• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91
    norrblomma skrev 2023-05-16 19:46:32 följande:

Stort grattis Olivia91!!!

Tack!!! Men nu har mina smärtor i magen börjat avta kommer ibland men inte som innan , rmc sa att de är tidigt gravid symtom å att livmodern växer men varför har de avtagit, kan de va att de vuxit va de ska nu och koppen börjat vänja sig ? Ngn med erfarenhet? man blir ju så orolig , längtar till ultraljudet ❤️
  • aminabe
    SierraLeone skrev 2023-05-16 19:33:53 följande:
    Då är vi på samma ruvardag :) har stor igenkänning på känslan att Inte veta vilka symptom man ska förvänta sig. Känns som att man är lite i limbo just nu. 
    Ja, ena stunden är man hoppfull och andra stunden besviken och rädd. Vet att det är tidigt så symptom kan ju dröja såklart. Men oj vad det hade varit skönt att få något tecken. Då går vi in på ruvardag 9 idag då! 
  • aminabe
    Olivia91 skrev 2023-05-16 20:21:59 följande:
    Tack!!! Men nu har mina smärtor i magen börjat avta kommer ibland men inte som innan , rmc sa att de är tidigt gravid symtom å att livmodern växer men varför har de avtagit, kan de va att de vuxit va de ska nu och koppen börjat vänja sig ? Ngn med erfarenhet? man blir ju så orolig , längtar till ultraljudet ❤️
    För mig var det inte konstant när jag var gravid med min dotter. Det kom och gick en hel del. När är det ultraljud?
  • aminabe
    Anonym (V) skrev 2023-05-17 06:59:09 följande:
    //
    Åh grattis Hjärta hur många dagar var flingan du satte in?
  • Ellencassandra

Heej! Jag hoppar gärna in här! syskonförsök. Vår dotter är snart 4 år som blev till efter 4 insättningar. Nu kände vi oss redo att använda oss av våra frysta embryon. är på rd 6 med en två dagars. Hade glömt hur jobbigt det är
    med ruvandet och lutinus.. 
    vårt embryo hade 4 celler vid nedfrysning men några timmar efter upptining så var det 6 celler.. embyrologen sa att den såg fin ut men läser man på familjeliv så är det optimala 4 celler.. den får inte dela sig för snabbt.. så har inte så höga förhoppningar :( 
    men kul å följas åt :D 

• Olivia91
    aminabe skrev 2023-05-17 06:37:37 följande:
    För mig var det inte konstant när jag var gravid med min dotter. Det kom och gick en hel del. När är det ultraljud?
    Aha ja, mitt kommer och går, tog ju positivt test i måndags men har ju test dag imon, är livrädd mensen ska komma som ett brev på posten men de borde den ju inte göra så länge de inte är missfall, har aldrig varit gravid innan så allt är helt nytt, har inte fått tid för ultraljud än dom ville jag skulle anmäla imon på testdagens istället för då jag plussade i måndags så får väl en tid efter jag skickat in imon! :)
  • Olivia91
    Ellencassandra skrev 2023-05-17 09:20:08 följande:

Heej! Jag hoppar gärna in här! syskonförsök. Vår dotter är snart 4 år som blev till efter 4 insättningar. Nu kände vi oss redo att använda oss av våra frysta embryon. är på rd 6 med en två dagars. Hade glömt hur jobbigt det är
    med ruvandet och lutinus.. 
    vårt embryo hade 4 celler vid nedfrysning men några timmar efter upptining så var det 6 celler.. embyrologen sa att den såg fin ut men läser man på familjeliv så är det optimala 4 celler.. den får inte dela sig för snabbt.. så har inte så höga förhoppningar :( 
    men kul å följas åt :D 

Håller verkligen tummarna för dig/er!! ❤️
  • Anonym (V)

3 dagars! Så jag rekommenderar man börjar testa först dag 10: dag 8 var jag supernere och trodde det var kört. v 7 nu 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?