• Hannis1983

39 och planera barn

Hejsan!

Tänkte kolla om vi är fler som är äldre och planerar barn. Har läst att det kan vara svårt så är väl förberedd på att det kanske aldrig blir. men har träffat en ny partner och vi vill så gärna ha en gemensam. 

Är första månaden vi försöker sen jag slutade med minipiller så.

Någon mer?

• Svar på tråden 39 och planera barn
  • Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-12-09 21:17:24 följande:
    Oh vad kul! Hur gammal är yngsta?
    har det gått lätt för er de andra gångerna? 

Min yngsta är 6. Beror på hur man ser det, första blev till på p-piller men det är ju 16 år sen. 

Andra gick på första försöket, tredje tog 2,5 år men då försökte inte aktivt och ett missfall månanden innan han blev till. 

• Anonym (Anonym82)

Hej! 40-åring här som försöker få en sladdis! 🙂 Fick tidigt missfall denna månaden men kommer försöka igen efter nästa mens. Har för mig att man ska avvakta någon månad efter ett mf, visst stämmer det?

• PrincessDalia

Plussade idag. Är 43. Ska ha min mens om 4 dagar. var ett sånt där digalt test som det står gravid vecka 1-2. Har dock svårt att lita på testet Och vågar inte bli glad. Känner mig inte gravid och brukar få en massa symtom redan innan missad mens. Vet ni om de där digitala testen är mer osäkra? Haft 2st missed abortion i år.

• 1Ellis1
    PrincessDalia skrev 2022-12-12 21:12:52 följande:

Plussade idag. Är 43. Ska ha min mens om 4 dagar. var ett sånt där digalt test som det står gravid vecka 1-2. Har dock svårt att lita på testet Och vågar inte bli glad. Känner mig inte gravid och brukar få en massa symtom redan innan missad mens. Vet ni om de där digitala testen är mer osäkra? Haft 2st missed abortion i år.

Åh grattis, vad kul! Gravid Nog är testen säkra. Visserligen finns ju större risk för missfall om man testar tidigt, men det ska du inte tänka på nu! Varje dag som går utan mens gör att det blir säkrare! {#emotions_dlg.flower} Jag hade själv missed abortion för ett halvår sen, så jag vet hur det känns. Hjärta
    Nu är jag på mensdag fyra. Börjar tappa hoppet lite, så det känns extra kul att du som 43-åring plussar, det ger mig hopp! Jag tänker varje dag att det kanske är för sent. Men ändå vet jag att det inte är sant. Finns de som blir gravida naturligt ännu vid 45, men såklart är det som att vinna på lotto då. 
    Njut av graviditeten framför allt!!! 
  • Hannis1983

Anonym82; om man ska vänta eller inte finns många åsikter om, när jag fick mitt så var det okej att köra på direkt, blev också gravid direkt efter. Då sa läkaren till mig att det bara var att köra på eftersom min kropp till slut tog hand om det själv. Beklagar och hoppas att du snart får ett nytt plus.

Princessdalia: stort grattis! Tror inte det visar fel 😃

• Anonym (35)
    Anonym (Anonym82) skrev 2022-12-12 15:00:06 följande:

Hej! 40-åring här som försöker få en sladdis! 🙂 Fick tidigt missfall denna månaden men kommer försöka igen efter nästa mens. Har för mig att man ska avvakta någon månad efter ett mf, visst stämmer det?

Välkommen! Glad

beklagar ert missfall! Så tufft.
    Jag har 2 vänner som fick missfall men som blev gravida sen på första ägglossningen efter missfallet (de hade alltså mens och sen försökte de). en annan kompis fick missfall och blev sen gravid innan första mensen kom, alltså på första ägglossningen efter missfallet och deras dotter är idag 2.5 år. 
    Lite svårt att veta nu också när ägglossning är kanske. 

Jag ska ha mens om 7 dagar. Har hemsk pms precis som vanligt. Tyvärr!
    När jag blev gravid med min dotter kände jag ingen pms alls utan var bara glad hela tiden! Så jag letar ju hela tiden efter tecken på att PMS uteblir. 
    Så det verkar inte ha tagit sig denna gång heller trots mycket sex kring ägglossning..

• Anonym (Anonym82)
    Anonym (35) skrev 2022-12-13 21:57:03 följande:

Välkommen! Glad

beklagar ert missfall! Så tufft.
    Jag har 2 vänner som fick missfall men som blev gravida sen på första ägglossningen efter missfallet (de hade alltså mens och sen försökte de). en annan kompis fick missfall och blev sen gravid innan första mensen kom, alltså på första ägglossningen efter missfallet och deras dotter är idag 2.5 år. 
    Lite svårt att veta nu också när ägglossning är kanske. 

Jag ska ha mens om 7 dagar. Har hemsk pms precis som vanligt. Tyvärr!
    När jag blev gravid med min dotter kände jag ingen pms alls utan var bara glad hela tiden! Så jag letar ju hela tiden efter tecken på att PMS uteblir. 
    Så det verkar inte ha tagit sig denna gång heller trots mycket sex kring ägglossning..

Ja, det var supertufft! Å andra sidan var det första försöket så har lite tålamod kvar ☺️ Å får ju lite hopp när du berättar om dina vänner! Var de också lite äldre? Jag kände en hemsk PMS innan mitt plus! hade typ PMS i två veckor innan och det hade jag inte med mina två döttrar så än finns det chans!

Hannis1983: Tack för ditt svar. Tror jag försöker ändå isåfall och inte väntar! Blir det så blir det. Lite otålig börjar jag bli också Orkar inte vänta på mens 😂
  • Hannis1983
    Anonym (Anonym82) skrev 2022-12-17 18:38:46 följande:
    Ja, det var supertufft! Å andra sidan var det första försöket så har lite tålamod kvar ☺️ Å får ju lite hopp när du berättar om dina vänner! Var de också lite äldre? Jag kände en hemsk PMS innan mitt plus! hade typ PMS i två veckor innan och det hade jag inte med mina två döttrar så än finns det chans!

Hannis1983: Tack för ditt svar. Tror jag försöker ändå isåfall och inte väntar! Blir det så blir det. Lite otålig börjar jag bli också Orkar inte vänta på mens 😂

Nej den här väntan på allt kan vara riktigt jobbig. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag hade kört på direkt. Kroppen känner ju ändå själv om den är redo tänker jag 😃

• Anonym (Anonym82)
    Hannis1983 skrev 2022-12-26 09:22:27 följande:

Hoppas ni alla haft en riktig god jul! 

Tack detsamma! Glad

Svar på tråden 39 och planera barn