• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Anonymcola

oshark: Mina såg liknande ut vid den tidpunkten m, tycker det ser ut som en bra ökning eftersom hcg dubblas 2-3:e dag ungefär. Jag har lite samma erfarenhet som du med min dotter kräktes jag konstant från v7- förlossningen och med det som blev missfall hade jag knappt några symtom. Denna gång har jag fått symtom och mått illa men det har börjat avta nu vilket oroar mig väldigt mycket.. kanske inte särkilt lugnande men du är iaf inte ensam med att känna denna oro❤️

• oshark
    Anonymcola skrev 2023-04-14 12:19:40 följande:

oshark: Mina såg liknande ut vid den tidpunkten m, tycker det ser ut som en bra ökning eftersom hcg dubblas 2-3:e dag ungefär. Jag har lite samma erfarenhet som du med min dotter kräktes jag konstant från v7- förlossningen och med det som blev missfall hade jag knappt några symtom. Denna gång har jag fått symtom och mått illa men det har börjat avta nu vilket oroar mig väldigt mycket.. kanske inte särkilt lugnande men du är iaf inte ensam med att känna denna oro❤️

Tack. Jag vet att vi är många som gått igenom samma sak och även om det är sorgligt ger det också en trygghet att veta att man inte är själv. 
  • Rosen3

Plussade igår, beräknad BF på julafton 24/12. 

Har haft svag molande ?mensvärk? sedan äl typ, har lite smått illamående oxå. Någon annan som har samma symtom?. Har två missfall i bagaget så hoppas inte på att det blir samma visa igen. Tredje gången gillt hoppas jag!

• Escjohansson
    Rosen3 skrev 2023-04-14 18:11:34 följande:

Plussade igår, beräknad BF på julafton 24/12. 

Har haft svag molande ?mensvärk? sedan äl typ, har lite smått illamående oxå. Någon annan som har samma symtom?. Har två missfall i bagaget så hoppas inte på att det blir samma visa igen. Tredje gången gillt hoppas jag!

Grattis ❤️❤️ 

Jag har också mognande värk från och till, men inget illamående än. Hoppas man slipper det såklart men är bara i v 5 än. Men tänker att det är normalt med lite växtvärk ☺️
    Är det första barnet? 

• Rosen3
    Escjohansson skrev 2023-04-14 22:13:57 följande:

Grattis ❤️❤️ 

Jag har också mognande värk från och till, men inget illamående än. Hoppas man slipper det såklart men är bara i v 5 än. Men tänker att det är normalt med lite växtvärk ☺️
    Är det första barnet? 

Tack och grattis själv ❤️

Skönt att vi är två :) Yes, första barnet. Vi har haft ett MA och ett missfall och nu tog det ca 8 månader sedan vi blev gravida sist, så hoppas verkligen detta går vägen. Är det första för dig?

• Escjohansson
    Rosen3 skrev 2023-04-15 07:08:18 följande:

Tack och grattis själv ❤️

Skönt att vi är två :) Yes, första barnet. Vi har haft ett MA och ett missfall och nu tog det ca 8 månader sedan vi blev gravida sist, så hoppas verkligen detta går vägen. Är det första för dig?

Usch måste vara så fuktansvärt jobbigt med mf och med väntan. Jag tyckte det var psykiskt påfrestande att försöka ett halvår utan plus, även om jag vet att det är fullt normalt. men vi håller tummarna att det går vägen denna gång ☺️🙏
    ja det är första barnet här också ☺️
  • Lyftaren

Hej! Det känns som att jag ska jinxa min graviditet genom att skriva här men nu hoppas vi på att det ska gå vägen. Vi har tre MA i bagaget, missfallsutredning mm. Det har nu tagit oss ett år att få ett plus. Bf är beräknat till min födelsedag 14/12, vilket är lite roligt. Jag har sedan mitt plus ätit trombyl och ska göra det hela graviditeten. 
    Symptom: större bröst, något ömma, tröttare på em. Blir nervös över att jag inte mår illa. Idag är jag i v.6 (5+1). 

Är det någon mer som inte känner av illamående?
    I tidigare graviditeter kom illamåendet efter fostrets hjärta slutat slå. Fick i samband med det även rosa flytningar.

• Hawwa
    Lyftaren skrev 2023-04-15 09:49:52 följande:

Hej! Det känns som att jag ska jinxa min graviditet genom att skriva här men nu hoppas vi på att det ska gå vägen. Vi har tre MA i bagaget, missfallsutredning mm. Det har nu tagit oss ett år att få ett plus. Bf är beräknat till min födelsedag 14/12, vilket är lite roligt. Jag har sedan mitt plus ätit trombyl och ska göra det hela graviditeten. 
    Symptom: större bröst, något ömma, tröttare på em. Blir nervös över att jag inte mår illa. Idag är jag i v.6 (5+1). 

Är det någon mer som inte känner av illamående?
    I tidigare graviditeter kom illamåendet efter fostrets hjärta slutat slå. Fick i samband med det även rosa flytningar.

Beräknad samtidigt som du :)
    Mitt illamående kom idag ❤️ inga andra symptom
  • Rosen3
    Escjohansson skrev 2023-04-15 08:42:07 följande:
    Usch måste vara så fuktansvärt jobbigt med mf och med väntan. Jag tyckte det var psykiskt påfrestande att försöka ett halvår utan plus, även om jag vet att det är fullt normalt. men vi håller tummarna att det går vägen denna gång ☺️🙏
    ja det är första barnet här också ☺️
    Ja det har inte alls varit kul, har verkligen varit som en berg-och dalbanan här. Men tänker att det måste vara vår tur någon gång :) När vi fick våra missfall tog det sig på max 3 månader, men denna gång tog det tid. Hoppas på tredje gången gillt :) Håller tummarn för er oxå! När har du BF?
  • lillefröe

Beräknas 12/12 här. Inga symtom utom ont i bröstvårtorna. Men är ju rätt tidigt än. Tredje  barnet för oss! Syskon kommer vara 8 och 6 år så det är på gränsen till en sladdis. Ska bli kul att följa er alla Skrattande

Svar på tråden BF december 2023