• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-05-04 13:07:15 följande:
    Inte kul om man inte mår bra av programmet. Jag har också blivit mobbad hela skoltiden från lekis till gymnasiet så jag förstår dig.

Hoppas du kan vara med i andra trådar som Farmen, Mästerkockarna, Kockarnas kamp, Let´s Dance och Bonde söker fru. Let´s Dancwe pågår nu, men jag öppnade ingen tråd då jag var på resande fot när det startade.

Du får ha det så gott så hörs vi när du vill skriva. Hjärta
    Jag har inte heller startat trådar för Lets Dance eller Masked singer t ex.
    Den sistnämnda för att jag blev  trött på en person som varje vecka gick in i tråden och avslöjade vilka som var bakom maskerna.
    Och det nöjet vill jag inte ge den eller andra personer igen. 
    Och det är kanske dessutom lite sent att starta trådar om de programmen nu när de har gått ett tag?
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-05-04 13:13:39 följande:
    Det var tidigt du kollar programmet Glad Jag är pensionär så jag vaknar inte så tidigt. 

Jag kan inte med Markus för jag tycker han är lite besserwisser om man jämför han med Oskar. Båda har ju kunskaper i överlevnad, men Oskar är försiktigare att skryta med sina kunskaper.

Erik och Amanda har jag svårt med

Jag hoppas att Oskar och Elin är i finalen eller Dennis och Dennis.
    Jo, jag börjar jobba tidigt så då blir det så. En skön och avkopplande stund till frukosten innan det är dags att åka.

Elin har jag, som jag skrivit ett flertal gånger, svårt för. Dock börjar det lätta och jag är inte helt avigt inställd längre till henne. Men jag ser henne absolut inte som vinnare.

Gränzländerz var iaf himla bra, som de sjöng! Och Elin spelade ju rätt bra också. Det var verkligen en hit! 

Nu får man vänta tills på söndag, dock får jag nog se om hela veckans avsnitt då sällskapet jag ska umgås med aldrig hinner med avsnitten i veckorna. Men det funkar det med.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-04 13:40:18 följande:
    Jag har inte heller startat trådar för Lets Dance eller Masked singer t ex.
    Den sistnämnda för att jag blev  trött på en person som varje vecka gick in i tråden och avslöjade vilka som var bakom maskerna.
    Och det nöjet vill jag inte ge den eller andra personer igen. 
    Och det är kanske dessutom lite sent att starta trådar om de programmen nu när de har gått ett tag?
    Jag kommer i håg att det var någon som avslöjade vilka som var bakom masken och det var tråkigt.

Nu är det ingen ide att starta trådar på det program som redan pågår. Det får bli till hösten när Farmen börjar och Idol och kanske någon ny program.
  • Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2023-05-04 17:55:45 följande:
    Jo, jag börjar jobba tidigt så då blir det så. En skön och avkopplande stund till frukosten innan det är dags att åka.

Elin har jag, som jag skrivit ett flertal gånger, svårt för. Dock börjar det lätta och jag är inte helt avigt inställd längre till henne. Men jag ser henne absolut inte som vinnare.

Gränzländerz var iaf himla bra, som de sjöng! Och Elin spelade ju rätt bra också. Det var verkligen en hit! 

Nu får man vänta tills på söndag, dock får jag nog se om hela veckans avsnitt då sällskapet jag ska umgås med aldrig hinner med avsnitten i veckorna. Men det funkar det med.
    Jag har inget emot Elin, men börjar lite irritera mig på Pernilla och det har jag inte gjort tidigare. Sen vet jag inte varför jag inte gillar Sanna vet inte riktigt vart hon står.
    Nu kommer i alla fall Elin att komma tillbaka från Gränslandet. Hon tävlade mot Amanda och Amanda gav upp (som hon sa det) för att Elin skulle efter 25 dagar få komma tillbaka till Robinson.  Kan vara svårt att lära känna alla andra efter så lång tid, men som tur är är att hon har immunitet.
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-05-04 20:57:32 följande:
    Jag kommer i håg att det var någon som avslöjade vilka som var bakom masken och det var tråkigt.

Nu är det ingen ide att starta trådar på det program som redan pågår. Det får bli till hösten när Farmen börjar och Idol och kanske någon ny program.
    Ja,precis. Det var bara orroterande.
    Och personen vägrade lyssna på tillsägelser också.

Ja,precis.
  • molly50
    molly50 skrev 2023-05-04 22:30:43 följande:
    Ja,precis. Det var bara orroterande.
    Och personen vägrade lyssna på tillsägelser också.

Ja,precis.
    *Irriterande,ska det stå.
  • Kvittning

Kul att elin komer tillbaka även om det inte är henne jag hejar på, tycker verkligen hin förtjänar det. Tror nog hon kan överaska också, tror hon är rätt klurig vilket ju kan ge utslag i många av de individuella tävlingarna.

En som jag verkligen börjat gilla är Millan. Känns som en person som har en väldigt bra kombo av att ha empati och vara omtänksam och samtidigt kunna vara rak och stå upp för sig själv och andra. Gissar att hon är en bra chef på sitt jobb.

• Jhannis
    Kvittning skrev 2023-05-06 13:01:41 följande:

Kul att elin komer tillbaka även om det inte är henne jag hejar på, tycker verkligen hin förtjänar det. Tror nog hon kan överaska också, tror hon är rätt klurig vilket ju kan ge utslag i många av de individuella tävlingarna.

En som jag verkligen börjat gilla är Millan. Känns som en person som har en väldigt bra kombo av att ha empati och vara omtänksam och samtidigt kunna vara rak och stå upp för sig själv och andra. Gissar att hon är en bra chef på sitt jobb.

Ja det är kul att Elin kommer in på Robinson. Tror också att klarar bra individuella tävlingar och kommer nog komma långt.

Millan är en omtänksam person.
    Mina favoriter är Oskar, Dennis och Dennis.
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-04 13:07:15 följande:
    Inte kul om man inte mår bra av programmet. Jag har också blivit mobbad hela skoltiden från lekis till gymnasiet så jag förstår dig.

Hoppas du kan vara med i andra trådar som Farmen, Mästerkockarna, Kockarnas kamp, Let´s Dance och Bonde söker fru. Let´s Dancwe pågår nu, men jag öppnade ingen tråd då jag var på resande fot när det startade.

Du får ha det så gott så hörs vi när du vill skriva. 
    Tack för din medkänsla. Trist att läsa att du med vart mobbad. :/

Vi ses nog i nån tråd framöver. Av programmen du räknar upp följer jag Let's dance och Sveriges mästerkock. Sen är jag ju ett fan av suveräna norska Farmen även om jag bara sett några säsonger.

Hoppas också FL ska funka bättre för dig framöver. Håller tummarna att nya versionen av FL ska bli bra för oss alla som hänger här. Du får gärna skicka ett pm till mig om det är nåt.

Ha det bra du med & vi hörs! Hjärta
  • flygrl
    molly50 skrev 2023-05-04 13:34:32 följande:
    Vad tråkigt att du känner så. Du kommer att bli saknad här.
    Jag blev också mobbad under min skoltid.
    Men jag blir mer förbannad än ledsen när jag er någon annan bli mobbad i t ex Robinson.
    Men jag upplever inte att dte har varut lika mycket sådant den här säsongen.
    Men jag hoppas du kommer tillbaka snart. Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Tack för vänliga ord!
    Och så trist att du precis som Jhannis och jag vart med om mobbing. Det drabbar sååå många och sätter sina spår... :/

Jag blir också arg när jag ser mobbing och andra orättvisor men somligt kom mig för nära i den här säsongen. Jag har dessutom haft det tufft på fler sätt än mobbingen i skolan och lever mitt liv under dödshot och ibland pallar jag bara inte trycket.

Vi ses nog här på FL framöver! 
    Titta gärna in i lektrådarna om du känner för det!
    Ha det bra! Hjärta

Svar på tråden Robinson 2023