• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • Anonya
    Jhannis skrev 2023-05-12 11:50:36 följande:
    Jag har inte heller förstått att det ska vara tjej pakter och att en tjej ska vinna. 
    Alla är med på samma villkor. Pakter ska inte finnas alls på Robinson. Söker man med så gör man det för att man känner att man klarar av att leva med lite mat och massor med jobb/tävlingar.
    Pakter i sig går inte att undvika och hör också liksom till i viss mån. Vissa avsnitt fokuserar mest på pakter och det tycker jag blir väldigt långtråkigt. 
    Man ska inte heller glömma att det är en halv miljon kronor som står på spel.
    Antar det måste ha hänt att två spelare går ihop och kommer överens om att delvis dela på pengarna.
  • Jhannis
    Anonya skrev 2023-05-12 12:15:55 följande:
    Pakter i sig går inte att undvika och hör också liksom till i viss mån. Vissa avsnitt fokuserar mest på pakter och det tycker jag blir väldigt långtråkigt. 
    Man ska inte heller glömma att det är en halv miljon kronor som står på spel.
    Antar det måste ha hänt att två spelare går ihop och kommer överens om att delvis dela på pengarna.
    Du har så rätt pakter är svåra att undvika. Alltid snackas det bakom ryggarna.

Ja det är helt klart spel om en halv miljon och alla deltagare vill vinna.

Det sistas fattar jag inte vad du menar varför skulle vinsten delas på två?
  • molly50
    Anonya skrev 2023-05-12 01:00:22 följande:

Aha, Dennis åkte ut. Jag tittade på torsdagens Gränslandet - i princip. Somnade i soffan till det. Onsdagens Gränslandet och torsdagens Robinson var jag fortfarande vaken vid. Hann höra att Dennis valde eldkampen, sedan minns jag inget mer.

Jag tror absolut att det åker ut någon från örådet. Med tanke på att det är så pass kort tid kvar nu och att man har möjlighet att komma tillbaka direkt in i finalveckan så tror jag inte att någon avstår från att åka till Gränslandet förutom förstås vid eventuell sjukdom.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där att en tjej ska vinna Robinson och att det är det viktigaste av allt. Känns fjantigt och så är det trist att så många starka röstas ut tidigt bara pga det, tom så man vet att man får mindre mat etc som när de röstade ut Oskar.

Jag håller med om att det är fjantigt att det absolut måste vara en tjej som vinner.
    Det är väl den som har visat att h*n klarar av ö-livet bäst som förtjänar segern. 
    Oavsett kön. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-12 22:40:29 följande:
    Jag håller med om att det är fjantigt att det absolut måste vara en tjej som vinner.
    Det är väl den som har visat att h*n klarar av ö-livet bäst som förtjänar segern. 
    Oavsett kön. 
    Håller med dig, men på grund av paktandet så blir det inte så för det som är duktiga, kunniga åker ut av det andra som röstar för att dem är ett hot....Borde nog vara så att ni som söker in till Robinson ...Träna inte, lär er inte att göra upp eld, muskler har inge betydelse, Inte heller styrka eller kunnande i pussel eller räknande för om man ör duktig i allt så röstas man ut innan Robinson är slut.

Hoppas fortfarande att Oskar och Dennis den äldre är i Final.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-12 22:40:29 följande:
    Oavsett kön. 
    Håller med dig, men på grund av paktandet så blir det inte så för det som är duktiga, kunniga åker ut av det andra som röstar för att dem är ett hot....Borde nog vara så att ni som söker in till Robinson ...Träna inte, lär er inte att göra upp eld, muskler har inge betydelse, Inte heller styrka eller kunnande i pussel eller räknande för om man ör duktig i allt så röstas man ut innan Robinson är slut.

• molly50
    Jhannis skrev 2023-05-12 23:44:44 följande:

Ja,det är väl så.
    Men det är nog svårt att helt bli av med paktandet.
  • Kvittning

Efter att ha kollat på Australian survivor så har jag faktiskt lärt mig att upskatta paktandet. första säsongen jag såg australiensiska blev jag skitsur, men sedan har jag börjat gilla det. En fördel med upplägget där är att det blir aldrig personligt att bli utröstad utan det blir mer "I was totally blindsided, well played". I svenska robinsson så blir det mycket mer personligt typ "du är dålig" alt. "jag tycker inte om dig" mot den som blir utröstad. 

• molly50

Jag hoppas att Pernilla åker ut ikväll.
    Jag tycker hon känns falsk och går och pratar skit om de andra.

• Jhannis
    molly50 skrev 2023-05-14 21:43:34 följande:

Jag hoppas att Pernilla åker ut ikväll.
    Jag tycker hon känns falsk och går och pratar skit om de andra.

Det hade jag också hoppats på. Den senaste veckan har Pernilla varit jobbig för alla deltagare även för sin kompanjon som hon satt fast med.

För första gången imponerade jag för Markus när han sjöng för Sanna. Det värmde i hela kroppen. Synd att han åkte till Gränslandet och ännu mer synd att Dennis den yngre åker ut från Gränslandet. Förhoppningsvis slår Markus ut Erik på Gränslandet.

Jag är så glad att det gått så bra för Oskar och Dennis den äldre. Hoppas det håller i sig.

Undrar bara varför inte alla var överens om att rösta ut Pernilla.
  • Jhannis
    Kvittning skrev 2023-05-13 20:56:17 följande:

Efter att ha kollat på Australian survivor så har jag faktiskt lärt mig att upskatta paktandet. första säsongen jag såg australiensiska blev jag skitsur, men sedan har jag börjat gilla det. En fördel med upplägget där är att det blir aldrig personligt att bli utröstad utan det blir mer "I was totally blindsided, well played". I svenska robinsson så blir det mycket mer personligt typ "du är dålig" alt. "jag tycker inte om dig" mot den som blir utröstad. 

Jag tror att det är så i Svenska Robinson att man röstar på den som kan massor och är stark för att klara sig själva i spelet, men samtidigt tänker jag mig att man kanske inte behöver kunna saker i spelet för att vinna Robinson utan man kan glida sig fram och vinna ändå.
Svar på tråden Robinson 2023