• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Lyftaren
    Hawwa skrev 2023-04-15 09:55:40 följande:
    Beräknad samtidigt som du :)
    Mitt illamående kom idag ❤️ inga andra symptom
    Då kanske illamåendet dyker upp när som ???? kul att vi har samma bf! 
  • Escjohansson

Rosen3: ja men det hoppas vi verkligen på 😍 
    Jag har bf den 17/12 enligt natrual cycels-appen 

• Swn

Lyftare: mitt illamående kom efter 6+0 det handlar nog mycket om hur snabbt hormonerna ökar och hur känslig man är för den ökningen tror jag. Så det är väldigt individuellt när man eller om man känner av illamående.

jag var så orolig att det inte kom tidigare för jag kände att det var lite som ett kvitto på att graviditeten löper som den ska så jag förstår din oro. Men nu ångrar jag mig att jag längtade efter det 🤮😂

• Skåne97
    Anonymcola skrev 2023-04-12 14:50:23 följande:
    Stort grattis Och välkommen!! Förstår att det måste kännas overkligt kommer ni göra ett tidigt ultraljud om du har hunnit tänka något kring det?😊
    Tack så mycket! Jag har hälsosamtal nu på torsdag den 20 och sen vul måndagen efter, den 24e. Så det börjar närma sig nu och jag är supernervös! 
  • Lyftaren
    Swn skrev 2023-04-15 11:36:00 följande:

Lyftare: mitt illamående kom efter 6+0 det handlar nog mycket om hur snabbt hormonerna ökar och hur känslig man är för den ökningen tror jag. Så det är väldigt individuellt när man eller om man känner av illamående.

jag var så orolig att det inte kom tidigare för jag kände att det var lite som ett kvitto på att graviditeten löper som den ska så jag förstår din oro. Men nu ångrar jag mig att jag längtade efter det 🤮😂

Tack! Vad skönt att höra hur det var för dig. Det känns lugnande. Jag ser verkligen inte fram emot illamåendet men jag känner som du, det är som ett kvitto. Usch, jag vet hur pyton man mår EXAKT hela tiden när det väl slår till?
  • Anonymcola

Skåne97: Vad spännande med vul🤩 Du får berätta hur det gick sen! Vilken vecka är du i när ska göra ultraljudet?🥰 

• Skåne97
    Anonymcola skrev 2023-04-16 07:32:03 följande:

Skåne97: Vad spännande med vul🤩 Du får berätta hur det gick sen! Vilken vecka är du i när ska göra ultraljudet?🥰 

Det ska jag absolut! 6+4 om man räknar från senaste mens, men enligt när jag tror jag hade äl så 6+1. Både tempade samt åt letrozol så har rätt bra koll på när ägglossningen skedde. Glad
  • Teriz
    Hur vågar man tro och lita på att graviditeten fortsätter som den ska? 
    Har vart på på vul i v6 och sätt hjärtat ticka. Endå kommer oron. Symptomen som molvärk och ömma bröst kommer och går. Och ja känner nog efter för mkt för jag såklart vill ha bevis. Åh? riktigt jobbigt att vara orolig. 
  • Loviisa92
    Ringer ni 1177 och rådfrågar när ni börjat blöda? Eller vart ringer ni för att få komma in och göra vul? började blöda mycket i morse, har inte ont och de kommer inga klumpar. 1177 sa att jag skulle avvakta, men med är lättare sagt än gjort. 
Svar på tråden BF december 2023