• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Rosen3
    banankakan123 skrev 2023-04-20 12:25:01 följande:

Hejsan! 

Grattis till er alla som plussat! håller tummarna att det går hela vägen för er! 

Själv plussade jag i lördags och är nu i vecka 4+6
    Det är första gången jag är gravid och jag längtar super mycket. Men vågar inte riktigt gå in i det än just för rädsla för missfall osv. 

beräknad ankomst blir 22 december. 

Haft lite illamående, lite ömma bröst, ökade flytningar men det jobbigaste är väldiga värkar i livmodern och ländryggen. Och att det liksom sticker till ifrån slidan och upp ibland. 😬 är det någon mer som har problem med mycket värk såhär tidigt ? 

Grattis!

Har oxå värk nästan dagligen (är i vecka 4+3). Svårt att inte tänka på missfall bara (har haft två stycken tidigare). Men det ska ju vara ett bra tecken med värk oxå. När började dina värkar? Mina började redan lite smått efter Äl och framåt :)
  • banankakan123

( Rosen3 ) - tack! :)
    ja men det är ju det.. förstår att det blir extra svårt om man varit med om det tidigare. 

mina värkar har gått I vågor typ. Men de senaste 3 dagarna så hade varit mer jobbigt. Tror mitt började mola lite med strax efter ÄL.

försöker tänka att det bara är växtvärk..

• Rosen3

Alltså jag orkar inte?.Tog ett digitalt gravtest nu på morgonen och det visade texten ?inte gravid?. Så verkar inte bli något denna gång heller. Har inte börjat blöda än men mensen bör väl komma?Suck. Att det aldrig kan vara enkelt. 

• ladylovely
    Rosen3 skrev 2023-04-21 05:18:59 följande:

Alltså jag orkar inte?.Tog ett digitalt gravtest nu på morgonen och det visade texten ?inte gravid?. Så verkar inte bli något denna gång heller. Har inte börjat blöda än men mensen bör väl komma?Suck. Att det aldrig kan vara enkelt. 

Ta ett nytt test och se om du får samma resultat? Det kan ju vara fabrikationsfel. Annars beklagar jag verkligen 💞
  • ladylovely

Idag 5+1 fick jag -3 på digitala. Jag har testat var 3dje dag för att få det bekräftat att det ökat. Jag var rädd att det var kört iom att jag har minskad aptit, inget illamående det var lugnt i magen i nån dag. Kom en tår när jag fick resultatet. Jag har väntat i snart ett år på det resultatet 🥹💞

• Rosen3
    ladylovely skrev 2023-04-21 06:41:08 följande:
    Ta ett nytt test och se om du får samma resultat? Det kan ju vara fabrikationsfel. Annars beklagar jag verkligen 💞
    Tyvärr kom mensen nu med :( Så kommer lämna gruppen nu. Känns ledsamt men snart får man ta nya tag. Snart måste det bara vara vår tur <3
  • ladylovely
    Rosen3 skrev 2023-04-21 06:52:04 följande:
    Tyvärr kom mensen nu med :( Så kommer lämna gruppen nu. Känns ledsamt men snart får man ta nya tag. Snart måste det bara vara vår tur <3
    Fy vad tråkigt och orättvist💞ta hand om er 
  • oshark

Mina tester stegrar fortfarande (överst i onsdags, underst idag) men jag kan ändå inte slappnat av. Har förut bara testat positivt en gång och sen släppt det, så har inget att jämföra med. Vet inte om testerna hade stegrat lika fint med mitt MA, för hjärtat fick ju börja slå innan det slutade. 

Jag är mellan v 4+5 och 5+0 och ska ta ett digitalt med veckoindikator imorn tänkte jag, för att se om jag får 3+. Vet dock inte om det kommer lugna heller eller om det egentligen bara är att kasta pengar i sjön. 

• noorah

Hoppar gärna in i denna tråd Cool
    Är beräknad den 19:e december så är i vecka 6 nu med fjärde barnet :)

• Morgonrocken1234

Hej, jag hoppar också in i tråden! Bf 23 december, på ÄL+14, den 14 april. så är i vecka 6 nu. ☺️ Mitt första barn och har en MA i bagaget från november förra året. Fick komplikationer och blödde till januari men vi blev gravida igen efter 2 försök. Fick också råder av min läkare efter vi förlorade barnet att ta 14 olika vitaminer och äta rött kött varje dag 😅 samt sluta äta socker och gluten. (tror inte en svensk läkare hade sagt så hahha) men efter det så gick det fort! Och vi är så glada ☺️ hade också gärna velat komma in i Facebook-gruppen!

jag är nervös och lite orolig men försöker mest tänka att de inte är så mycket jag kan göra ändå mer än att bara ta det lugnt, och att risken att få två missfall på raken är väldigt liten. 

har typ inga symptom förutom humörsvängningar, lite molvärk och trötthet! 

Bor inte i Sverige men har tänkt föda där. Så ska bli spännande att se hur vården skiljer sig åt. När Vi var på första samtal så fick vi stödstrumpor och dem ska testa för typ hur många vitaminer och värden som helst, dem kollar också automatiskt för antikroppar mot toxiplasma vilket dem inte gjorde i Sverige vad jag förstått?

Svar på tråden BF december 2023