog bort det själv. 
    Självstående lät så mycket bättre!! Det är svårt i dag att finna en bra man. Är man på tinder osv är det bara utseende och ligg de flesta är ute. 
    Träffade sambon över internet, han tog inte upp sex eller skicka dick picks. Så det va en stor anledning till jag ville träffa han. 

Nu ska jag inte kapa tråden längre. Men tack för jag fick ventilera. Är så tråkigt allt har blivit med allt. 
    Tänker inte pressa han till sex nu. Tvekar vi blir gravida denna gång, men det skulle vara typiskt. 

Hur går det för er andra? De är några som närmar sig ägglossning till helgen nu :D

• Dalarna91

Ljm; vi får se hur det går. Detta är första gången vi ändå har en svacka. Jag är väldigt duktig på att överanalysera saker och kan vara lite grann dramatiskt. Men jag har fått upp mina ögon lite och tänker se hur kommande tiden urartar sig. 

Kram till er alla. Detta är det bästa gänget!! 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?