• Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (Svetten)
    Tow2Mater skrev 2024-06-06 20:45:28 följande:

Ditt inlägg är anmält.

Jag tydliggjorde för dig att det inte behöver betyda det du påstår.

Varför anmälde du mitt inlägg? Den som skriver något stötande (och olagligt) är ju du. Du kanske inte ska föreslå saker du själv inte står för. Då är det bättre att hålla käften. Alternativt så är det något du tycker men inte vågar stå för, vem skulle annars skriva något liknande och föreslå välbetalda prostituerade till incels.
  • Tow2Mater

Samhället betalar en massa skit med skattepengar. Att ytterligare en sak skulle kunna förses behövande genom skatten är bara ett politiskt förslag bort.

• Anonym (Svetten)
    Tow2Mater skrev 2024-06-06 20:58:50 följande:

Samhället betalar en massa skit med skattepengar. Att ytterligare en sak skulle kunna förses behövande genom skatten är bara ett politiskt förslag bort.

Javisst, när såna som du föreslår välavlönade prostituerade till incels naturligtvis. I stället för den självklara reaktionen: anpassa såna idéer till skräphögen och reagera på absurditeten.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Den) skrev 2024-06-06 15:29:43 följande:
    Anonym (...) skrev 2024-06-06 14:41:54 följande:
    I så fall så kan jag påstå att de som får hjälp av samhället vill att samhället ska hjälpa dom att få sex tillgänglig sina sina sexuella drifter 
    Vad ska samhället konkret göra för att hjälpa sexlösa män ? Vilka åtgärder ska sättas in?
    Han brukar inte vilja svara på den frågan
    Nu när har jag väntat några dagar på inget svar länkar jag till hans tråd

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82970652-daliga-gener-overlever

• Anonym (OmIncels)

Ok. 
    Anledningen till att de vi nu kallar vid benämning incel inte har lyckats med sex kan såklart variera. Varje person inom incel är ju en individ också. 

De flesta som inte lyckas med något som man efterlängtar blir frustrerade på ett sätt eller annat. Det betyder inte att man har rätt till det men man har rätt att bli frustrerad, arg, ledsen, ifrågasättande varför det är på ett visst sätt osv.

Det jag ser är att man gärna vill förvägra den här gruppen människor sin röst att vara frustrerade. Man tolkar den gärna som att det betyder att andra ska ställa upp på sex. Helst skulle man vilja att gruppen var tyst och inte sa något då skulle man få vara hur ledsen som helst. Men när gruppen hörs och tar plats då blir det obekvämt. Då måste jag ge någon form av sympati eller empati men det vill jag inte. Därför ska dem bara vara tysta. 

Jag ser det som naturligt att det visas frustration och det klagas precis som vilken minoritetsgrupp i samhället som helst visar frustration och klagar.

• Anonym (Svetten)
    Anonym (OmIncels) skrev 2024-06-10 08:01:04 följande:

Ok. 
    Anledningen till att de vi nu kallar vid benämning incel inte har lyckats med sex kan såklart variera. Varje person inom incel är ju en individ också. 

De flesta som inte lyckas med något som man efterlängtar blir frustrerade på ett sätt eller annat. Det betyder inte att man har rätt till det men man har rätt att bli frustrerad, arg, ledsen, ifrågasättande varför det är på ett visst sätt osv.

Det jag ser är att man gärna vill förvägra den här gruppen människor sin röst att vara frustrerade. Man tolkar den gärna som att det betyder att andra ska ställa upp på sex. Helst skulle man vilja att gruppen var tyst och inte sa något då skulle man få vara hur ledsen som helst. Men när gruppen hörs och tar plats då blir det obekvämt. Då måste jag ge någon form av sympati eller empati men det vill jag inte. Därför ska dem bara vara tysta. 

Jag ser det som naturligt att det visas frustration och det klagas precis som vilken minoritetsgrupp i samhället som helst visar frustration och klagar.

"Gruppen" klagar inte på det sättet att "jag saknar sex" "gruppen" är förbannade på kvinnor för att kvinnor förvägrar dom sex. Ser du skillnaden här? incels anser att de på något sätt är berättigade till sex, det betyder också att de anser att andra faktiskt ska se till att ge dom sex. Resonemanget är absurt, incels förstår inte det pga deras inneboende narcissistiska läggning. Kvinnor blir reducerade till objekt som ska fördelas i vissa fall, eller att tänket att betrakta kvinnor som en slags resurs som inte blir använd till sin fulla potential, resursen (kvinnor) undanhålls incels. Därför förtjänar inte incels någon sympati, kvinnorna som blir utsatta gör det däremot.
  • Anonym (OmIncels)

Då gruppen består av många individer så kan ju en av anledningarna vara den du beskriver men vi kan inte veta om den stämmer för alla. Enligt dokumentären så ser man olika anledningar och åsikter. 

Om vi tittar på den grupp du beskriver så finns det säkert inom incel några som också är förbannde på kvinnor och tror de förvägrar sex. 

Då får vi fundera, vart kommer den känslan ifrån. De har ju bevisligen inte så mycket erfarenhet på det sexualla planet eller från dejting. Vilket gör att källan till korrekt information (erfarenhet) är i princip noll. Om du som människa känner dig orättvist behandlad men inte har tillgång till information. Då fungerar människor så att ofta så skapas en förklaringsmodell istället. Det är för att det är mer tryggt att ha en förklaringsmodell än att leva i ovisshet. 

Hur hanterar man det. Om vi tittar t.ex. på flat earth personer som tror jorden är platt. Om man attackerar dem o säger ni är dumma i huvudet så tas det oftast som bevis på att deras förklaringsmodell är korrekt. Det man behöver göra är att närma sig seriöst och visa på en annan verklighet. Så incel skulle behöva blanda sig mer med tjejer och få möjlighet till det genom seriösa samtal se en annan verklighet. Vilket också dokumentären gör med en person. 

Att diagnosticera narcissism har vi alldeles för lite information till att göra och att göra det på en grupp är också något som inte går. Så det lämnar jag därhän.

• Anonym (...)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-10 08:17:39 följande:
    "Gruppen" klagar inte på det sättet att "jag saknar sex" "gruppen" är förbannade på kvinnor för att kvinnor förvägrar dom sex. Ser du skillnaden här? incels anser att de på något sätt är berättigade till sex, det betyder också att de anser att andra faktiskt ska se till att ge dom sex. Resonemanget är absurt, incels förstår inte det pga deras inneboende narcissistiska läggning. Kvinnor blir reducerade till objekt som ska fördelas i vissa fall, eller att tänket att betrakta kvinnor som en slags resurs som inte blir använd till sin fulla potential, resursen (kvinnor) undanhålls incels. Därför förtjänar inte incels någon sympati, kvinnorna som blir utsatta gör det däremot.
    Då skulle man kunna påstå att de som har sex känner sig sig sig sig berättigade till sex eller när de klagar på sitt sexliv.

Varför ska det här kallas berättigad men inte annars?
    Det är dessutom en åsikt varför du påstår det.
  • Anonym (...)
    Kvinnor kan tycka sex ska vara rättvist till deras fördel. 
  • Anonym (...)
    Då varför ska det inte kallas berättigad till sex när olika personer tycker de är oattraktiva?
Svar på tråden Incels-bakom masken