Robinson 2023
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
En undran om någon startat Robinson tråden då jag varit borta länge?
Vad tycker du om årets Robinson? Jag tycker att en person är lite för mycket i lag Nord, men annars är alla ok.
Har dock ingen favorit i år.
Jag är lite kluven inför årets säsong och har vart på väg att sluta titta men idag kollade jag ikapp igen. Är inte så extrema personligheter med den här gången och det passar väl mig rätt bra. Med undantag av Zeki och andra snubben som drog direkt när han skickades till Gränslandet har det vart rätt vänligt och utan alltför stora konflikter. Inga direkta psykopatvibbar från nån.
Nä, det här med yngre mot äldre va ju ett riktigt magplask imho. Bättre med blandade lag. Hade dom haft några riktigt starka äldre med som Pelle och Alex ifjol hade det kanske kunnat funka men inte så här. :/
Nivåskillnaden blev så pinsamt tydlig i dagens (?) Robinson-tävling där Nord nästan genast började lunka tungt medans Syd sprang med lätta steg. Inte ens Erik som ju iaf vart elitidrottare och bara är 39 övertygar.
Så nu är Fabian på väg till Gränslandet. Blir intressant se hur han går ihop med Zeki mtp han dels är "nordare" dels är en stark personlighet som inte backar. Tycker Fabian har en del positiva sidor men hans självbild blir bara too much ibland. Eller är det mest sagt med glimten i ögat? Jag vet inte.
Sen hur Pernilla ska kunna fortsätta förstår jag inte riktigt men vi får väl se.
Jag har inga direkta favoriter än men Markus gillar jag med. Fast han hänger väl lite löst som det verkar.
Jag återkommer.
Trevligt att se dig igen som sagt!
Jo, jag misstänker dom kan ha tappat en del användare när gamla FL togs bort. Fast jag har då alltid kört nya FL och är van vid det. Tycker det vore en förlust om även du försvinner härifrån så hoppas du kommer till rätta med nya FL.
Ja, jag med är nyfiken på hur det blir i Gränslandet när Fabian nu ska samspela med Zeki. Fabian verkar också ha stort ego men ändå lite mer laidback än Zeki. Zeki kan va rätt tröttsam med sin lättkränkthet och hämndbegär imho och hade hellre sett att han åkt hem istf Christina.
Trevligt att se dig igen som sagt!
Jo, jag misstänker dom kan ha tappat en del användare när gamla FL togs bort. Fast jag har då alltid kört nya FL och är van vid det. Tycker det vore en förlust om även du försvinner härifrån så hoppas du kommer till rätta med nya FL.
Ja, jag med är nyfiken på hur det blir i Gränslandet när Fabian nu ska samspela med Zeki. Fabian verkar också ha stort ego men ändå lite mer laidback än Zeki. Zeki kan va rätt tröttsam med sin lättkränkthet och hämndbegär imho och hade hellre sett att han åkt hem istf Christina.
Jodå, jag är kvar och försvinner inte. Sen får vi hoppas Nandez kommer tillbaka! Hennes konto är kvar så jag håller tummarna! :/
Ärligt talat tycker jag Gränslandet vart riktigt plågsamt kolla på i år ffa pga Zeki. Iofs är jag van vid den typen av män eftersom jag bott hela mitt liv i förorten och ju själv har invandrarbakgrund. Tröttsamma typer. :/
Nu har jag också hittat hit.
Jag har ärligt talat inte tittat så mycket på Grönslndet. Mycket pga Zeki.
Men kanske blir det mer spännande nu när Fabian kommer dit.
Och jag håller med om det här med att låta yngre tävla mot äldre.
Det blir ju inte rättvist för fem öre.
Yngre mot äldre hade funkat om de hade haft ett urval med ovanligt smarta och starka äldre och ett tvärsnitt i det ungre laget (dvs någon stark, någon smart, några överviktiga, majoritet stadsbor). Men nu upplever jag att de äldre är ganska representativt för ett slumpmässigt urval i den åldersgruppen medan hos de yngre har man valt ut folk som som sämst genomsnittlig form och inte bara en utan två personer som uttalat är bra på friluftsliv.
Så riktigt dåligt upplägg och ännu sämre casting med tanke på upplägget. Marcus tex är 3 år yngre än erik, han kanske borde varit i den äldre gruppen istället.
Jodå, jag är kvar och försvinner inte. Sen får vi hoppas Nandez kommer tillbaka! Hennes konto är kvar så jag håller tummarna! :/
Ärligt talat tycker jag Gränslandet vart riktigt plågsamt kolla på i år ffa pga Zeki. Iofs är jag van vid den typen av män eftersom jag bott hela mitt liv i förorten och ju själv har invandrarbakgrund. Tröttsamma typer. :/
Nu har jag också hittat hit.
Jag har ärligt talat inte tittat så mycket på Grönslndet. Mycket pga Zeki.
Men kanske blir det mer spännande nu när Fabian kommer dit.
Och jag håller med om det här med att låta yngre tävla mot äldre.
Det blir ju inte rättvist för fem öre.