• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Anonymcola

Oshar: Vad jobbigt att det påverkar fostret.. såklart jobbigt att det påverkar en själv också och hoppas det bara var tillfälligt att mitt blodtryck visade lite högt.. 
    Skönt att du fick bra hjälp av vården, känns tryggt att de agerar även vid mindre höjningar:) 

• t123
    Anonymcola skrev 2023-04-13 18:50:48 följande:
    Hade 135/85, har läst mig till att det är lite på gränsen mellan normalt och högt.  Min BM reagerade nog för att jag fick högt blodtryck i slutet av förra graviditeten och under förlossningen  och sen att det var lite på gränsen nu också. Hoppas allt går bra för dig och allt ser bra ut med dina prover❤️
    Jag tog blodtryck i tisdags senast då jag var på akuten för att kolla ont i äggstocken (fick även se bebisen 😍), kanske inte optimalt att ta blodtryck då när man är lite stressad liksom. Men då låg det på 133/95 🤔 Men känns skönt att jag kan prata med min barnmorska på måndag! Och superbra att dom håller koll på dig!! Det är ju sånt som kan utvecklas till obehagliga grejer om det inte hålls i schack ❤️
  • Anonymcola
    t123 skrev 2023-04-13 19:29:08 följande:
    Jag tog blodtryck i tisdags senast då jag var på akuten för att kolla ont i äggstocken (fick även se bebisen 😍), kanske inte optimalt att ta blodtryck då när man är lite stressad liksom. Men då låg det på 133/95 🤔 Men känns skönt att jag kan prata med min barnmorska på måndag! Och superbra att dom håller koll på dig!! Det är ju sånt som kan utvecklas till obehagliga grejer om det inte hålls i schack ❤️
    Åh vad kul att få se bebisen längtar till man förhoppningsvis får se att de faktiskt är något därinne😍 Ja men så kan det ju vara att du var extra stressad och annars så när du tar upp det vid samtalet så lär de kolla en extra gång! Ja det känns skönt känns som man är i trygga händer när de tar sånt seriöst direkt och inte avvaktar🥰
  • Iriss

Jag fick en blödning idag, bara litegrann men blev så orolig. Fick komma in till en läkare som gjorde ultraljud och det visade sig att graviditeten avstannat redan runt vecka 4. Är i vecka 6+1 nu. Känns så tungt nu men försöker ställa in mig på att jag nu vet att jag iaf kan bli gravid vilket jag varit orolig för tidigare när det tog så lång tid. Önskar er alla massa lycka till❤️

• Swn
    Iriss skrev 2023-04-13 20:56:27 följande:

Jag fick en blödning idag, bara litegrann men blev så orolig. Fick komma in till en läkare som gjorde ultraljud och det visade sig att graviditeten avstannat redan runt vecka 4. Är i vecka 6+1 nu. Känns så tungt nu men försöker ställa in mig på att jag nu vet att jag iaf kan bli gravid vilket jag varit orolig för tidigare när det tog så lång tid. Önskar er alla massa lycka till❤️

Beklagar, stor kram! ❤️
  • Anonymcola

Iris: Massa kramar, beklagar😢❤️

• oshark
    ladylovely skrev 2023-04-13 18:32:03 följande:
    Det är säkert så här med nu. Det är ju 13, 17 och 18 år sedan mina barn föddes 😊
    Jo men det känns väl inte som så länge sen med en 13-åring 🙂
  • Anonymcola

T123: Såg att du hade skrivit tidigare om att ditt illamående försvann och att du inte kände dig gravid. Så känner jag idag och börja såklart oroa mig.. Kom ditt illamående tillbaka eller är det fortfarande borta?😊 

• oshark

Det här är väl ändå en ok ökning? Vet inte exakt när jag hade ÄL för jag litar inte 100% på vad FF satt ur, men borde vara ÄL+10-12, +11-13, +11-14 och +15. 

Är så himla nervös för jag tycker inte jag har nägra symtom. Inga ömma bröst. Inte illamående. Är förkyld så har ont i huvudet och halsen och snorar och är svintrött, men vet inte om nåt av det är symtom på graviditet eller om allt bara är förkylning. Känner mig lite varmare än vanligt oxh har haft lite känningar i livmodern men de har nu slutat. 

Med första barnet kom illamåendet direkt på typ ÄL+13 och höll i sig till v.13-14. Förra gången var jag inte illamående på samma sätt alls och då slutade det i MA så är så himla nojig 💔

Någon som har fler barn som kan lugna mig i att man kan få en fullt frisk bebus fast man inte mår lika illa som vid sin första graviditet?
  • oshark
    oshark skrev 2023-04-14 08:24:42 följande:
    //

Det här är väl ändå en ok ökning? Vet inte exakt när jag hade ÄL för jag litar inte 100% på vad FF satt ur, men borde vara ÄL+10-12, +11-13, +11-14 och +15. 

Är så himla nervös för jag tycker inte jag har nägra symtom. Inga ömma bröst. Inte illamående. Är förkyld så har ont i huvudet och halsen och snorar och är svintrött, men vet inte om nåt av det är symtom på graviditet eller om allt bara är förkylning. Känner mig lite varmare än vanligt oxh har haft lite känningar i livmodern men de har nu slutat. 

Med första barnet kom illamåendet direkt på typ ÄL+13 och höll i sig till v.13-14. Förra gången var jag inte illamående på samma sätt alls och då slutade det i MA så är så himla nojig 💔

Någon som har fler barn som kan lugna mig i att man kan få en fullt frisk bebus fast man inte mår lika illa som vid sin första graviditet?
    +12-14 och +13-15 ska det förstås stå. Blev fel 
Svar på tråden BF december 2023