• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • Anna33333

Hej, jag hoppar också in här!

Det är min första graviditet och jag är i v 6 (5+1) BF ca 15/6-22 ??

Som de flesta så är jag såklart orolig för missfall så här i början eftersom man vet hur vanligt det är! Så jag överanalyserar allt just nu. Har haft bruna flyttningar nu några dagar och idag kom det även lite mörkrött i flytningen. Hade bruna flyttningar mellan ägglossnings och BIM/plusset också vilket gjorde att jag inte trodde att det skulle ta sig denna gången heller!

Någon som haft en del bruna flytningar i v 5/6 i tidigare graviditeter och det gått bra för ändå så dela gärna med er! Vet att blödningar och flyttningar och så kan vara vanligt i början med alltid skönt att höra det från någon som upplevt det själv ????

Stort grattis till er alla!

• Mamma91a

Ni som vill vs med i en hemlig Facebookgrupp, skriv till mig så får ni en länk :) den går inte att söka utan man kan vara bli inbjuden

• hurtänktedunu
    Onemore2018 skrev 2021-10-15 12:23:18 följande:

Ja dit känns långt? är så orolig över att man är 37 och moderaksprov är givet pga ålder? en vän till mig är jämngammal och där sa de inget om nackspalt på ul men blodprovet visade höjd risk på ds. Man blir ju nojig över minsta lilla.

Ja nu är jag bara 32 år men ändå mycket äldre än sist så därav anledningen till nipt. Gud vad dagarna är jobbiga nu.
  • hurtänktedunu
    Linsen8808 skrev 2021-10-15 16:45:14 följande:

Jag hänger på. Plussade för någon dag sedan, genom IVF.

Så himla roligt. Stort grattis
  • Lita89
    Anna33333 skrev 2021-10-15 18:05:16 följande:

Hej, jag hoppar också in här!

Det är min första graviditet och jag är i v 6 (5+1) BF ca 15/6-22 ??

Som de flesta så är jag såklart orolig för missfall så här i början eftersom man vet hur vanligt det är! Så jag överanalyserar allt just nu. Har haft bruna flyttningar nu några dagar och idag kom det även lite mörkrött i flytningen. Hade bruna flyttningar mellan ägglossnings och BIM/plusset också vilket gjorde att jag inte trodde att det skulle ta sig denna gången heller!

Någon som haft en del bruna flytningar i v 5/6 i tidigare graviditeter och det gått bra för ändå så dela gärna med er! Vet att blödningar och flyttningar och så kan vara vanligt i början med alltid skönt att höra det från någon som upplevt det själv ????

Stort grattis till er alla!

Jag har haft blödning i början av graviditet! Tror det var v. 5, tyckte det kom ganska mkt ändå, behövde binda. Kom typ varannan dag i en vecka sen inget mer. Fick en alldeles perfekt pojke <3
  • Vicktoria88

Vaknade inatt och gick på toa - Panik! Rött blod på pappret, v 5+2 idag, förra graviditeten fick jag MF v 5+1 så antog givetvis det värsta.. gick och la mig igen och inväntade störtblödningen, kunde såklart inte sova många timmar men när jag gick på toa imorse hade det inte kommit nått mer blod. Stoppade in progesterontabletten och inget på fingret heller. Hade väldigt mkt mensvärk igår kväll men tänkte att det var normalt - ända tills jag såg blodet. Så nojig nu, men förra MF kom blödningen väldigt snabbt, den slutade liksom inte. Eller så är det progesteronet som skjuter upp MF, 3,5 vecka till VUL känns länge nu.. Någon mer som fått små blödningar?

• Silince

Hoppar in här då jag plussade för två dagar sen :) Tog även ett digitalt imorse som visade "gravid 2-3".

• hurtänktedunu
    Silince skrev 2021-10-16 10:21:00 följande:

Hoppar in här då jag plussade för två dagar sen :) Tog även ett digitalt imorse som visade "gravid 2-3".

Grattis!! När är du beräknad då?
  • Silince
    hurtänktedunu skrev 2021-10-16 12:08:53 följande:

Grattis!! När är du beräknad då?

Tack :) 24 Juni :)
Svar på tråden BF juni 2022