• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • flygrl
    molly50 skrev 2023-05-06 21:56:26 följande:
    Jag förstår att du tycker det känns jobbigt.
    Som du skriver så sätter det sina spår.

Ja,jag hopppas vi ses här framöver. GladHjärta
    Tack! 😊
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-06 23:30:15 följande:
    Man glömmer aldrig att man varit mobbad hela skoltiden oavsett hur gammal man blir.
    Let´s Dance är verkligen bra och jag håller på Rickard som vinnare. Sverges Mästerkock ett bra program.
    FL fungerar nu bättre, men jag saknar fortfarande den gamla och jag hoppas att det blir likadant med den nya versionen. Där såg man även om någon av ens skrivarvänner vara inne. Lyste grönt vilket det inte gör i denna version.

Vi höres Hjärta

Ja, både Let's dance och Sveriges mästerkock är bra program. 
    Vi får hoppas FL blir bättre och bättre. Skönt att det funkar bättre för dig nu! 😉
    Vi hörs! ❤️

• flygrl
    Anonya skrev 2023-05-10 01:10:42 följande:

Vad tråkigt, flygrl. Då tänker jag inte främst på att du lämnar tråden eller att du måste sluta följa Robinson, utan förstås att du har de jobbiga erfarenheterna du har och som påverkar dig fortfarande. Även jag har fått se mobbningen på nära håll, men det är längre tillbaka för mig. 

Tack för din medkänsla du med, Anonya! 😉
    Så många drabbas av mobbing. Vi är alltså fyra nu bara i den här tråden som vart med om det. Skrämmande! 😔
    Däremot har jag bara slutat skriva i tråden men fortsatt följa programmet fram tills nu. Det kommer ett till inlägg strax...

• flygrl

Jag har alltså fortsatt följa programmet men inte diskutera här i tråden. Kan säga så här att det visserligen inte vart så elak mobbing i årets säsong men att det ändå känns motbjudande se hur en pakt mer eller mindre ägt från start och andra har fått försöka krypa för dom i förhoppningen få stanna. :/

Sen tycker jag fastän jag också är svart det va hemskt hur Peter skickades hem och det sen inte fanns nån möjlighet till förlåtelse/försoning för hans del trots att han  faktiskt enbart ville va sjysst mot Christina men uttryckte sig lite klumpigt. Christina kunde inte tänka sig va på samma ö som Peter men kan utan problem va vän med Chris som deffo inte ville väl när han kallade Amanda "falsk f***a". :/

Samma Chris som sen tillsammans med Carro skulle undervisa Markus i hur man uttrycker sig korrekt. Fy fan vilket fkn hyckleri! Jag tycker visserligen inte Chris borde diskats pga det han sa om Amanda men fult va det och som svart tjej tar jag mer illa upp av Chris aggressiva sexistiska sätt uttrycka sig om en tjej än 68-årige Peters klumpiga men ändå välmenande sätt beskriva Christina för sina lagkamrater. Peter har dessutom vart ångerfull efteråt och bett om ursäkt medans Chris bara kör på utan bry sig att han kan tänkas ha sårat andra människor. 😔

Jag gillade ändå Christina och fick intrycket hon va en sjysst, eftertänksam person med integritet som läste sin bok och inte verkade delta i skitsnackandet. Kanske är det för jag är svart själv som jag ville ta henne till mitt hjärta. Men att se hur hon utan problem kan va vän med fulspelande och sexistiska Chris och dessutom nu på Instagram jublar över pakten som hon menar hon va med och grundade gör att jag också tycker hennes tårfyllda reaktion mot Elin i Gränslandet mest känns som hyckleri den med. Hon har uppenbarligen inga problem med svek när "hennes" pakt ägnar sig åt det men börjar gråta när hon själv drabbas.

På hennes Insta är det också mest hårt festande som verkar gälla och ingen lågmäld eftertänksamhet precis. Hon och dom andra i pakten skriver om hur dom ska ut på Söder för att supa och jaga f***a. Nä, bra att hon åkte ut ur Gränslandet och Robinson. Trist att bli så besviken på en som man trodde vettig och varm person. 😔

Jag fortsatte följa Robinson för jag ändå ville se hur det slutade men har nu helt tappat lusten pga tjejpaktens uppenbara brist på självinsikt och värdighet. Så jag kommer inte följa finalveckan. 

Hejdå, Robinson, vi ses nog aldrig mer! F**k it! 😔 💔

(Och om ni undrar, ja jag va ledsen, arg och besviken när jag skrev det här. 😢)

• molly50

Förstår inte riktigt hur de tänkte när de röstade på Elin.
    Nu klarade hon sig ju kvar tack vare duellen.
    Men ser de henne som ett hit eller så?
    Jag hade hellre sett att de hade röstat på Pernilla nu när Chris blev immun. 

• molly50
    molly50 skrev 2023-05-21 22:19:18 följande:

*Hit = Hot.
  • flygrl

Asså jag hoppas jag inte sabbade tråden för er andra nu för det va inte min avsikt alls. 

Peace out! 

• molly50
    flygrl skrev 2023-05-22 17:45:24 följande:

Asså jag hoppas jag inte sabbade tråden för er andra nu för det va inte min avsikt alls. 

Peace out! 

Nejdå,inte alls. Så ska du inte känna. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-21 22:19:18 följande:

Deltagarna sa väl åt Elin att om dem alla röstar på henne då får hon duellera och att hon skulle ta Camilla. Elin visste om på Örådet att hon skulle få mest röster så det ingick i planerna.

Jag hade också velat att dem röstat ut Pernilla, men det vågade inte för om hon hade fått välja vem hon ska duellera mot så hade det blivit Sofi. 
    Vi får hoppas att Pernilla åker ut snart.
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-05-22 17:45:24 följande:

Peace out! 

Nej varför skulle du ha sabbad tråden. Hoppas du inte är lessen mer Kram
Svar på tråden Robinson 2023