Robinson 2023
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
Jag tror de resonerar som så att Marcus är ett stort hot, och därför röstades ut. De tycker väl att de kan stå ut Pernillas skitsnack och ta ut henne nästa vecka istället.
Vilken vacker sång - jag njöt!
Markus är ett hot, medan Pernilla ses som mycket lättare motståndare. I Gränslandet framkom att deltagarna berättat för Markus i förväg att de skulle rösta på honom, för han hade sagt att han vill veta om de tänker rösta på honom (vet inte om han sagt det nu eller tidigare). Erik sade att det varit så för honom också.
Kul röstkampstävling, enkel men ny.
Glad att Oscar vann första immuniteten. Hejar på honom, Markus och Elin.
Tror som Markus sade i Gränslandet att det kan vara en fördel för honom att han kom till Gränslandet. Med amulettfördelar i så fall och fått vila upp sig och äta lite mer, åtminstone papaya... Verkar inte finnas annat där nu.
Samtal hemifrån. Tänkt att det eller brev borde komma snart. En självklar sak att ha med, dels för att deltagarna längtar så, dels för att det "blir bra tv"
En annan sak som alltid är med men inte kommit än är att de får väga sig och ofta se i spegel hur de ser ut nu.
För min del får de gärna skippa att visa när de får brev och eller telefonsamtal. De programmen är så jädrans tråkiga
Måste bara säga att Dennis den äldre är en riktigt go Nallebjörn
Oskar verkar vara på tok för snäll med att ge bort båda sina samtal till Sverige, men ok han är immun och klar för finalen och har ett hjärta på rätt ställe.
Pernilla fortsätter med sina små elakheter. Hoppas hon åker ut i veckans tävlingar då ingen mer får komma till Gränslandet.
Av Amanda, Erik, Millan och Markus så vill jag att antingen Markus eller Millan kommer in på finalveckan.
Det lär nog bli i Finalen Oskar och Markus, men jag skulle hoppas på att Dennis den äldre vinner Robinson 2023.
Ska bli intressant att se vad som händer ikväll.
Av mina tre favoriter har en åkt ut, från Gränslandet.
Dennis den äldre har jag haft lite tudelade känslor för. Det där med brev/samtal hemifrån är inte lätt för alla, varken deltagare eller tittare om man inte har någon. Så var det för honom. Han har inte haft något lätt liv.
Läste att det var nära att han inte fått delta för han hade under den fem dagar långa karantänen på hotell lyckats få tag på alkohol vilket var mot reglerna och väl levt om lite.
Deltagarna måste också vara spända på vem som kommer från Gränslandet. Undrar hur de reagerar.