Robinson 2023
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
Nä asså, varje person är ju unik oavsett hudfärg, kön osv. och jag kan ju egentligen bara tala för mig själv (som alla människor!). Därför får ju Christinas reaktion stå för henne. Peter har ju va jag förstått verkligen försökt förklara och be om ursäkt men Christina verkar se det som oförlåtligt och är trots att hon verkar va en vänlig person oförsonlig.
Jag har också mött rasism men kan inte se nån rasism i det där och tycker enbart det är sorgligt. Och om Peter är rasist är MLK och alla den tidens amerikanska svarta också det för negroe va det ord man använde då. N-ordet va ju förresten ni**er och inte negroe. :/
För mig är all rasism vidrig och obegriplig oavsett från vem den kommer och vem den riktas mot vita inräknade.
Jag är som din kompis också darkskinned dvs. så mörk man kan bli. Då kan man drabbas av colorism av andra ljusare svarta. Varför kan vi inte alla bara få va människor och vackra, unika individer oavsett hur vi ser ut?!
Dags för Robinsontävling med de nya lagen då.
Förresten är det fascinerande att kunna bli brun i solen. Min hy förändras inte men jag njuter ändå av att sola.
Ja, du ligger alltid steget före med avsnitten... :P
Förresten är det fascinerande att kunna bli brun i solen. Min hy förändras inte men jag njuter ändå av att sola.
Ja, du ligger alltid steget före med avsnitten... :P
Svårt att säga hur Fabian ser på konflikten mellan Zeki och Elin tycker jag. Gränslandet är plågsamt som sagt.
Nu fattar jag, du menar Dennis för han har brun t-shirt och leder det ena av dom nya lagen. Sen finns det en yngre Dennis med som tidigare va tajt med Amanda och som nu hamnat i hennes och Eriks lag.
Det är bara att säga till så ska jag försöka hjälpa dig med FL. Sen får vi se om jag verkligen har nåt klokt att komma med.