• Tom Araya

Sådant jävla gnäll på kungen...

Det är sådant jävla gnäll på kungen över hans uttalanden och successionsordningen.

Han har sagt att han tycker det är beklagligt att den nya successionsordningen började gälla retroaktivt, vilket snuvade hans son på kronprinstiteln.

Han har också sagt att han välkomnar förändringen, som gjorde att hans dotter Victoria till kronprinsessa.

Ytligt sett kan det verka motsägelsefullt, som att han inte är helt ärlig i båda uttalandena.

Men är man bara lite insatt i vad det handlar om och har lite innanför pannbenet, så förstår man att detta är två helt olika saker och att man därför kan ha båda dessa åsikter parallellt.

Det är både journalister som amatörtyckare på nätet som eldat på detta till att nå löjliga höjder. Men dessa visar ju bara på att de saknar kunskap och begåvning. 

Lägg bara ner det här tramsgnället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-11 05:16
    ...om successionsordningen skulle det stå i första meningen, inte och.

• Svar på tråden Sådant jävla gnäll på kungen...
  • Tom Araya
    Anonym (S) skrev 2023-01-11 22:42:26 följande:
    Och du och Tom fortsätter traggla det. Snacka om att göra reklam för SVT. 
    Du har ju deltagit och bidragit, om du vill snacka reklam för SVT.
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2023-01-11 21:32:07 följande:
    Han har uttryckt sin åsikt i detta en gång under alla år och media gör en höna av en fjäder.
    Anonym (S) skrev 2023-01-11 21:21:05 följande:

Vi andra släppte det för länge sedan. 

Det är billigare att göra icke frågor till klickbeten än att ägna sig åt grävande journalistik.
  • Anonym (S)
    Tom Araya skrev 2023-01-12 01:20:46 följande:
    Du har ju deltagit och bidragit, om du vill snacka reklam för SVT.

Jag gillar SVT, så har inga problem att göra reklam för serien. Såg första avsnittet, intressant historia. Speciellt kungens avfärdande av gamle kungens nazistsympatier. 

• AndreaBD

Jag förstår inte det heller. Han är väl bara människa. Han kan tycka att det är taskigt mot hans son, men bra för att hans dotter. 

• flemens
    mari123 skrev 2023-01-11 05:39:30 följande:

Tycker det är MYCKET märkligt....och onödigt(?)...av kungen att tramsa om detta efter alla år. Börjar han bli lite.........hrm......tankspridd? Han är ju inte purung. "Lillprinsen" är ju lik sin far och skulle han bli kung med sin dokusåpabrud som drottning  så skulle jag rösta för avskaffandet av kungahuset. 

Fast "tramsar" han verkligen om det? Var det inte så att han fick en fråga om det i dokumentären och han svarade ärligt vad han tycker?
  • Anonym (Godiva)
    Tom Araya skrev 2023-01-11 05:10:18 följande:
    Sådant jävla gnäll på kungen...

Det är sådant jävla gnäll på kungen över hans uttalanden och successionsordningen.

Han har sagt att han tycker det är beklagligt att den nya successionsordningen började gälla retroaktivt, vilket snuvade hans son på kronprinstiteln.

Han har också sagt att han välkomnar förändringen, som gjorde att hans dotter Victoria till kronprinsessa.

Ytligt sett kan det verka motsägelsefullt, som att han inte är helt ärlig i båda uttalandena.

Men är man bara lite insatt i vad det handlar om och har lite innanför pannbenet, så förstår man att detta är två helt olika saker och att man därför kan ha båda dessa åsikter parallellt.

Det är både journalister som amatörtyckare på nätet som eldat på detta till att nå löjliga höjder. Men dessa visar ju bara på att de saknar kunskap och begåvning. 

Lägg bara ner det här tramsgnället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-11 05:16
    ...om successionsordningen skulle det stå i första meningen, inte och.

Jag kommer aldrig att förstå mig på svenska folket. Den där kungen är god för MILJARDER och ändå "utfodras" han av apanage som skattebetalarna står för. 

Det där kungliga etablissemanget borde skrotas! Jag blir så arg varje gång jag läser i tidningen att "Kungen har tiotals bilar stående i sin garage värd mångmiljonbelopp, Kungen har fått en gåva till x-miljoner, Kronprinsessa Vickan ståtar runt med klänning(ar) till x-hundratusentals kronor. Och sen finns det folk i detta avlånga land som har jobbat i HELA sitt liv och har en bedrövlig pension och knappt råd till mat!

Det är verkligen skam på torra land! Och sen gnäller gnällspiken över tronföljden? Han borde bekymra sig om andra saker!!! Rynkar på näsanSkrikandes

• Anonym (Lägg ner monarkin)

Önskar vi hade fått rösta om vi vill ha kvar kungen och monarkin. Nej tack säger jag, detta tillhör sagornas värld.

• Anonym (Skenhelig kung)

Kungen är skenhelig. Utåt sett vill man framstå som ett kungshus i tiden men ändå vill man att sonen ska bli kung och inte dottern trots att h, det är så ur tiden det kan bli. 

Trots att hon är den förstfödde skulle det stå. 

Håller med om att vi borde avskaffa kungahuset. Varför ska vi betala hans Porsche av senaste årsmodell och lyxliv? 

Tom Araya skrev 2023-01-11 21:32:07 följande:
    Han ältar inte. Han har uttryckt sin åsikt i detta en gång under alla år och media gör en höna av en fjäder.
    Anonym (S) skrev 2023-01-11 21:21:05 följande:

Vi andra släppte det för länge sedan. 

Jag skulle nog säga att de flesta inte har brytt sig alls, varken då eller nu. Vi är ju inte själva drabbade, eller hur?Detta visar tydligt på att du inte har förstått vad saken handlar om eller vad kungen har sagt, eftersom han har uttryckt ett välkomnande över den förändringen.

Det är nog du som inte har förstått.
    Om kungen hade välkomnat det så hade han ju inte sagt som han sagt, eller hur? Han har ju påpekat detta fler än en gång dessutom, så det verkar som om han ältar detta. 

Som sagt, vilket hycklande kungahus vi har som framställer sig som ett kungshus i tiden men i verkligheten är ett kungshus ur tiden.
Svar på tråden Sådant jävla gnäll på kungen...