• Jhannis

Robinson 2023

En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?

• Svar på tråden Robinson 2023
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2023-04-18 20:50:49 följande:
    Ja, men det gör inget för jag gillar inte att äta sötsaker, men det vore kul att bjuda fikabröd åt dem som besöker. Skrattande

Farmen Norge har jag bara följt en gång.....Däremot så följer jag Let`s dance, Masket singer, Talang som var i våras, Farmen  som också var....Faremn var den sämsta jag sett med Wiktor och Eddie.....Usch då hade jag velat diskutera, men var på resa och fick inte FL på mobilen. Rynkar på näsan
    Gillar inte heller sötsaker. Glad Och har nog inte bakat på flera år, inte sedan jag flyttade hit där jag bor nu iallafall och det är snart två år. 

Jag ser inget av de programmen, det är lite för "klämmigt" för mig. Idol däremot gillar jag.

Jag tyckte att Viktor var rätt underhållande måste jag erkänna!
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2023-04-18 20:55:06 följande:
    Gillar inte heller sötsaker. Glad Och har nog inte bakat på flera år, inte sedan jag flyttade hit där jag bor nu iallafall och det är snart två år. 

Jag ser inget av de programmen, det är lite för "klämmigt" för mig. Idol däremot gillar jag.

Jag tyckte att Viktor var rätt underhållande måste jag erkänna!
    Idol glömde jag ...helt klart följer jag programmet....

För mig blev Wiktor för mycket och samma med Eddie med sina händer i byxfikorna....Nä dom två var lata och ville inte lära sig om farmarliv.
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-04-18 20:52:07 följande:
    Jag får inte en enda favorit i årets Robinson.....Gillar snälla, goa Daniel (den äldre), men inte som favorit 
    Nej,jag har inte heller fått någon riktig favorit ännu. 
  • flygrl
    Kvittning skrev 2023-04-17 14:48:17 följande:

Yngre mot äldre hade funkat om de hade haft ett urval med ovanligt smarta och starka äldre och ett tvärsnitt i det ungre laget (dvs någon stark, någon smart, några överviktiga, majoritet stadsbor). Men nu upplever jag att de äldre är ganska representativt för ett slumpmässigt urval i den åldersgruppen medan hos de yngre har man valt ut folk som som sämst genomsnittlig form och inte bara en utan två personer som uttalat är bra på friluftsliv. 

Så riktigt dåligt upplägg och ännu sämre casting med tanke på upplägget. Marcus tex är 3 år yngre än erik, han kanske borde varit i den äldre gruppen istället.

Spot on. Det har ju genom åren vart med en hel del personer i samma ålder som årets seniorlag som vart fysiskt starka och haft driv mm. men i år ser det verkligen inte ut så. Jag menar förra säsongens Pelle och Alex hade ju gjort stor skillnad för seniorlaget och det finns fler längre tillbaka. Och sen att båda survival-snubbar hamnade i samma lag vilket gjorde dom fick eld och extra mat. Nä, det blev bara för ojämnt men nu har det ju brutits upp och blivit mer mixade lag.
  • flygrl
    molly50 skrev 2023-04-18 19:55:41 följande:

Är det bara jag som har lite svårt att få grepp om Amanda?
    Hon kan kännas trevlig och så,men samtidigt falsk och nästan kan sitta och hånle när andra misslyckas.
    Men jag kanske inbillar mig. 

Hej molly50!

Hånleendet har jag nog missat men håller med om Amanda är svår få grepp om. Jag har nog mest upplevt henne som sjysst, omtänksam och stark i tävlingar och göra upp eld MEN samtidigt har jag också smått börjat undra om hon kanske kör falskspel. Fast hon har väl sagt till Erik att hon enbart ser honom som en kompis och inget annat. Fast han är ju helt förhäxad av henne som det verkar.
    molly50 skrev 2023-04-18 20:30:03 följande:
    Ja,precis. Hon skulle nog med lätthet kunna hugga både Erik och Dennis i ryggen om hon själv skulle vinna något på det. 

Kanske, kanske inte...vi får se. Men särskilt Erik borde nog vakna upp lite ur sin Amanda-dimma... :/
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-04-17 15:50:49 följande:
    Låter bra att du inte försvinner. Och ja jag hoppas med att Nandez kommer tillbaka. Det är verkligen konstigt att dessa män som har en annorlunda syn på kvinnor alltid råkar hamna på Gränslandet. Nu kommer Fabian in där och då kan det bli riktigt spännande att set hur det går.
    Vi är flera som hoppas på Nandez återkomst till FL (hör du det Nandez om du är här och läser?! 😉)
    Som sagt såna som Zeki och betydligt värre finns det många av här där jag bor. Vi får se hur det går mellan Zeki och Fabian men nu först verkar dom ju ha funnit varandra i stället.
    Jhannis skrev 2023-04-17 19:19:57 följande:
    Jag håller med dig att Elin skulle hållt Christina kvar, men förstår henne ändå att den andra tjejen var mer bågad på att gå emot Zeki. Elin kände nog stöd av den andra tjejen...glömt namnet på henne.

Men däremot vill jag att Zeki får åka hem och att han gärna tar Fabian med hem.
    Jo, men jag tycker Millan (?) mest är tyst när Zeki går på Elin men kanske får hon mer stöd när det bara är dom två Elin och Millan alltså. Äh, jag vet inte. Det va ett svårt val för Elin där det förstår jag ändå. :/
    Jhannis skrev 2023-04-17 23:07:25 följande:
    Jag använder datorn. Kunde inte ladda ner FL på telefonen. Försökte när jag var på resa.
    Det finns ju ingen FL-app längre så inget att ladda ner. Man får köra FL i webbläsaren. 😉
    Jhannis skrev 2023-04-18 00:16:17 följande:
    Ja , men jag kom inte in överhuvudtaget.....Samma sak var det när jag kom hem och skulle gå via datorn. Fick bråka med suporter och vet inte allt, men så i går kom jag in. 
    Bra att du kom in till slut. Som sagt får du gärna höra av dig om det är nåt jag kanske kan hjälpa dig med va gäller FL. 😉
    Jhannis skrev 2023-04-18 19:30:44 följande:

Nu börjar dagens Robinson.....Kom gärna och diskutera 

😉
    Jag får inte en enda favorit i årets Robinson.....Gillar snälla, goa Daniel (den äldre), men inte som favorit 

Öh, vem är Daniel? 🤔

• flygrl

Jag återkommer med svar till BeautifulLiz mm. Kanske efter kvällens avsnitt. Måste göra annat nu ett tag... 😉

• molly50
    flygrl skrev 2023-04-19 18:32:26 följande:
    Hej molly50!

Hånleendet har jag nog missat men håller med om Amanda är svår få grepp om. Jag har nog mest upplevt henne som sjysst, omtänksam och stark i tävlingar och göra upp eld MEN samtidigt har jag också smått börjat undra om hon kanske kör falskspel. Fast hon har väl sagt till Erik att hon enbart ser honom som en kompis och inget annat. Fast han är ju helt förhäxad av henne som det verkar.
    molly50 skrev 2023-04-18 20:30:03 följande:
    Ja,precis. Hon skulle nog med lätthet kunna hugga både Erik och Dennis i ryggen om hon själv skulle vinna något på det. 

Kanske, kanske inte...vi får se. Men särskilt Erik borde nog vakna upp lite ur sin Amanda-dimma... :/
    Jag tyckte mig se ett litet hånleende mot Fabian när han blev utröstad i örådet t ex.
    Men jag kanske inbillade mig. 
    Ja,jag får känslan av att hon kör ett falskspel.
    Och det är bara att hoppas att Erik vaknar upp och inser sanningen. För sin egen skull,om inte annat. 
    För jag har känslan av att hon inte skulle tveka på att hugga honom i ryggen om det gynnade henne själv. 
    Men vi får se,som sagt. 
  • Jhannis
    flygrl skrev 2023-04-19 18:50:54 följande:
    Vi är flera som hoppas på Nandez återkomst till FL (hör du det Nandez om du är här och läser?! 😉)
    Som sagt såna som Zeki och betydligt värre finns det många av här där jag bor. Vi får se hur det går mellan Zeki och Fabian men nu först verkar dom ju ha funnit varandra i stället.
    Jhannis skrev 2023-04-17 19:19:57 följande:
    Jag håller med dig att Elin skulle hållt Christina kvar, men förstår henne ändå att den andra tjejen var mer bågad på att gå emot Zeki. Elin kände nog stöd av den andra tjejen...glömt namnet på henne.

Men däremot vill jag att Zeki får åka hem och att han gärna tar Fabian med hem.
    Jo, men jag tycker Millan (?) mest är tyst när Zeki går på Elin men kanske får hon mer stöd när det bara är dom två Elin och Millan alltså. Äh, jag vet inte. Det va ett svårt val för Elin där det förstår jag ändå. :/Det finns ju ingen FL-app längre så inget att ladda ner. Man får köra FL i webbläsaren. 😉
    Jhannis skrev 2023-04-18 00:16:17 följande:
    Ja , men jag kom inte in överhuvudtaget.....Samma sak var det när jag kom hem och skulle gå via datorn. Fick bråka med suporter och vet inte allt, men så i går kom jag in. 
    Bra att du kom in till slut. Som sagt får du gärna höra av dig om det är nåt jag kanske kan hjälpa dig med va gäller FL. 😉😉

Öh, vem är Daniel? 🤔

Zeki och Fabian verkar vara vänner, men Fabian har ju förstått att Zeki beter sig elakt mot Elin helt i onödan. 
    Tack jag ska fråga dig om hjälp på denna sida om det strular till.

Daniel är den som valde det unga laget.....Han i brun t-shirt .....Sen finns det äl en som heter Daniel i det andra laget med en yngre kille eller har jag fel?
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-04-19 19:10:47 följande:
    Jag tyckte mig se ett litet hånleende mot Fabian när han blev utröstad i örådet t ex.
    Men jag kanske inbillade mig. 
    Ja,jag får känslan av att hon kör ett falskspel.
    Och det är bara att hoppas att Erik vaknar upp och inser sanningen. För sin egen skull,om inte annat. 
    För jag har känslan av att hon inte skulle tveka på att hugga honom i ryggen om det gynnade henne själv. 
    Men vi får se,som sagt. 
    Jag kan bara hålla med dig om att Amanda lite hånler och är lite för snäll med alla. Kan vara så att hon är sån även i verkligheten, men det känns mera som spel från henne.
Svar på tråden Robinson 2023