• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91
    Olivia91 skrev 2023-05-17 15:05:36 följande:
    Aha ja, mitt kommer och går, tog ju positivt test i måndags men har ju test dag imon, är livrädd mensen ska komma som ett brev på posten men de borde den ju inte göra så länge de inte är missfall, har aldrig varit gravid innan så allt är helt nytt, har inte fått tid för ultraljud än dom ville jag skulle anmäla imon på testdagens istället för då jag plussade i måndags så får väl en tid efter jag skickat in imon! :)
    Hur ont har ni haft i magen mitt har varit jätte olika men just nu har ja rätt ont i livmodern , som en tung känsla för nästan lite ont att gå , har ni med haft så? Den poff så är de borta och så har de hållt på så.. erfarenhet någon?❤️
  • SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-17 20:02:23 följande:
    Hur ont har ni haft i magen mitt har varit jätte olika men just nu har ja rätt ont i livmodern , som en tung känsla för nästan lite ont att gå , har ni med haft så? Den poff så är de borta och så har de hållt på så.. erfarenhet någon?❤️
    Jag har inte tagit graviditest ännu men så som du beskriver det har jag haft under min ruvtid. Kan vakna mitt i natten av enorm kramp i livmodern  som sedan försvinner lika snabbt och ibland dovare till ibland inte känna något alls. 

Jag får snart veta om det beror på lutinus eller graviditet. 
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-17 20:02:23 följande:
    Vet att det är svårt men lita på kroppen! Just nu kan du inte göra något och det finns inget du kan påverka mer än att skapa de bästa förutsättningarna, så stressa inte och ta det lugnt Hjärta 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-18 11:51:16 följande:

Hur går det för alla? 

Jodå, livet tuffar på. Försöker inte tänka så mycket kring symptom etc, vet att det mesta kan bero på lutinusen och att det fortfarande är tidigt. Hur går det för dig? Hade du också testdag på lördag? 
  • SierraLeone
    aminabe skrev 2023-05-18 12:29:05 följande:
    Jodå, livet tuffar på. Försöker inte tänka så mycket kring symptom etc, vet att det mesta kan bero på lutinusen och att det fortfarande är tidigt. Hur går det för dig? Hade du också testdag på lördag? 
    Ja jag har haft samma inställning! mina lutinus tabletter tog slut igår enligt plan och jag har fortfarande menssmärtor men mer dova än tidigare under lutinus så se ibland var extrema, så jag har fortfarande symtom. Vet dock inte hur lång tid det tar innan lutinus helt är ute ur kroppen så man vågar ju inte hoppas ännu. 
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-18 12:38:48 följande:
    Ja jag har haft samma inställning! mina lutinus tabletter tog slut igår enligt plan och jag har fortfarande menssmärtor men mer dova än tidigare under lutinus så se ibland var extrema, så jag har fortfarande symtom. Vet dock inte hur lång tid det tar innan lutinus helt är ute ur kroppen så man vågar ju inte hoppas ännu. 
    Åh vad skönt ändå! Jag ska fortsätta med mina till testdag och vid positivt fram till vecka 9. De gånger jag haft negativt och slutat med lutinus så har mensen dröjt typ 3-4 dagar men är nog väldigt individuellt. Jag tycker jag inte känner av så mycket just nu mer än att jag är väldigt svullen. Då håller du dig också till lördagen? :)
  • Ellencassandra

Ruvardag 8.. har noll symtom :( känns inte jätte positivt.. förra graviditeten började jag må illa redan rd 5.. men men. Hur mår ni alla?

• aminabe
    Ellencassandra skrev 2023-05-19 07:30:59 följande:

Ruvardag 8.. har noll symtom :( känns inte jätte positivt.. förra graviditeten började jag må illa redan rd 5.. men men. Hur mår ni alla?

Jag tror det är väldigt olika, har väl inte heller så mycket hopp på grund av inga symptom men det är ju inte kört förrän testet visar minus. Jag är på ruvardag 11 idag.
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?